Het weer

erka

Well-known member
Want mooi scherp koufront

5e498138a78dc_thumb_medium.jpg


En 10 C verschil

5e49817f9c4f6_thumb_medium.png
 

De Groene Scout

Well-known member
Enkele flinke wolkbreuken in het Oosten des lands. In Hengelo, Rijssen, Denekamp, Vroomshoop staan straten blank en zijn zelfs woningen onbewoonbaar verklaard. Hier is het relatief rustig
 

erka

Well-known member
Als uitkomt wat nu in de modellen zit gaan we midden volgende week richting 35 graden in het zuiden,
 

Eef de Kip

Well-known member
pfff, ik blijf me trouwens verbazen hoe verschillend het weer is in Nederland. Afgelopen 2 dagen hier in Haarlem geweldig weer, lekker zonnetje en ik denk 3 druppels gevallen (ok, vannacht hier ook nog wat maar daar heb ik niets van gemerkt). Als je dan die ondergelopen straten ziet elders in het land.
 

Batigoal

Well-known member
Als uitkomt wat nu in de modellen zit gaan we midden volgende week richting 35 graden in het zuiden,

Gelukkig zaten de voorspellingen de afgelopen dagen er telkens behoorlijk naast, dus zal het wél een lekkere temperatuur worden.
 

JMD

Well-known member
pfff, ik blijf me trouwens verbazen hoe verschillend het weer is in Nederland. Afgelopen 2 dagen hier in Haarlem geweldig weer, lekker zonnetje en ik denk 3 druppels gevallen (ok, vannacht hier ook nog wat maar daar heb ik niets van gemerkt). Als je dan die ondergelopen straten ziet elders in het land.
Dinsdagmiddag ook niet? Het heeft hier 1 uur lang extreem gehoosd toen... Dat is dan 10-15 km verder....


Maar als ik de radar zo zie komt er zo wel wat jouw kant op, eerst komt het hier over...
 

erka

Well-known member
Het klopt dat die buien echt totaal onvoorspelbaar zijn momenteel. Erg plaatselijk.

Maar de temperatuur zit aardig goed doorgaans.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dinsdagmiddag ook niet? Het heeft hier 1 uur lang extreem gehoosd toen... Dat is dan 10-15 km verder....


Maar als ik de radar zo zie komt er zo wel wat jouw kant op, eerst komt het hier over...
Nee dinsdag echt maar een paar druppels. Ik heb eerst nog een rondje Ringvaart gefietst en op de terugweg fietste ik nog bij je langs, niks gevoeld maar goed, dat was uurtje of 2. Maar later ook niet, bizar.
 

JMD

Well-known member
Nee dinsdag echt maar een paar druppels. Ik heb eerst nog een rondje Ringvaart gefietst en op de terugweg fietste ik nog bij je langs, niks gevoeld maar goed, dat was uurtje of 2. Maar later ook niet, bizar.
Om 2 uur was hier ook niks.

Het werd rond een uur of 4, half 5 donker, en om kwart voor vijf begon het te hozen...

Op dit moment is het hier ook weer pikdonker, hoor het onweer, maar nog geen neerslag.
 
Bovenaan