Het grote Feyenoord-opstelling topic

Jozsef

New member
Als Kramer dan maar wel zijn noodzakelijke voorzetten krijgt.
Deze optie werd ook al aangedragen door Gijp in een 4-4-2 variant.
Kuijt is als hangende spits rondom Kramer natuurlijk wel van meer waarde dan als rechtsbuiten.
 

Fabian

Active member
Als Kramer dan maar wel zijn noodzakelijke voorzetten krijgt.
Deze optie werd ook al aangedragen door Gijp in een 4-4-2 variant.
Kuijt is als hangende spits rondom Kramer natuurlijk wel van meer waarde dan als rechtsbuiten.

Je hebt Elia die natuurlijk ook naar de zijkanten uit kan wijken en Karsdorp die vanaf rechts nog steeds die drive naar voren zal hebben, dus dat komt wel in orde.

Overigens heeft ook Vilhena een aardige pass in zijn poten als hij iets meer aan de zijkant speelt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klopt, als je kijkt naar ons spelersmateriaal dan is dat wat mij betreft gewoon de beste optie. Overigens zou ik dan niet met Kramer spelen, maar met Kazim. Het is niet een echte 5-3-2 / 3-5-2, omdat je met drie aanvallers speelt. Maar het komt wel op hetzelfde neer.

----------------------------------Vermeer-----------------------------------

------------Van Beek-------------Botteghin--------------Kongolo-------------

---Karsdorp------------------------------------------------------Vilhena-----

--------------------Vejinovic------------------El Ahmadi----------------------

---------------Kuyt--------------------------------------Elia-----------------

----------------------------------Kazim--------------------------------------



Waar het om gaat is dat je achterin een heel stevig blok hebt, terwijl je Karsdorp en Vilhena aanvallender kunt laten spelen. Kuyt en Elia staan hier wat aan de zijkant, maar ik zou ze vooral heel veel laten rouleren en zwerven. Op laten duiken waar de ruimtes ontstaan. En ik speel met Kazim omdat ik een aanspeelpunt wil. Kramer is dat niet, Kazim wat meer.

Maar goed, dit gaat Gio denk ik nooit doen.
 

Jozsef

New member
K3

K3

Kazim is meer een aanspeelpunt, maar kan niet scoren. En wat we nou juist nodig hebben is puur scorend vermogen.
Daar schortte het vorig seizoen aan: Goals. Dus stel ik altijd Kramer op, die maakt er zeker 15. Mits de aanvoer goed is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kazim is meer een aanspeelpunt, maar kan niet scoren. En wat we nou juist nodig hebben is puur scorend vermogen.
Daar schortte het vorig seizoen aan: Goals. Dus stel ik altijd Kramer op, die maakt er zeker 15. Mits de aanvoer goed is.

Je had er dinsdag bij moeten zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind persoonlijk Kazim ook geen goed aanspeelpunt. Maakt als hij in de punt speelt veel overtredingen. Hij gebruikt zijn sterke lichaam op een manier die door de Nederlandse scheidsrechters niet wordt geaccepteerd. In Europa kijken ze er anders tegenaan en dan heb je wel wat aan Kazim.

Kuyt die kon het tegen Olympiakos en Southampton niet echt laten zien als aanspeelpunt, maar tegen FC Utrecht ging het wel weer goed in de fase dat Kazim al naar de kant was. In de punt zie ik hem dit seizoen het niet gaan waarmaken, maar wellicht dat hij achter een spits beter tot zijn recht komt.

Kramer die is technisch niet hoogstaand, maar kan wellicht wel als puur eindstation dienen.

Achahbar die is voor zijn fysiek nog best een aardig aanspeelpunt. Als hij van de bal wordt gespeeld wordt het vaak als overtreding beoordeeld. Dat kan geen kwaad met Vejinovic in je ploeg.

Wat we ook kunnen bekijken is of we niet gewoon moeten stoppen met aanklampen aan een Pell? achtig aanspeelpunt. Zijn voorgangers Guidetti, Castaignos en Makaay waren ook geen aanspeelpunt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dan moet je zorgen dat je aanvoer goed is, wat ook niet zo is met Kuyt op rechts en Elia op links.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan moet je zorgen dat je aanvoer goed is, wat ook niet zo is met Kuyt op rechts en Elia op links.

Dan gaan we ook weer uit van een vast denkpatroon dat de aanvoer altijd vanaf de zijkant moet komen. We zien elke wedstrijd maar Nelom, Bilal, Karsdorp en Kuyt en straks Elia langs de lijn voor aanvoer zorgen of ze nou lekker in de wedstrijd zitten of niet. Ondertussen draagt het middenveld weinig bij. Spelers als Vilhena, El Ahmadi en Vejinovic horen prima in staat te zijn om vanuit het middenveld kansen te cre?ren. Verder is de aanwezigheid van Kramer in de zestien voldoende. Dan zie je vanzelf wel of die bal bij hem terecht komt of dat Elia, Kuyt of weet ik veel wie hem buiten de aanval houden. Kramer houdt gerust verdedigers bezig en als ze niet bij hem staan, dan profiteert hij daar vaak van.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Vilhena en Vejinovic zeker. Wat betreft El Ahmadi heb ik daar minder vertrouwen in. Zijn obligate passing leidt niet vaak tot kansen of doelpunten.
 

Jozsef

New member
K3

K3

Maar hoe dan ook... ik stel voor dat wij gewoon op de bank bij Feyenoord gaan zitten.

Haha, inderdaad. Ik heb wel vertrouwen in de staf. Niet bepaald prutsers.
We gaan het zien. Ik verwacht voorlopig, mede ingegeven door de laatste seizoenen, hooguit een derde plek.
Een geheel nieuw team, een nieuwe staf. Dat heeft tijd nodig. Eigenlijk zou je deze selectie een jaar of 2, 3 moeten vasthouden.
Dan ga je in mijn ogen echt meedoen. Nu lijkt me dat onmogelijk, en het spel de eerste 2 wedstrijden doen mijn vertrouwen niet groeien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vilhena en Vejinovic zeker. Wat betreft El Ahmadi heb ik daar minder vertrouwen in. Zijn obligate passing leidt niet vaak tot kansen of doelpunten.

El Ahmadi kan geen kansen afmaken en heeft een aanleg voor veel korte balletjes breed en terug, maar daarnaast kan hij wel degelijk ballen ook diep leggen.
 

Fabian

Active member
El Ahmadi kan geen kansen afmaken en heeft een aanleg voor veel korte balletjes breed en terug, maar daarnaast kan hij wel degelijk ballen ook diep leggen.

Ik zie dat echt te weinig. Het oogt altijd leuk en frivool, maar heel veel rendement wordt er niet uitgehaald.
 

Lennard95

New member
Vermeer
Karsdorp - Van Beek - Botteghin - Kongolo
El Ahmadi - Veijnovic
Toornstra
Bilal - Kuijt - Elia

Wat ik het liefste zie en wat nog realistisch ook is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Haha, inderdaad. Ik heb wel vertrouwen in de staf. Niet bepaald prutsers.
We gaan het zien. Ik verwacht voorlopig, mede ingegeven door de laatste seizoenen, hooguit een derde plek.
Een geheel nieuw team, een nieuwe staf. Dat heeft tijd nodig. Eigenlijk zou je deze selectie een jaar of 2, 3 moeten vasthouden.
Dan ga je in mijn ogen echt meedoen. Nu lijkt me dat onmogelijk, en het spel de eerste 2 wedstrijden doen mijn vertrouwen niet groeien.

Tot dusver ben ik nog niet zo indruk van de staf. Vijf wedstrijden op rij vasthouden aan Toornstra en El Ahmadi die gewoon echt heel matig presteren. Verder valt de nieuwheid van de staf wel mee. Van Bronckhorst en Van Gastel lopen al heel lang bij Feyenoord rond. Verder is de realiteit dat je gewoon moet presteren en dat selecties niet twee of drie jaar bij elkaar blijven. Een Koeman heeft de eerste twee seizoenen bij Feyenoord niet minder basisspelers hoeven in te passen en een De Boer is jaar na jaar kampioen geworden terwijl hij steeds zijn beste spelers kwijt raakte. Van Bronckhorst heeft het eigenlijk nog betrekkelijk makkelijk. Hij is met Bo?tius en Clasie slechts twee basisspelers verloren, terwijl hij een hoop opties ervoor terug heeft gekregen.

Ik zie dat echt te weinig. Het oogt altijd leuk en frivool, maar heel veel rendement wordt er niet uitgehaald.

Dat zal de trainer van hem moeten verlangen en anders moet je hem er naast zetten.
 
Bovenaan