Het grote Feyenoord-opstelling topic

Fabian

Active member
Dat 4-3-3 komt nog een keer mijn neus uit. In dit Nederland zijn we daar zo op gefocust.
Vind je het gek dat we wegvallen in Europa.

Kijk gewoon eens naar het spelersmateriaal en zoek daar het juiste systeem bij en de juiste patronen. Speel naar de sterkte van je selectie en niet naar de zwaktes.
 

Batigoal

Well-known member
Haha, inderdaad. Ik heb wel vertrouwen in de staf. Niet bepaald prutsers.
We gaan het zien. Ik verwacht voorlopig, mede ingegeven door de laatste seizoenen, hooguit een derde plek.
Een geheel nieuw team, een nieuwe staf. Dat heeft tijd nodig. Eigenlijk zou je deze selectie een jaar of 2, 3 moeten vasthouden.
Dan ga je in mijn ogen echt meedoen. Nu lijkt me dat onmogelijk, en het spel de eerste 2 wedstrijden doen mijn vertrouwen niet groeien.

Dat is dus juist niet nodig met ervaren voetballers, die haal je om direct te presteren.

Ik begrijp de terughoudendheid van de Feyenoorders hier goed en PSV is op papier sterker, maar Feyenoord heeft wel een slecht seizoen gedraaid mochten ze niet tot het einde meedoen om het kampioenschap.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is dus juist niet nodig met ervaren voetballers, die haal je om direct te presteren.

Ik begrijp de terughoudendheid van de Feyenoorders hier goed en PSV is op papier sterker, maar Feyenoord heeft wel een slecht seizoen gedraaid mochten ze niet tot het einde meedoen om het kampioenschap.

Zo is dat. In de jaren onder Koeman zijn we twee keer tweede en een keer gedeeld tweede geworden met jonge talenten. Als je nu vervolgens de keuze maakt om voor ervaring te gaan en daarin te investeren, dan moet je eigenlijk beter presteren dan de jaren dat we op talenten leunde. Mocht dat niet lukken omdat de ervaring niet de benodigde kwaliteit heeft, dan is er de verkeerde keuze gemaakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het hangt er sterk van af hoe je speelt. Sinds Pell? moet de spits een kapstok zijn. Je kunt je afvragen of we op die manier wel het hoogste rendement uit de selectie halen. Een hele goede kapstok hebben we niet.
 

Jozsef

New member
Dat is dus juist niet nodig met ervaren voetballers, die haal je om direct te presteren.

Ik begrijp de terughoudendheid van de Feyenoorders hier goed en PSV is op papier sterker, maar Feyenoord heeft wel een slecht seizoen gedraaid mochten ze niet tot het einde meedoen om het kampioenschap.

Volgens mij was het gat tussen PSV en Feyenoord vorig seizoen 27 punten.
Zevenentwintig.
Ik snap de euforie over die paar aankopen maar je kan nu toch niet ineens gaan meedoen? Ja, als PSV ver wegzakt. En dat zie ik nou juist niet gebeuren.
 

Fabian

Active member
Twee doelpunten. Hoe dat maakt dan toch ook niet uit?

Het gaat erom dat je niets aan hem hebt wanneer hij niet scoort. En dat zal vaker gebeuren dan jij denkt.

Pelle, daar had je nog wat aan als hij zelf niet op het scorebord verscheen. Met al zijn beperktheid geldt dat voor Kramer niet. Die euforie, zeker bij Het Legioen veroorzaakt omdat hij zelf Feyenoorder is, is onbegrijpelijk.

Scoren via een simpele intikker en een blunder van de keeper lukt mij ook nog wel overigens.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij was het gat tussen PSV en Feyenoord vorig seizoen 27 punten.
Zevenentwintig.
Ik snap de euforie over die paar aankopen maar je kan nu toch niet ineens gaan meedoen? Ja, als PSV ver wegzakt. En dat zie ik nou juist niet gebeuren.

Twee series van vijf wedstrijden waarin je twee punten haalde. Als daar twee series tegenover staan waar je niet twee, maar twaalf punten haalt dan heb je al twintig punten te pakken. Verder was het voor PSV sowieso net wel of net niet een punten record. Puntenaantallen van meerdere jaren met elkaar vergelijken heeft niet gek veel zin. Je kan euforisch gaan doen, omdat je nu drie punten meer hebt dan vorig jaar na twee wedstrijden of vorig jaar in die twee wedstrijden maar dat slaat nergens op. Iedereen begint op nul.
 

De Wolf

Well-known member
Volgens mij was het gat tussen PSV en Feyenoord vorig seizoen 27 punten.
Zevenentwintig.
Ik snap de euforie over die paar aankopen maar je kan nu toch niet ineens gaan meedoen? Ja, als PSV ver wegzakt. En dat zie ik nou juist niet gebeuren.

PSV is dus Depay en Wijnaldum kwijtgeraakt. Dat waren twee belangrijke spelers.
 

Jozsef

New member
Nogmaals: 27 punten. Dus m?t Kazim en Te Vrede.
Laten we daarom Kramer op z'n minst een kans geven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We beginnen toch allemaal weer op nul Jozsef? Sinds wanneer gaan we puntenverschillen met de concurrentie van vorig jaar vergelijken? Dat er kritisch is gekeken naar scorend vermogen snap ik nog wel, maar naar punten aantallen van vorig jaar kijken...
 

Jozsef

New member
Ik wil alleen maar aangeven dat PSV verder is. Zeker met die versterkingen.
Ik hoop uiteraard het tegenovergestelde, maar ken ondertussen wel mijn club.
Dat iedereen op nul begint snap ik. De Graafschap ook.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het PSV dat vorig jaar 27 punten op ons voor stond waar toen veel mee zat, die missen op dit moment ook gewoon Depay, Willems en Wijnaldum. Dus volgens mij zegt het puntenverschil van vorig jaar erg weinig. PSV heeft vorig jaar ook 29 punten meer gehaald dan het seizoen ervoor.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Ik help 't je hopen. Mijn gevoel zegt wat anders. Maar ik ben ook wat ouder dan jij, haha.
E?n keertje maar, zoals Boskamp zei. E?n keer in de 10 jaar, dan blijft 't leuk. 16 jaar is veel te lang.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zeg echt niet dat Feyenoord kampioen word. Ik geef alleen aan dat ik dat puntenverhaal complete nonsens vind.
 

JMD

Well-known member
Ik wil alleen maar aangeven dat PSV verder is. Zeker met die versterkingen.
Ik hoop uiteraard het tegenovergestelde, maar ken ondertussen wel mijn club.
Dat iedereen op nul begint snap ik. De Graafschap ook.

PSV is qua materiaal beter dan Feyenoord, dat is zo. Maar dat zijn we eigenlijk al jaren. Toch eindigde Feyenoord een aantal keren boven PSV, er is meer dan kwaliteit alleen. Het gaat er ook om hoe het als team gaat. Vorig jaar was een uitmuntend jaar van PSV, (bijna) puntenrecord etc.. Zoiets gaat niet nog een keer gebeuren, dat zie je al aan dat duel in Den Haag, no way dat vorig jaar die 2-2 nog was gevallen. Alles viel toen onze kant op.

De coach die als eerste zijn ploeg goed op de rit heeft maakt grote kans. Voorlopig zit het zowel bij PSV, als Ajax, als Feyenoord nog niet echt goed qua veldspel.
 

Shayman

New member
Ik wil alleen maar aangeven dat PSV verder is. Zeker met die versterkingen.
Ik hoop uiteraard het tegenovergestelde, maar ken ondertussen wel mijn club.
Dat iedereen op nul begint snap ik. De Graafschap ook.
Ik vind wel dat PSV een betere 11 heeft als Feyenoord maar verschil met vorig jaar is dat PSV wat zwakker is geworden en Feyenoord juist sterker. Vooral voor de breedte heeft Feyenoord goed ge?nvesteerd en ik verwacht niet meer van die dipjes zoals vorig jaar dat ze zo 5x achter elkaar punten lieten liggen.

Ajax is eigenlijk de grote onbekende dit jaar ondanks dat ze weinig wisselingen hebben gehad, hoe gaat het met de concurrentie op het middenveld en kan De Boer die jongens nog prikkelen met zijn Befehl ist Befehl benadering?

Als ik een inschatting moet maken dan is het 30-30-30 en 10% voor de rest.
 

Jozsef

New member
Ik zeg echt niet dat Feyenoord kampioen word. Ik geef alleen aan dat ik dat puntenverhaal complete nonsens vind.

Complete nonsens is ook weer overdreven. Dat gat van 27 punten had natuurlijk wel een oorzaak.
En als ik jullie moet geloven is die oorzaak nog steeds aanwezig. Namelijk een gebrek aan scorend vermogen.
Ik zie PSV echt als de te kloppen ploeg. Daarachter komen Feyenoord en Ajax, die ontlopen elkaar niet veel hoop ik.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Complete nonsens is ook weer overdreven. Dat gat van 27 punten had natuurlijk wel een oorzaak.
En als ik jullie moet geloven is die oorzaak nog steeds aanwezig. Namelijk een gebrek aan scorend vermogen.
Ik zie PSV echt als de te kloppen ploeg. Daarachter komen Feyenoord en Ajax, die ontlopen elkaar niet veel hoop ik.

Ik ben het met je eens, een gat van 27 punten ga je niet zomaar in een seizoen tijd wegwerken. Echter geloof ik niet dat PSV weer zoveel punten gaat halen. En ik denk ook wel dat wij wat meer punten gaan halen. Dus we zouden in elk geval een stuk dichterbij moeten zijn. Ik vind echter dat je met het huidige beleid voor de titel moet gaan. Met 6 directe versterkingen van boven de 25 jaar zijn wat betreft de excuses over een jonge selectie wel op. Ik geloof echter, op basis van het spel de afgelopen vijf wedstrijden, echt nog niet in de titel. En al helemaal niet als we met spelers als Kramer, Toornstra, Immers en El Ahmadi (blijven) spelen.
 
Bovenaan