Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

de waan

Well-known member
Ik zit even te kijken op Streetview maar dat ziet er echt retegezellig uit.

Ligt aan aan de Lek, dus daar zal voor jou altijd wel werk blijven schat ik zo in.

Max

Administrator
Forumleiding
Vandaag valt de temperatuur nog wel mee. Donderdag kan die gewoon richting 14 of 15 graden gaan.

erka

Well-known member
....

1212201515415.png

Tip: laat je niet van de wijs brengen door de verandering van schaalverdeling onderin.

Eef de Kip

Well-known member
Ben ik even blij dat ik nu leef en niet 300 miljoen jaar geleden. Was gewoon dik 4 graden onder nul toen.

Ik vraag me alleen wel af hoe ze kunnen achterhalen dat het een half miljard jaar geleden 14 graden boven nul was.

erka

Well-known member
Dat stukje extrapolatie op het einde baart toch enigszins zorgen. (voor de generaties na ons)

Klopt, jij hebt m door. Kijk eens op wat voor tijdschaal (miljoenen jaren) de andere ontwikkeling (vooral afkoeling) plaatsvond en kijk eens wat opwarming rond 2100 doet.

Ben ik even blij dat ik nu leef en niet 300 miljoen jaar geleden. Was gewoon dik 4 graden onder nul toen.

Ik vraag me alleen wel af hoe ze kunnen achterhalen dat het een half miljard jaar geleden 14 graden boven nul was.

Zal je nog verbazen. Metingen in het ijs op de Noord- en Zuidpool kunnen vrij "nauwkeurig" het klimaat van een periode van miljoenen jaren terug aangeven. Plus plantenresten, fossielen etc.

erka

Well-known member
bv. de Mosasaurus was een krokodilachtige fossiel die bij Maastricht is gevonden. Dan weet je dus ongeveer dat het in Nederland subtropisch moet zijn geweest 100 miljoen jaar geleden oid en dan weet je ook ongeveer hoeveel C dat meer is dan nu gemiddeld. En dat kun je op heel veel plekken op aarde doen obv vondsten en dan krijg je een beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan