Het grote kalkoen en oliebollen topic

De Wolf

Well-known member
Schijnt dat meer plaatsen het voorbeeld volgen. Vraag mij af wat er nu mis is met het woord kerst. Mogen kerstmannen, kerstbomen, kerstvakantie dan ook niet meer?
 

de waan

Well-known member
Het is dus helemaal niet om 'rekening te houden met andere religies'. Datf verzint onze mini-Trump er zelf voor het gemak maar even bij.
 

JFK

Well-known member
Schijnt dat meer plaatsen het voorbeeld volgen. Vraag mij af wat er nu mis is met het woord kerst. Mogen kerstmannen, kerstbomen, kerstvakantie dan ook niet meer?

Het mag allemaal, maar blijkbaar wil jij dat zo lezen dat het verboden is.
Je kan ook je schouders ophalen over zo’n kulberichtje i.p.v. hyperventileren.
 

Wigboldus

Well-known member
Ja, want een kerstmarkt (en kerstboom, kerstman, kerstvakantie) heeft ook heel veel met de christelijke religie te maken.....
 

Mario

Well-known member
In Nederland zou je het trouwens helemaal geen kerstmarkt mogen noemen, maar gewoon een markt waar ook kerstspullen worden verkocht.
 

zwammy

Well-known member
Het is dus helemaal niet om 'rekening te houden met andere religies'. Datf verzint onze mini-Trump er zelf voor het gemak maar even bij.

Wat ik lees is het vooral omdat de markt al een tijd voor sinterklaas begint. Dan zeuren de mensen dat er al een kerstmarkt is voor sinterklaas. Het leukste is dat het al 3 jaar wintermarkt heet. Dus de reacties zijn ietwat overdreven.
 

De Wolf

Well-known member
In Nederland zou je het trouwens helemaal geen kerstmarkt mogen noemen, maar gewoon een markt waar ook kerstspullen worden verkocht.

Alleen Maastricht schijnt nog wat voor te stellen. De rest is inderdaad niets. Zelfs de kerstmarkt van Leer of Meppen is een stuk beter.
Oldenburg en Oberhausen is niets tenzij je van Nederlandse tokkies houdt. Munster en Bremen is wel leuk.
 

de waan

Well-known member
Nee, natuurlijk niet. Daar konden Willibrord en Bonifitius die dommige germanen mooi mee lijmen.
 

Joost

Well-known member
Alleen Maastricht schijnt nog wat voor te stellen. De rest is inderdaad niets. Zelfs de kerstmarkt van Leer of Meppen is een stuk beter.
Oldenburg en Oberhausen is niets tenzij je van Nederlandse tokkies houdt. Munster en Bremen is wel leuk.

Nee Maastricht is ook niets.
 
Bovenaan