Het grote PSV nieuws topic

JMD

Well-known member
Kampioen van de armoede.
Ik word liever kampioen van de armoede dan de nummer 2, 3, 4, 5 etc. van de armoede. ;)

Staat ook niet op een eventuele schaal...

En verder vind ik het altijd zo'n onzin, we zeggen al bijna 20 jaar dat de kampioen de 'kampioen van de armoede' is...

ALenstra

Well-known member
Het Ajax van Frank De Boer was toch ook de kampioen van de armoede. En wat maakt het uit, kampioen is kampioen.

vakx2.0

Banned
Dat vraag ik me ook af....

Voor hetzelfde geld geeft die 0-8 vleugels aan Ajax en zetten zij zo'n serie van 33 uit 12 neer...

Jij ziet het altijd al wat rooskleuriger in voor Ajax dan voor PSV.
Was de situatie andersom geweest, dan had je PSV al afgeschreven jou kennende.

Ik denk dat 8 wedstrijdpunten voorsprong overigens meer. vleugels geeft dan een uitschieter van 8 doelpunten tegen NAC, maar dat terzijde.

vakx2.0

Banned
Als je tegen het onthutsend zwakke Twente al alle geluk van de wereld nodig hebt om te kunnen winnen zou ik dat maar niet al te hard roepen

Mwoah, tegen Twente was PSV beter. Verdiende overwinning... al kwam ie wat laat tot stand.
Gisteren, tegen de virtuele nr. 2 van dat moment, was natuurlijk wel een lucky.

Overige wedstrijden heeft PSV genoeg laten zien. Veel kansen. Veel doelpunten. Gaat tegen Excelsior en Sparta echt niet anders zijn.

Maasveld

Well-known member
Dat het tegen Twente geen geluk was, maar logisch, afgedwongen en verdiend.
En dat het tegen Zwolle wel geluk was.

Punt: die acht punten voorsprong worden niet makkelijk meer weggeven, daarvoor speelt PSV te constant (goed).
Feit is dat je thuis tegen Twente gewoon punten had kunnen verspelen. Of het verdiend is of niet maakt verder geen drol uit. En als je tegen Twente kan verspelen, kan je dat ook tegen de overige 16 clubs.

vakx2.0

Banned
Feit is dat PSV keer op keer de drie punten op zak houdt. En als je dat 11 van de 12 rondes voor elkaar krijgt, is dat geen toeval meer en gaat dat ook lukken tegen Sparta en Excelsior.
En wat mij betreft ook tegen Ajax.

Daarbij... alsof de achtervolgers zo lekker constant zijn. Not.

JMD

Well-known member
Punt: die acht punten voorsprong worden niet makkelijk meer weggeven, daarvoor speelt PSV te constant (goed).
Ik quote hem even...

Kan je later niet zeggen dat je dit niet gezegd hebt... PSV constant spelend?? Echt niet. Juist veel te wisselvallig. Duels waarin de tegenstander van de mat gespeeld wordt worden afgewisseld met duels waarin PSV met een beetje ook 2 of 3 punten had kunnen laten liggen.

JMD

Well-known member
Daarbij... alsof de achtervolgers zo lekker constant zijn. Not.
Dat zei Ronald Koeman begin januari 2007 ook... 'Ajax gaat echt niet 3x meer verliezen dan ons'... We hadden een mirakel nodig om kampioen te worden, tevens verloor PSV op een gegeven moment in 5 duels 11 punten ofzo...

Reken jezelf nou niet te snel rijk. Als je in 12 duels 8 punten voor kan komen staan, kan je er in 22 best meer dan 8 verliezen.

vakx2.0

Banned
Alles kan.

Maar als je in 12 duels 3 punten verliest. Ga je er echt niet zomaar 8 weggeven in de tweede helft. Laat staan dat Ajax ze alle 22 wint.

We zullen 't gaan zien, JMD. Eerst die Rotterdamse ploegjes maar eens pakken.

Bovenaan