Feyenoord heeft een miljoenenbod van Newcastle United op Nicolai J?rgensen afgeslagen. De Rotterdammers zouden 20 miljoen pond (22,75 miljoen euro) voor de Deense spits verlangen.
Dat schrijft Sky Sports woensdag, nadat VI dinsdag al meldde dat de Engelse club een bod voorbereidde.
Het eerste bod van Newcastle United zou 18,2 miljoen euro bedragen. In de clubgeschiedenis gaf de huidige nummer vijftien van de Premier League slechts zes keer meer uit aan een speler.
Michael Owen (25 miljoen in 2005), Alan Shearer (21 miljoen in 1996), Albert Luque (20 miljoen in 2005), Georginio Wijnaldum (20 miljoen in 2015), Aleksandar Mitrovic (18,5 miljoen in 2015) en Florian Thauvin (18,3 miljoen in 2015) waren duurder voor de 'Magpies'.
J?rgensen, die vorige week zijn 27e verjaardag vierde, speelt sinds anderhalf jaar bij Feyenoord. De Rotterdammers betaalden 3,5 miljoen euro om de spits over te nemen van FC Kopenhagen.
Het verschil tussen vraag en aanbod lijkt te overbruggen. Maar is 20 mln niet wat weinig?
Ik zou me overigens kunnen voorstellen dat de clubleiding het resultaat in de beker afwacht om daarna hem te houden om bekerwinst te realiseren of (bij verlies) het seizoen te vergeten en hem voor zo veel mogelijk te verkopen. Vente kan dan de rest van dit seizoen als leerjaar gebruiken met de steun van de teruggekeerde van P. Klinkt niet eens onlogisch denk ik