Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Er wordt gewoon structureel veel te veel geld betaald (bedoelt Satyr denk ik) en daar heeft ie toch wel gelijk in? Volledig idioot wat clubs betalen voor spelers die daarna soms ook nog nauwelijks spelen. 15 miljoen (of nog veel meer) betalen voor spelers die dan voor de breedte van de selectie blijken te zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ja ok, dat is mi een redelijke open deur. Binnen dat kader mag je best nuance aanbrengen tussen belachelijk en de overtreffende trap hiervan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er wordt gewoon structureel veel te veel geld betaald (bedoelt Satyr denk ik) en daar heeft ie toch wel gelijk in? Volledig idioot wat clubs betalen voor spelers die daarna soms ook nog nauwelijks spelen. 15 miljoen (of nog veel meer) betalen voor spelers die dan voor de breedte van de selectie blijken te zijn.

Ja, maar om dan Feyenoordsupporters hypocriet te noemen omdat we het normaal vinden dat onze club vraagprijzen hanteert die in de lijn van de rest van Europa liggen en we het niet zien zitten als de club zelf 8 miljoen gaat betalen voor spelers, dat snap ik dan weer niet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar Heerenveen heeft Hahn voor een fooitje gekocht, dus ik neem aan dat Heerenveen dan haar spelers ook voor een fooitje wegdoet?
 

SanMark.

Well-known member
Lijkt mij gewoon goed beleid. Die clubs betalen toch?

Maar de consequentie is dat je ook meer voor andere spelers moet gaan betalen. Als je voor Europese middelmaat 15 miljoen betaalt zal je voor Nederlandse competitie middelmaat 5 of 6 miljoen moeten betalen waar je vroeger 2.5 tot 3.5 betaalde.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar de consequentie is dat je ook meer voor andere spelers moet gaan betalen. Als je voor Europese middelmaat 15 miljoen betaalt zal je voor Nederlandse competitie middelmaat 5 of 6 miljoen moeten betalen waar je vroeger 2.5 tot 3.5 betaalde.

Dan halen we dus geen spelers meer van de Nederlandse subtop. Vind ik ook prima.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Maar de consequentie is dat je ook meer voor andere spelers moet gaan betalen. Als je voor Europese middelmaat 15 miljoen betaalt zal je voor Nederlandse competitie middelmaat 5 of 6 miljoen moeten betalen waar je vroeger 2.5 tot 3.5 betaalde.

Feyenoord kan beter het deel van Ajax haar beleid volgen door meer jeugdspelers rond hun 15e van andere BVO's halen. Doen we nu ook al, maar als we dat nog meer doen dan hebben we net als Ajax een constantere stroom aan jeugdspelers. Nu komt het vertrek van sommige spelers toch net iets te vroeg en zijn een paar talenten net nog niet klaar. Als we dat combineren met het zo nu en dan aantrekken van oudere spelers zijn wij redelijk competatief.

Nu gaan we toch geen kampioensploeg samenstellen, dus wellicht moeten we dan maar een overgangsjaar inlassen en sommige spelers een jaar eerder doorschuiven. Bo?tius, Vilhena en Kongolo zijn ook jong gedebuteerd.

Ik vind het best prima dat we soms teveel betalen, maar Haps voor 6 miljoen zou ik iets te gek vinden. Dan maar Malacia doorschuiven.
 

SanMark.

Well-known member
Feyenoord kan beter het deel van Ajax haar beleid volgen door meer jeugdspelers rond hun 15e van andere BVO's halen..

Maar Ajax betaalt ook stevige transfersommen als ze een speler willen hebben.

Het is gewoon spelersinflatie . Er komt meer binnen er gaat dus ook meer uit.
 

Ivanhoe

Active member
Maar de consequentie is dat je ook meer voor andere spelers moet gaan betalen. Als je voor Europese middelmaat 15 miljoen betaalt zal je voor Nederlandse competitie middelmaat 5 of 6 miljoen moeten betalen waar je vroeger 2.5 tot 3.5 betaalde.
Laten we nou niet net doen alsof Feyenoord door twee transfers de marktwaarde van Nederlandse voetballers beinvloedt. De markt doet zijn werk altijd, daar heft Feyenoord helemaal geen invloed op, zij zijn slechts partij daarin. Wat een gezever verder van Satyr, ieder normal denkend mens wil zo goedkoop mogelijk inkopen en zo duur mogelijk verkopen, dat heet ondernemen. Ofwel de mens als homo economicus. En als Feyenoord niet wil betalen gaat de deal niet door, big deal, zo gaat het ook dagelijks op marktplaats, de huizenmarkt, tweedehands auto's, etcetera.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Maar Ajax betaalt ook stevige transfersommen als ze een speler willen hebben.

Het is gewoon spelersinflatie . Er komt meer binnen er gaat dus ook meer uit.

De categorie 15, 16 en 17-jarigen, daar geeft Ajax over het algemeen juist niet extreme transfersommen uit. Wel relatief veel salaris.

Dat deel daar moet Feyenoord budget voor vrij maken.

Als wij kapitaalkrachtiger wordt, dan kunnen wij ons straks ook veroorloven om een aanvallende middenvelder voor 8,5 miljoen te halen en om te turnen tot een gemankeerde linksback.
 

Fabian

Active member
Van Geel is niet hypocriet. Jullie, de gemiddelde Feyenoord fan, zijn dat.

Jaren- en jaren- en jaren- en jaaaarrreeeeennnnnnlang koopt en verkoopt Feyenoord voor normale prijzen spelers. Hier en daar een uitschieter, maar de 4,5 miljoen voor Jorgensen was nogal een bedrag, dat is ook hier wel besproken. En Pelle voor 10 miljoen weg, was ook geen slechte deal, toch? Nogmaals, in dat jaar, heb het net opgezocht, gingen BMI, de Vrij en Pelle weg, samen voor 23 (6, 6, 11) miljoen.

En nu willen de fans ineens wel dat hun club de grote jongen gaat uithangen op de verkoopmarkt, maar dan wel verwachten dat er voor de 'oude' prijzen spelers worden gehaald. Als van Geel dat lukt, klasse. Als dat niet lukt, logisch. En dat vind ik hypocriet. Als je een grote jongen wilt zijn, moet je dat ook de andere kant op doen. Dat doet Ajax ook, die verkopen voor (te)veel, maar betalen dat ook. Die weten ook dat Sinkgraven (7 miljoen) en Gudelj (6) achteraf hun geld niet waard waren, maar die hebben dan Milik (kostte 3,5) die voor 30 miljoen weg gaat. En dan kun je dat soort spelers halen. Cassiera en Sanchez waren ook elk 5 miljoen, de ??n kost nu al 40 miljoen. Maar je moet ze wel halen boven de marktprijs.

En dat willen de Feyenoord fans blijkbaar niet. 8 miljoen voor Larsson? Teveel! Terwijl Ajax zou zeggen: Ja, teveel, maar het risico is te nemen.

Wat een dweil van een post. Wat de fuck hebben wij met Ajax te maken of met hun principes?

En vergelijk even beide begrotingen. Onvergelijkbaar. Ook plus die miljoenen die wij hebben ge?ncasseerd. En als een AZ of Heerenveen kwijlend vooraan staan om te incasseren, dan niet. Heel simpel. Zo goed is een Haps nou ook weer niet.
 

Abubakari

Well-known member
Dan halen we dus geen spelers meer van de Nederlandse subtop. Vind ik ook prima.

Ik ook hoor, over het algemeen schiet je toch niks op met die middelmaat uit de eredivisie.

Maar daar ging het satyr niet om. Hij vond het raar dat jullie verontwaardigd zijn als Nederlandse clubs Feyenoord veel geld voor hun spelers willen laten betalen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ook hoor, over het algemeen schiet je toch niks op met die middelmaat uit de eredivisie.

Maar daar ging het satyr niet om. Hij vond het raar dat jullie verontwaardigd zijn als Nederlandse clubs Feyenoord veel geld voor hun spelers willen laten betalen.

Ik heb niemand verontwaardigd zien doen, daar gaat het mij om. Er wordt enkel gezegd dat Feyenoord dat soort bedragen absoluut niet moet gaan betalen.
 

Abubakari

Well-known member
Satyr schijnbaar wel, zal ie straks wel zeggen waar en wie.

Ik vind het wel een mooie ontwikkeling dat clubs bakken vol geld betalen aan Nederlandse clubs, nu onze Oud Hollandsche vindingrijkheid en handelsgeest weer boven halen en we kunnen Europees weer wat vaker een finale halen of een stap of wat verder komen in de CL.
 

SanMark.

Well-known member
Laten we nou niet net doen alsof Feyenoord door twee transfers de marktwaarde van Nederlandse voetballers beinvloedt. De markt doet zijn werk altijd, daar heft Feyenoord helemaal geen invloed op, zij zijn slechts partij daarin. Wat een gezever verder van Satyr, ieder normal denkend mens wil zo goedkoop mogelijk inkopen en zo duur mogelijk verkopen, dat heet ondernemen. Ofwel de mens als homo economicus. En als Feyenoord niet wil betalen gaat de deal niet door, big deal, zo gaat het ook dagelijks op marktplaats, de huizenmarkt, tweedehands auto's, etcetera.

Nee niet de 2 transfers van Feyenoord maar alle transfers van de afgelopen 2 a 3 jaar zijn sky high gegaan. Een prettige bijkomstigheid dus voor Feyenoord als er verkocht word maar minder prettig als je wil kopen.

Snap niet dat er zo panisch over gedaan word.
 

Jozsef

New member
Satyr schijnbaar wel, zal ie straks wel zeggen waar en wie.

Heb ik al twee keer om gevraagd. Gaat niet gebeuren.

Overigens hoop ik oprecht dat Van Geel gebruik gaat maken van Varkenoord ipv wisselvallige middelmaat (Haps, Larsson) halen voor vele miljoenen. Zie de vergelijkbare gok Veijnovic, Tapia, Bilal.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
Nee niet de 2 transfers van Feyenoord maar alle transfers van de afgelopen 2 a 3 jaar zijn sky high gegaan. Een prettige bijkomstigheid dus voor Feyenoord als er verkocht word maar minder prettig als je wil kopen.

Snap niet dat er zo panisch over gedaan word.
:duim:Las later je bericht over inflatie van spelers, helemaal mee eens. Satyr moet niet zeuren, als er te veel wordt gevraagd voor een speler mag dat best gezegd worden, heeft niks met verontwaardigd zijn te maken. in 99% van de gevallen waar een club veel te veel voor een speler vraagt moeten ze - als de speler weg wil - toch bakzeil halen en trekken ze alsnog aan het kortste eind. Een goede onderhandelaar begint met een iets te hoge vraagprijs, niet met een belachelijke.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan