Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Well-known member
Op TV Noord net dat de snelwegen redelijk goed te doen zijn, maar met name provinciale en lokale wegen rampzalig.
 

erka

Well-known member
Fotootje van twitter van een straat hier in de stad

CX8IKETWAAESNja.jpg


Ik zeg, mooi Thialf-ijs.
 

TeeZee

Active member
Weeralarm nu, ook alleen 8 uur te laat. Maar ja, de medewerkers van het KNMI moeten ook slapen.
De weerkamer van het KNMI draait dit jaar 366/24/7, volgend jaar weer 365/24/7. Hier kun je meer lezen over hoe de waarschuwingen tot stand komen: https://www.knmi.nl/kennis-en-datac...omen-de-waarschuwingen-van-het-knmi-tot-stand
De alinea over het weerimpactteam is in dit geval van belang. Het KNMI levert de meteorologische input, het DCC doet een netwerkanalyse om de impact in te schatten en maakt een keuze wanneer het 't beste is om een eventueel weeralarm uit te geven. Ik kan me voorstellen dat je het niet eens was met het tijdstip omdat het gisteravond al glad was, maar het heeft niets met het slaapgedrag te maken of de provincies.

In dit geval is er echter wel bijna over ??n nacht ijs gegaan ;-)
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Hoe gaat het in het noorden trouwens? Ik zie schaatsende mensen voorbij komen. Over de stoep wel te verstaan.
 

erka

Well-known member
De weerkamer van het KNMI draait dit jaar 366/24/7, volgend jaar weer 365/24/7. Hier kun je meer lezen over hoe de waarschuwingen tot stand komen: https://www.knmi.nl/kennis-en-datac...omen-de-waarschuwingen-van-het-knmi-tot-stand
De alinea over het weerimpactteam is in dit geval van belang. Het KNMI levert de meteorologische input, het DCC doet een netwerkanalyse om de impact in te schatten en maakt een keuze wanneer het 't beste is om een eventueel weeralarm uit te geven. Ik kan me voorstellen dat je het niet eens was met het tijdstip omdat het gisteravond al glad was, maar het heeft niets met het slaapgedrag te maken of de provincies.

In dit geval is er echter wel bijna over ??n nacht ijs gegaan ;-)

Crisis..... :D heb je hem ook.

Was een grapje hoor...snap heus wel dat ze 24u draaien daar. Had misschien wel eerder gemogen trouwens, maar goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan