Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die speelt toch nooit centraal
"Nelson is immensely talented (for the longest time, he was the "chosen one" at Arsenal's academy, was always seen as more talented than ESR/Joe Willock, and was PL2 player of the year at 17 or something), but he had an injury and some issues while on loan at Hoffenheim, and has been very low on confidence since. If he gets his spark back, he'll be brilliant - can play on both wings or through the centre, can shoot, pass, cross, dribbles really well, and is quick as a viper."
 

Makanaky

Well-known member
In Duitsland flitsend gestart, daarna werden hem slechts korte invalbeurten toebedeeld, lees ik elders. En dat hij door het midden moet komen, betekent ook dat Nelson geen centrumspits is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens de database is dat centrale meer een aanvallende middenvelder positie. Maar goed, we merken het wel. Heb niet direct het idee dat dit per se de laatste aanwinst gaat zijn deze zomer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Volgens de database is dat centrale meer een aanvallende middenvelder positie. Maar goed, we merken het wel. Heb niet direct het idee dat dit per se de laatste aanwinst gaat zijn deze zomer.
We gaan het zien, inderdaad. Op basis van de beelden die ik zie, zou hij bij ons wel in de spits kunnen spelen. Wij spelen in balbezit toch meer met een 'valse 9', die zich uit de spits laat zakken en daar aanspeelbaar en balvast moet zijn om combinaties mee op te zetten. Volgens mij heeft hij die technische bagage wel. En daarnaast is hij ook nog snel genoeg om in een tegenaanval snel diep te sturen. Dus het zou kunnen werken. Maar we moeten het even afwachten. Eerst maar eens tekenen. Ik rekende me al rijk met Diallo, dus ik hou nog even een slag om de arm.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Nou, tenzij Reiss Nelson zich blesseert over het afstapje op het vliegveld, is hij vanaf morgen speler van Feyenoord.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
We gaan het zien, inderdaad. Op basis van de beelden die ik zie, zou hij bij ons wel in de spits kunnen spelen. Wij spelen in balbezit toch meer met een 'valse 9', die zich uit de spits laat zakken en daar aanspeelbaar en balvast moet zijn om combinaties mee op te zetten. Volgens mij heeft hij die technische bagage wel. En daarnaast is hij ook nog snel genoeg om in een tegenaanval snel diep te sturen. Dus het zou kunnen werken. Maar we moeten het even afwachten. Eerst maar eens tekenen. Ik rekende me al rijk met Diallo, dus ik hou nog even een slag om de arm.

Ik heb deze speler regelmatig zien spelen, maar zie er absoluut geen centrumspits in. Echte flankspeler die snel is en een dribbel heeft. Was paar jaar terug veelbelovend, maar een beetje stil blijven staan in zijn ontwikkeling. Bij Hoffenheim aardig seizoen gedraaid, maar dat is alweer drie jaar geleden. Daar speelde hij ook weleens als cam achter 2 spitsen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Micky van der Ven in gesprek met Feyenoord?

Feyenoord werpt iig een hengeltje uit. Gezien de arbitragezaak en de goede verhoudingen tussen Arnesen en Jonk kan ik mij voorstellen dat er wel iets creatiefs mogelijk is.

Hopelijk komt er ook echt nog iemand die in de punt kan spelen. Zoals PES5 aangeeft blijkt eigenlijk uit alles wel dat die Reiss Nelson daar waarschijnlijk niet heel geschikt voor is.
 
Bovenaan