Klinkt allemaal op zich logisch. Je kan dan echter wel vraagtekens stellen bij de komst van El Ahmadi en Toornstra vorig seizoen. El Ahmadi zou eigenlijk nog vier seizoenen mee moeten kunnen, maar schrijf jij kennelijk al eerder af. Waarschijnlijk terecht, want wat is zijn rendement geweest? Maar met welk middenveld wil je spelen?
Maar vooralsnog lijken we vooral iets andere prioriteiten te hebben. Zolang Immers nog met rugnummer tien en Kazim met rugnummer negen rondloopt, dan lijkt mij toch iets grondig mis te zijn. Ondertussen traint Mathijsen komende zondag gewoon mee en zal hij er ook wel bij blijven bij het gebrek aan een vervanger.
Ik ben voorstander om te investeren zodra het ook echt nodig is. Maar wie weet weet Van Geel iets wat wij niet weten wat betreft het middenveld. Om er net als Rutten voorstelde er weer een middenvelder bij te halen zonder het vertrek van een andere middenvelder daartegenover staat, daar zie ik niet veel in. Talenten als Verdonk, Dammers, Hamer, Nieuwkoop en Schuurman kunnen zich ook plotseling stormachtig ontwikkelen waardoor je volgend seizoen het vertrek wellicht intern kan oplossen.
Maar goed, wellicht dat over een paar weken Kazim, Immers en Mathijsen weg zijn en vervangen. Dat zou al een heel ander licht op deze transfer werpen.