Het Provincie 'maar toch vooral Limburg'-Topic

Joost

Well-known member
De burgmeeeeter van mijn dorp heeft die Groningers wel mooi op de kast gekregen met een tweetje.

Wellicht kunnen de ambtenaren uit het Groningse ook eens komen kijken wat de mijnschade heeft aangericht en niet zo bekrompen reageren.
 

erka

Well-known member
De burgmeeeeter van mijn dorp heeft die Groningers wel mooi op de kast gekregen met een tweetje.

Wellicht kunnen de ambtenaren uit het Groningse ook eens komen kijken wat de mijnschade heeft aangericht en niet zo bekrompen reageren.

Een Limburgse burgemeester die niet eens weet dat niet alle kolen uit Limburg uit de grond zijn gehaald, maar dat er nog voor vele jaren kolen over is.
Niet serieus te nemen.
 

JFK

Well-known member
De burgmeeeeter van mijn dorp heeft die Groningers wel mooi op de kast gekregen met een tweetje.

Wellicht kunnen de ambtenaren uit het Groningse ook eens komen kijken wat de mijnschade heeft aangericht en niet zo bekrompen reageren.
Misschien moet die stoere burgemeester eens kappen met Twitter.
 

zwammy

Well-known member
Wat let de mensen die zeuren over scheuren en bevingen om gewoon in een deel van Nederland te gaan wonen waar dit niet is?
 

erka

Well-known member
Onder Brabant zit heel veel schaliegas. Ik stel voor dat we dat massaal gaan winnen en dan nog eens kijken of Zwammy zo stoer is. Almere lijkt me wel wat, daar heb je tenminste geen ex-kolenwinning, gaswinning of huizen op verrotte palen.
 

zwammy

Well-known member
Laat jij je schone Brabantland achter je wanneer dat daar het geval zou zijn?

Onder Brabant zit heel veel schaliegas. Ik stel voor dat we dat massaal gaan winnen en dan nog eens kijken of Zwammy zo stoer is. Almere lijkt me wel wat, daar heb je tenminste geen ex-kolenwinning, gaswinning of huizen op verrotte palen.

Als je ergens woont waar dit het geval is en je toch niet kunt winnen kun je blijven janken of vertrekken. Dus of met je hooivork naar den Haag of met je koffer naar een andere plaats. Het leven is allemaal niet zo moeilijk. En nee, ik vertrek niet uit Brabant.
 

ElSimao

Active member
Als je ergens woont waar dit het geval is en je toch niet kunt winnen kun je blijven janken of vertrekken. Dus of met je hooivork naar den Haag of met je koffer naar een andere plaats. Het leven is allemaal niet zo moeilijk. En nee, ik vertrek niet uit Brabant.

En wat als jouw huis door dit gebeuren een stuk minder waard is? Niet vechten voor compensatie omdat dit "janken" zou zijn?
 

zwammy

Well-known member
Ja, dus ga je met je hooivork naar den Haag. En zullen altijd wel factoren zijn waardoor je huis minder waard word.
 

ElSimao

Active member
Ja, dus ga je met je hooivork naar den Haag. En zullen altijd wel factoren zijn waardoor je huis minder waard word.

Zeker, maar als die factoren aan anderen te verwijten zijn, vind ik het niet gek dat de Groningers daarvoor gecompenseerd willen worden.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik zou mijn spullen pakken en wegwezen. Moet je maar niet op een stuk land gaan wonen dat bladiediebla...
Of niet zwammy?
 
Bovenaan