fr-keff
Active member
Alles onder de 30 graden is te koud en alles boven de 35 graden is te warm. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Griekenland niet een mooi land voor Jozsef dan?
Alles onder de 30 graden is te koud en alles boven de 35 graden is te warm. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Nederland tegenwoordig ook amper.Griekenland heeft geen winters met vorst, toch? Klinkt goed.
Zoals vandaag, dat zit wel redelijk tegen perfect weer aan. Beetje wind, prima temperatuur. Ideaal!
Griekenland heeft geen winters met vorst, toch? Klinkt goed.
Zoals vandaag, dat zit wel redelijk tegen perfect weer aan. Beetje wind, prima temperatuur. Ideaal!
Is dat vanwege de ligging aan de zee?Onze atmosfeer heeft moeite met alles boven 35C.
Gaat de 25 wel gehaald worden in De Bilt vandaag....? Nu nog maar 21....
Is dat vanwege de ligging aan de zee?
Hangt allemaal van de omgeving en de omstandigheden af. Met een hoge luchtvochtigheid is 35 al vervelend. Als je bij de zee bent en het waait lekker kun je 40 graden ook nog wel aan.
Was vorige maand in Death Valley, dat was de eerste keer in m'n leven dat ik het echt te warm had voor m'n gevoel.
Makkie. 27,3 geweest.
Ahum. In het binnenland van Griekenland kan het makkelijk -10 C worden in de winter. Zowel op de Peloponnesos (Tripolis bv.) als in het noordwesten. In de omgeving van Kastoria/Ptolemaida is -20 C mogelijk. Het record is -28 C, en dan heb ik het over een bewoonde stad en niet over een bergtop bv. Maar ook Thessalon?ki bv. heeft gemiddeld 32 nachten met vorst, en het record is -14 C.
Malta is jouw klimaat of een badplaats in Zuid-Spanje of Portugal.
Yep. De zee verstoort de opwarming van warme lucht doordat de zee minder snel opwarmt. Daardoor ontstaan grote temperatuurverschillen tussen land en zee op dit soort dagen en dat levert onstabiele atmosfeer op.
Ik heb 42 C meegemaakt op de Povlakte en ik ging bijna van mijn stokje. Ik heb ook 45 C meegemaakt in Death Valley en het ging wel. Fascinerend vond ik het wel, die hittepan. Maar door de extreem lage luchtvochtigheid viel het me reuze mee.
Duitse weermodellen geven voor komende zaterdag 41 graden voor omgeving Eindhoven....