Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.
'Feyenoord en FC Twente in gesprek over transfer Tapia'
Foto: Getty Images
Gepubliceerd: 21 januari 2016 00:09 Laatste update: 21 januari 2016 00:08

Feyenoord hoopt zich nog deze maand te versterken met Renato Tapia. De Rotterdammers zijn met FC Twente in gesprek over een transfer van de 20-jarige middenvelder naar De Kuip.

Nu Lex Immers dicht bij een vertrek naar Cardiff City is, wil Feyenoord met het salaris dat vrijkomt Tapia proberen binnen te halen, zo weet FOX Sports.

De huidige nummer drie van de eredivisie had afgelopen zomer ook al interesse in de international van Peru. Feyenoord deed toen zelfs een bod op Tapia, maar dat lag ver onder de vraagprijs die de Tukkers voor ogen hadden.

De Rotterdammers zouden 1,5 miljoen euro over hebben gehad voor Tapia, die nog een contract heeft tot medio 2017 bij FC Twente.

Tapia speelde vooralsnog dertig competitieduels in het shirt van FC Twente en scoorde daarin zes keer.

Immers ontbrak woensdag op de training van Feyenoord, omdat hij in Wales is om te onderhandelen met Cardiff City, dat uitkomt in het Engelse Championship. De verwachting is dat de deal snel wordt afgerond.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees dat FC Twente 3,25 miljoen vraagt. Beetje veel voor iemand met een contract die nog andehalf jaar doorloopt en nog niet bewezen heeft te kunnen domineren in de eredivisie.
 
Ze kunnen wel vragen, maar het water staat hun aan de lippen dus een stukje inkomsten en het niet meer moeten betalen van een fors (?) salaris helpt ook denk ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Probleem is dat Tapia volgens mij ook extern gefinancierd is. Investeerders zullen wel niet hun verlies willen nemen. Anderzijds is het verboden dat zij daar invloed op hebben. Alleen zitten er dacht ik een hoop van die lui in het bestuur of de RvC. Erg ongezonde situatie daar in Enschede. Alle aanleiding om voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
 

Jozsef

New member
Ted van Leeuwen zei vandaag in de krant "dat hij niets meer heeft vernomen uit R'dam".

Nee, vind je 't gek met je 3.25 miljoen. Van Geel ligt nu nog onder de tafel van 't lachen.
 

Pascallovic

Well-known member
Zeker mooi voor hem. Zich altijd keurig gedragen tegenover Feyenoord ondanks dat hij steeds minder speeltijd kreeg. Echt een speler die altijd naar zijn mogelijkheden speelt. Alleen voor Feyenoord kwam hij te kort. Was wel nuttig in samenspel met Pelle.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ben benieuwd of hij daar past. Hier lag ie altijd op de grond te jammeren. Dat zullen ze in Engeland niet zo waarderen. Met z'n loopvermogen en werklust past ie daar wel.
 

Jozsef

New member
Zeker mooi voor hem. Zich altijd keurig gedragen tegenover Feyenoord ondanks dat hij steeds minder speeltijd kreeg. Echt een speler die altijd naar zijn mogelijkheden speelt. Alleen voor Feyenoord kwam hij te kort. Was wel nuttig in samenspel met Pelle.

+1

Hij had nog wel van waarde kunnen zijn voor dit labiele Feyenoord. Ik had liever Toornstra zien gaan. Maar Lex gun ik dit wel, prima kerel.
 

De Wolf

Well-known member
Par Hansson wordt als vervanger van Hahn gezien. Transfervrije Zweeds International met een verleden bij Helsingborg.
 

Pascallovic

Well-known member
Snap het nooit dat je een 3e doelman hebt, maar als je hem dan op de bank moet zetten ga je een ander halen. Een Zweed van 29 die in het Zweedse elftal een Isaksson nooit heeft kunnen bedreigen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Dat is inderdaad wel typisch. Ik ben benieuwd of Miazek het gaat redden. In de A1 soms een uitstekende indruk gemaakt, maar een andere keer weer minder. Een verhuurperiode zou goed zijn.
 

Jozsef

New member
Hoffenheim zou Toornstra willen huren, maar Feyenoord zou 'm alleen willen verkopen. Gaat lekker met al die aankopen van Van Geel.
 

inhethoekje

Active member
Toornstra heeft aangegeven ook te willen worden verhuurd, Hoffenheim heeft interesse, van Geel wil alleen praten over een verkoop, verder verwacht Feyenoord dat deze maand Tapia rond komt.
 

Jozsef

New member
Feyenoord heeft 1.5 tot 1.7 geboden. Twente vraagt ruim 3 miljoen. Ik hoop zo dat van Geel afhaakt ipv de zoveelste te dure twijfelaar aantrekt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Krabbendam had zowaar wel een punt bij FC Rijnmond. Geef je een aantal keren 3 tot 3,5 miljoen euro uit aan spelers die verder niet veel toevoegen. Telt flink op en had je wellicht in een hoger segment eentje kunnen halen. Salarissen zijn kennelijk geen probleem als we geld zat hebben om Kazim een miljoen per jaar te betalen.
 

Pascallovic

Well-known member
Krabbendam had zowaar wel een punt bij FC Rijnmond. Geef je een aantal keren 3 tot 3,5 miljoen euro uit aan spelers die verder niet veel toevoegen. Telt flink op en had je wellicht in een hoger segment eentje kunnen halen. Salarissen zijn kennelijk geen probleem als we geld zat hebben om Kazim een miljoen per jaar te betalen.
Alsof spelers uit een hoger segment een zekerheidje zijn. Zowel PSV (Maher), Ajax (Sinkgraven) en FC Twente (Castaignos, Fer, Corona, Tadic) hebben laten zien dat je ook dan geen zekerheid hebt qua spel of resultaten.

Overigens heeft Martin van Geel nooit bekend gestaan als goede inkoper. Bij Ajax of AZ was ie dat ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan