Statistieken zeggen niet alles, maar in de laatste 3 seizoenen 18x geel en 1x rood versus 8 doelpunten…
Lijkt mij geen doelpuntenrijke competitie. Topscorer 19 doelpunten, daarna twee met 14 doelpunten.
Puur naar vorig seizoen zijn de statistieken dat hij er dus 6 inschoot en 8 assists gaf (ongeveer 50/50 8 en 10 gespeeld). Dus bij ongeveer de helft van de wedstrijden bij een doelpunt betrokken. 5 keer geel was toch wat veel, dat zou hier volgens mij een wedstrijd schorsing opleveren. Niet handig, maar daar liepen Aursness en Kökçu afgelopen seizoen ook tegenaan.
Eerdere seizoenen meer gehusseld door het elftal van linksbuiten, rechtsbuiten, nummer 8 en nummer 10. Die seizoenen inderdaad niet indrukwekkend.
Als we naar Kökçu kijken, dan was zijn rendement de twee seizoenen ervoor ook veel minder. Ik denk dat het rendement best hoger kan zijn in een aanvallendere competitie als de eredivisie en in een aanvallend systeem. Maar er zit zeker nog een gat tussen de 15 doelpunten die Til maakt en de 6 die deze Pool maakt. Staat wel tegenover dat Til maar 3 assists gaf versus 8 van deze Pool. Dus bij 18 doelpunten betrokken versus 14 doelpunten.
Neemt niet weg dat iemand wel de trekker over moet halen en er behoorlijk wat doelpunten zijn vertrokken. Dilrosun heeft nooit constant een goede productie gehad. Danilo maar een half jaar bij FC Twente. Jahanbakhsh alweer een tijd terug bij AZ. Dat gaat wel een punt van zorg worden. De beoogde voorhoedespelers Gimenez en Gnonto hebben ook nog niet echt een track record. Nu kan je de potentie in spelers zien, maar het is risicovol.