Het PSV transfertopic

JFK

Well-known member
Bij PSV dit seizoen misschien, maar het verschil tussen Lozano en Bergwijn is 31 interlands + een goed WK. Dat verklaart die 10 miljoen verschil in transferwaarde.

Lozano, een goed WK? Ik vind dat nog wel meevallen.
Ik denk dat Bergwijn binnen een jaar die hele Lozano gaat inhalen.

Eef de Kip

Well-known member
Hoe kom jij anders aan 80 miljoen voor De Ligt? Al is dat met de Bergwijn factor eerder 100 miljoen.

Ik vergelijk het met v Basten. Die ging weg voor 2,3 miljoen en aangezien de Ligt wel 35 keer beter is lijkt me 80 miljoen zo gek nog niet.

stc

Well-known member
Je hebt wel een hele beperkte kijk op het spelletje als je Bergwijn op dit moment in zijn carriere gelijkwaardig aan Lozano acht. Daarvoor is Lozano meer ervaren, internationaal geslepener en doorgaans een grotere plaag voor zijn directe tegenstander.

Nee hoor. Er gaan wel meer gasten weg voor belachelijke bedragen en die zijn echt niet beter als Bergwijn. Bergwijn kan nog veel beter worden. Ik zie beide heren live spelen en vindt ze qua spel minimaal gelijkwaardig.

SanMark.

Well-known member
Nee hoor. Er gaan wel meer gasten weg voor belachelijke bedragen en die zijn echt niet beter als Bergwijn. Bergwijn kan nog veel beter worden. Ik zie beide heren live spelen en vindt ze qua spel minimaal gelijkwaardig.

Prima zijn ze beide 30 miljoen waard.

JMD

Well-known member
Lozano, een goed WK? Ik vind dat nog wel meevallen.
1 heel goed duel, tegen Duitsland, daarna elke wedstrijd slechter. Dus idd, zo goed was het niet, alleen het punt is dat het duel tegen Duitsland wel het meest tot de verbeelding spreekt, omdat Duitsland toen eigenlijk werd weggespeeld.

Pascallovic

Well-known member
Het gaat mij niet om belachelijke bedragen. Het gaat erom dat momenteel nog 1 van de 2 iets beter dan de ander is en dat er dus helemaal geen sprake is van gelijkwaardigheid. Doe vooral niet interessant dat je beiden heren live ziet spelen, want dat doen we allemaal. Lozano staat voorlopig in totaal op 27 gespeeld, 15 doelpunten en 8 assists. Terwijl Bergwijn net iets achterloopt met 24 gespeeld, 10 doelpunten en 8 assists. Dan laten we de kaarten die de tegenstanders door Lozano altijd krijgen nog even achterwege. Europees in de CL was Lozano ook belangrijker dan Bergwijn qua doelpunten, assists en het in de problemen brengen van de tegenstander. Ja, Bergwijn kan veel beter worden in de toekomst, maar Lozano zit ook nog niet aan zijn plafond.

JMD

Well-known member
Bergwijn is veel minder dan Lozano, Bergwijn moet eerst nog leren 'over de bal heen' te kijken, is nog te vaak met eigen acties bezig ipv af te spelen. In de NL competitie geeft dat nog niet zoveel problemen, behalve tegen Ajax en Feyenoord, maar in het buitenland zal hij op die manier snel wegvallen, want de gemiddelde Engelse verdediger loopt hem al van de bal af.

Lozano vind ik dit jaar overigens ook iets minder spelen (maar dat noem ik dan maar even de standaarddip die elke jonge speler heeft na een stormachtig begin), maar dat trekt wel bij en dan kan Lozano eerder een transferstap maken dan Bergwijn.

JMD

Well-known member
Ja, kwam het artikel ook al tegen. Mooi artikel.

Sowieso was die tijd (tot zo rond de eeuwwisseling) mooi qua directies. Samen Van Praag en Vd Herik als de voorzitters van Ajax en Feyenoord stonden er echt 3 'zwaargewichten' aan het roer.

Maasveld

Well-known member
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
35 miljoen lijkt me nou ook niet overdreven veel. Hoewel, als je het vergelijkt met v Basten is het natuurlijk belachelijk veel.

Bovenaan