Het grote Feyenoord nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Zou het dan niet zo zijn dat je een andere levensstijl zou hebben?
Anders wonen, een betere fiets etc.
Zouden ze in accute geldproblemen komen met hun megasalarissen? Verkopen ze maar wat van hun overbodige luxe. Zware tijden, ook voor overbetaalde faalhazen.
 

Batigoal

Well-known member
Het is weer hommeles:

De bom is gebarsten binnen de jeugdopleiding van Feyenoord. Aanleiding is een mail van hoofd opleiding Stanley Brard, die afscheid wil nemen van vier jeugdtrainers. Met dat nieuws komt RTV Rijnmond deze dinsdag. De regionale omroep stelt dat er sprake is van animositeit tussen de jonge en de oude garde.

Als het aan Brard ligt neemt Feyenoord na dit seizoen afscheid van Ulrich van Gobbel (assistent-trainer Feyenoord Onder-18) en Remco Schol (video- en performance-analist Feyenoord Academy), Melvin Boel (hoofdtrainer Feyenoord Onder-18) en Mark Onderwater (hoofd performance Feyenoord Academy). Het viertal is in zijn ogen lastig en te innovatief, de in 2019 teruggekeerde Brard zou liever samenwerken met trainers uit zijn eerste periode bij Feyenoord (2006-2013), zoals Cor Adriaanse en Gaston Taument.

Door een blunder van Brard kwam Onderwater te weten dat het hoofd opleiding niet met hem doorwil. In plaats van dat Brard zijn mail met de vier namen naar algemeen directeur Mark Koevermans stuurde, adresseerde hij die aan Onderwater (die dezelfde voornaam heeft). Bang dat de andere drie trainers het slechte nieuws via de hoofd performance zouden vernemen, belde Brard hen op. Maar zij wisten van niks en reageerden boos en verbaasd toen ze hoorden dat het hoofd opleiding van hen afwil.

En daar hebben ze alle reden toe, want er zijn nooit tussentijdse evaluatiegesprekken geweest. En nu horen ze opeens dat ze moeten vertrekken. Brard geeft bij Rijnmond toe dat hij een enorme fout heeft gemaakt. 'Ik vind het heel vervelend en dat is niet goed te praten. Daarvoor heb ik mijn excuses aangeboden. Ik heb een verslag gemaakt en dat naar de clubleiding gestuurd. Het is aan Feyenoord wat ze ermee willen doen.' Het hoofd opleiding ontkent dat hij naar jong of oud kijkt.

Veel trainers in de opleiding ervaren volgens Rijnmond wel een kloof tussen de oude en de nieuwe garde. De werkwijze van Brard zou hen nog verder uit elkaar hebben gedreven, bijvoorbeeld doordat hij enkele innovaties terugdraaide. Inmiddels zou de positie van het hoofd opleiding zelf ook ter discussie staan. Zelf heeft de bekritiseerde Brard een aflopend contract, terwijl de contracten van een aantal jeugdtrainers nog doorlopen. Voor 1 april moet de directie van Feyenoord een beslissing nemen.
 
Bovenaan