Het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PES5

Administrator
Forumleiding
40 ongelukken al op de A32 vanuit Steenwijk naar Heerenveen. Gooi die weg dan dicht. Ben benieuwd of er morgen iets veranderd in ons rooster. Ik heb de wekker in ieder geval extra vroeg gezet. Op andere scholen zijn de eerste twee uren er al uitgegooid.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Onze leerlingen hebben ijsvrij. Ik draai me dus nog een keer om.

Is ook onverantwoord. Rijden geen bussen ook. Code rood nu en dat is terecht. Ik kan hier zo op schaatsen de weg over.
 

Pascallovic

Well-known member
De temperatuur komt ook een keertje onder het vriespunt terecht. Meteen het hele noorden ontwricht. Stel je voor dat het echt koud wordt.
 

erka

Well-known member
Hier ook ijsbanen op de straat. Mooi, ik hou wel van extreme weersomstandigheden.

Weeralarm nu, ook alleen 8 uur te laat. Maar ja, de medewerkers van het KNMI moeten ook slapen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hier ook ijsbanen op de straat. Mooi, ik hou wel van extreme weersomstandigheden.

Weeralarm nu, ook alleen 8 uur te laat. Maar ja, de medewerkers van het KNMI moeten ook slapen.

Inderdaad. Dit had je om 12u afgelopen nacht ook kunnen doen. Toen was het al een drama met tientallen ongevallen.
 

erka

Well-known member
Er rijdt helemaal niks, behalve Arrivatreinen. Die rijden wel. Dat is niet voor het eerst..kunt een hoop zeggen maar Arrivatreinen blijven eigenlijk altijd wel rijden met slecht weer. Was voorgaande keren ook zo.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Niet alle treinen van Arriva. Tussen Leeuwarden en Stavoren niet. Van de NS rijdt er inderdaad niks momenteel. Een lege trein staat stil tussen Hveen en Lwarden.
 

Bernardo

Well-known member
Tussen Groningen en Leeuwarden vallen wel veel treinen uit, maar over het algemeen rijden er nog wel veel treinen van Arriva. Maar goed veel mensen hebben er ook niks aan, als de bussen niet rijden.
 

Bernardo

Well-known member
Ik kan het mij niet heugen. In het Westen hebben we vaak genoeg ijzel gehad. Schreeuwen om winterse omstandigheden om vervolgens de provincie te sluiten.
Dit is wel heel extreem hoor. Ligt een dikke laag ijs op de weg.

Ik moest voor mijn werk naar Assen, code95, las toen dat de bussen niet reden. Ik dacht meteen, werkgever rijd niet, waarom ik dan wel voor werk naar Assen. Dus mooi thuisgebleven.
 

erka

Well-known member
Ik geloof best dat er veel ijs op de weg ligt, die foto's zie ik ook voorbij komen. Maar het is toch niet zo alsof we voor het eerst met dit fenomeen te maken hebben?

Nee, maar het is wel erger dan normale ijzel. (dat hadden we bv. zondag hier). En bij voorgaande zware ijzelsituaties ging de boel hier ook dicht.
Maar in het westen komt dit soort zware ijzel wel minder vaak voor dan hier. Dat is gewoon zo.

Vergelijkingen met wintersportlanden gaan dit keer ook niet op. In de bergen heb je nl. geen ijzel. Dat is typisch iets voor laaglanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan