Het grote HSC'21 nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
Hmm, dat zijn op Quick '20 na ook niet echt clubs waarvan het eerste elftal op heel hoog niveau speelt toch?
 

de waan

Well-known member
Orion en Longa 1e klasse, DCS zelfs derde klasse. Daar zit waarschijnlijk weinig niveauverschil tussen het 1e en het 2e.
 

Joost

Well-known member
Dat DCS is wel apart, ik wist niet eens waar die vandaan kwamen. Zevenaar zo blijkt en het is niet eens een enorme vereniging. Er zijn zelfs nog twee verenigingen in Zevenaar. SDZZ, die op marginaal niveau spelen en OBW dat in de 2e klasse speelt en ook een 2e team heeft in de 1e Klasse Reserve

Maar dat DCS 2 is orig jaar via de nacompetitie gepromoveerd naar het hoogste reserveniveau nadat ze in de competitie 5e waren geworden op 10 punten achterstand van de kampioen. Een jaar eerder ook niet meer dan middenmoot. De A1/019 speelde niet op opvallend hoog niveau. En het eerste team is afgelopen jaar uit de 2e klasse gedegradeerd, staat nu wel 2e in hun 3e Klasse.

De ploeg die vorig jaar kampioen werd in de klasse waar DCS 2 speelde was Spero en die staan met 4 punten voorlaatste.
 

Unregistere

Well-known member
Orion en Longa 1e klasse, DCS zelfs derde klasse. Daar zit waarschijnlijk weinig niveauverschil tussen het 1e en het 2e.

Dat is dan toch wel een beetje vergelijkbaar met de reserve hoofdklasse Zuid I op zaterdag, waar ASWH 2 in speelt. Die komen ook voornamelijk tweede elftallen van lager spelende clubs tegen. Soms presteren die ook wel opvallend goed. Pelikaan 2 is bijvoorbeeld succesvoller dan Pelikaan 1.

Maar goed, je moet ze wel allemaal zien te winnen, dus eerste plek is gewoon goed.
 

De Groene Scout

Well-known member
Dat HSC'21 en Eddy Boerhof na dit seizoen uit elkaar zouden gaan had ik wel verwacht. Dat de assistent het over gaat nemen had ik dan weer niet verwacht.

Eddy Boerhof zal na dit seizoen geen hoofdtrainer meer zijn van HSC'21. Na 3 seizoenen van prima samenwerking vinden beide partijen het een juist moment dat het stokje aan een andere trainer wordt overgedragen. De keuze is daarbij gevallen op de huidige assistent Dani?l Nijhof. We zijn met hem een contract voor twee seizoenen overeengekomen.

Nijhof speelde in zijn voetballoopbaan voor BWO in Hengelo, FC Twente en NEC. In Nijmegen maakte een zware knieblessure een vroegtijdig einde aan zijn carri?re. In 2012 werd hij weer actief in de voetballerij, als assistent-trainer bij HSC'21. Hij is op dit moment bezig met de trainerscursus TC1.

We hebben alle vertrouwen in hem als ambitieuze persoonlijkheid die past bij de club, haar filosofie en het voetbaltechnische beleid. De TC gaat nu verder aan de slag met een nieuwe assistent.

Komende week wordt er gesproken met de trainer van het tweede elftal, Martijn van der Lee, over contractverlenging.
 

Unregistere

Well-known member
Opvallende move, maar ook wel mooi. Min of meer intern de nieuwe trainer opgeleid. Heb je vertrouwen in hem, Groene?
 

De Groene Scout

Well-known member
Beetje dubbel. Als supporter zou ik graag zien dat de 'staf' wat harder is richting de groep. Eerder wisselen, niet zo vaak dezelfde wissels, strenger coachen langs de lijn, de boel wakker schudden als dat nodig is en geen trainingen annuleren.
Als een assistent al 5 jaar meeloopt met de groep/trainer zal het lastig zijn om dat ineens om te draaien. Een compleet nieuwe man zou dat makkelijker kunnen doen.
Maar van de andere kant (en dan meer als volger/kenner van de club) kan ik mij ook goed voorstellen dat deze manier van werken wel een beetje de manier van werken moet zijn bij het huidige HSC'21. Dat zijn gewoon allemaal redelijke spelers uit de regio die bij HSC'21 voetballen omdat dit op een hoog niveau is, maar het ook wel voor het plezier doen. Die moet je dan af en toe ook wel een beetje tegemoet komen met vrije dagen, vakanties etc. en niet te hard aanpakken.
10 jaar geleden waren wij veel professioneler en mocht je de lat ook veel hoger leggen bij de spelers (ze kregen immers ook goed betaald). Nu moet je toch een beetje schipperen.

We zullen het zien.
 

Unregistere

Well-known member
Het kan ook wel een vreemde situatie worden straks, mocht Nijhof het eigenlijk anders willen doen dan Boerhof. Dan zal hij misschien nog even op zijn tanden moeten bijten. Aan de andere kant, ze werken al lang genoeg samen natuurlijk.
 

de waan

Well-known member
Hij is een wedstrijd hoofdverantwoordelijk geweest en dat was na hrt ontslag van Wilco Klop. Keurig in veilige haven geloodst bij Haaglandia destijds.

Ik zit er niet kort genoeg op om het goed te kunnen beoordelen, maar ik hoor wel goede verhalen over hem. En hij doet nu ook het beloftenteam en dat zal uiteindelijk het voorportaal zijn van ons eerste.
 

De Groene Scout

Well-known member
En de nieuwe assistent is ook gevonden: Martijn Abbenhues
Die liep enkele seizoenen geleden ook al stage bij ons en kent de groep en club dus al een beetje.

Plaatje rond; laat het seizoen 2017/2018 maar beginnen.
 

Abubakari

Well-known member
Van de eredivisie heeft ie dan weer geen verstand (meer) gezien zijn degradatie naar de hoofdklasse.:D

Scout heeft het dus te druk en wil wat meer tijd voor zijn gezin lees ik tussen de regels door. Leuk om te lezen wat ie daar neergezet heeft als jeugdco?rdinator, goed werk verricht Scout! Je blijft wel aan als Sat?coach bij KVV Losser?
 
Bovenaan