Geinig. Ik zit er hee anders in. Ik denk dat als je Kramer gebruikt zoals hij gebruikt moet worden (en ja dat had je kunnen weten toen je hem ophaalde) dan schiet hij er zo maar 20+ in. Van der Heijden vind ik dan weer onlogisch. Matige voetballer en te langzaam om veel ruimte in de rug te verdedigen, iets wat hij per definitie moet doen in de Kuip. De middenvelders vond ik op zich niet onlogisch. El Ahmadi was gewoon een directe versterking en Vejinovic en Gustafson zijn geen onlogische keuzes. Je kunt wel ieder keer jeugd doorschuiven maar Van Beek zie je nu wat het risico daarbij is. Jonge jongens gaan dipjes hebben en dus heb je er wat meer nodig om dat op te kunnen vangen.
Verder eens dat je jongens as Vilhena (die trouwens vorig jaar wel in de basis begon, maar gewoon echt slecht speelde, dat wordt gemakshalve wel eens vergeten nu) en Bo?tius langer moet proberen vast te leggen. Moeten ze ze natuurlijk ook willen en als ze het eenmaal in hun kop hebben dat ze naar het buitenland moeten, valt dat echt niet mee. Ook Achahbar zou ik gewon een kans geven, als was het maar om Kramer wat scherper te krijgen. Ziyech en Uth is makkelijk lullen, maar die jongens kozen ook gewoon voor meer geld dan Feyenoord ze wilde of kon betalen.
Tot slot heb ik een jongen als Bilal nog niet afgeschreven. Die kon bij Heerenveen aardig uit de voeten en zou dat nu nog steeds moeten kunnen. Toornstra vind ene twijfelgeval. Hij begon strek maar lijkt inmiddels alle zelfvertrouwen verloren te zijn. Vraag je je toch af hoe dat opeens kan.
Over Maher gesproken. Als die bij PSV buiten de boor valt, lijkt me dat ook geen slechte optie. Hij kan het voetballen niet opeens verleerd zijn. Hij was, zeg maar 3 jaar gelden, bij AZ wat Ziyech nu bij Twente is.
Ik ben het dan weer volstrekt met je oneens behoudens Van der Heijden. Ik was al nerveus over zijn komst voordat zijn naam viel. Zo goed ken ik inmiddels het ondoordachte beleid van Feyenoord. Als je je scouting op orde hebt kijk je voorbij de bekende horizon. Maar ik weet dat ze de scouting niet op orde hebben. Dan zoek je het dichterbij. Hij was gratis natuurlijk. Het optelsommetje was niet moeilijk en ik zag de uit komst aan komen.. Helaas hebben ze daarbij niet voldoende gekeken naar zijn verdedigende capaciteiten. Slechte aankoop derhalve.
Maar Kramer is gedoemd om te mislukken. Ik vond dat al voordat hij kwam. Ook hierin was Feyenoord ondoordacht. Grote twijfel heerste binnen de club over zijn kwaliteiten. Terecht, hij kan geen bal vasthouden, is slecht in het kaatsen, laat staan een een-tweetje, en staat er maar bij als een standbeeld. Voetballend als team heb je er geen reet aan. Maar ja, hij legt er af en toe weleens eentje in. En hij is populair bij velen omdat hij een Feyenoorder is. Twee zwakke argumenten die twijfel zaaien en Feyenoord toch overstag heeft doen gaan. Ondoordacht dus, hoewel ze er lang over nagedacht hebben. Maar bij twijfel niet doen.
Verder hebben we ongeveer tien miljoen aan middenvelders gehaals, maar zijn we voorbij gegaan aan hetgeen wat we zelf al in huis hadden, namelijk kwaliteit. Vilhena is met twee vingers in de neus beter dan Toornstra, Tapia of Vejinovic. Toch geven we miljoenen uit aan deze mannen en laten we het grote geld dat we hadden kunnen incasseren met Vilhena liggen. Was daar slimmer geweest. Heb vertrouwen in de jeugd. Heb vertrouwen dat ondanks een vormdip dat het goed komt met jouw jeugd. Maar Feyenoord heeft niet dat vertrouwen. Ten tijde van weinig vermogen konden we niet anders dan vertrouwen op jeugd, maar bij het binnenvaren van nieuw goud laten we diezelfde jeugd vallen als een baksteen. En niet voor echte versterkingen, maar voor middelmaat niet beter dan wat we kunnen opleiden.
Elia vond ik logisch. Die haal je als je die kan krijgen. Valt mij nog wel wat tegen, maar dat kan gebeuren. Over Kuijt was ik sceptisch, hij bewijst mijn ongelijk. De laatste wedstrijden echter kan hij het ook niet, maar 13 goals als rechtsbuiten is gewoon knap. Gustafson is een prima aankoop. Die jongen komt er wel. De verlenging van Kazim is omstreden en ook ondoordacht zeker gezien de vernielingen die hij bij diverse clubs al heeft achtergelaten. Laat staan zijn beperkte voetbalcapaciteiten. Achahbar is leuk en aardig, maar had gezien zijn zijn belofte allang doorgebroken moeten zijn. Als dat niet lukt met concurrentie als Kazim en Kramer kun je je afvragen of hij het niveau heeft. Zijn situatie is nu al meer dan drie jaar hetzelfde. Dat is lang.
Al met al is het beleid onvoldoende en betaal je daar de prijs voor. Ik vind het treurig. Hoe meer geld, hoe slechter de idee?n. Dat is deprimerend als je bedenkt dat dit het moment zou moeten zijn dat je moet oogsten.