Het grote Feyenoord nieuwstopic

Fabian

Active member
Weer harde crisis bij Feyenoord.

Klaarblijkelijk liggen de selectie en Dick Advocaat niet meer op één lijn.

Als je kijkt naar de laatste drie wedstrijden was de wedstrijd tegen Ajax gewoon prima te noemen. Ajax was eigenlijk fortuinlijk dat ze die 1-0 vasthielden. Wel is het zo dat je slap begint en in de eerste 20 minuten de nederlaag incasseert.

Tegen AZ zijn we gewoon tactisch overklast. In de omschakeling was het paradijs voor de Alkmaarders. De compactheid van ons die zo geroemd werd, was niet meer te zien op het veld. Ja, twee keer vecht je jezelf terug in de wedstrijd, maar AZ liep verdiend als winnaar van het veld.

Gisteren tegen Heerenveen was het één groot drama. De linies speelden te ver uit elkaar. Joey Veerman had alle ruimte en mogelijkheden om met zijn passjes te strooien. De verdediging liep te ver naar achteren. Het middenveld sloot niet bij. Dan heb je ook nog eens drie middenvelders die niet de capaciteiten hebben om tussen de linies te voetballen of voor creativiteit kunnen zorgen. Dus aanvallend was alles voorspelbaar.

Nu vind er morgen een gesprek plaats tussen Advocaat en de selectie. Er bestaat kans dat Advocaat hierop zijn biezen gaat pakken.

Met PSV nog voor de boeg ben ik wel zo'n doemdenker dat ik denk dat we onze reeks gaan verlengen met een vierde nederlaag. Als ik het voetbal nu zie, zou ik niet weten hoe wij PSV moeten verslaan. Het zou een wonder zijn.
 

Fabian

Active member
Kijk je naar de selectie wordt het tijd voor een grote schoonmaak.

Diemers en Linssen die gehaald zijn op voorspraak van Advocaat voegen weinig toe. Zeker Diemers komt tekort (wellicht is Groningen nog geïnteresseerd). Aan Linssen kun je als invaller nog wel iets hebben.

Toornstra is denk ik wel einde verhaal. Dankbaar voor zijn inbreng, maar hij wordt niet beter als voetballer.

Senesi moet je verkopen om inkomsten te vangen. Het zal niet die belachelijke 35 miljoen euro zijn die De Telegraaf opnoemde.

Berghuis zal voor die 4 miljoen ook wel vertrekken. Het is hem gegund ook wel. En voor ons niet heel slecht om de hierarchie in de selectie te doen kantelen. Als je toch met een grote schoonmaak bezig bent.

Over Fer twijfel ik. Ik vind hem na zijn blessure erg achteruit gegaan. Maar wellicht kan hij met zijn ervaring nog nuttig zijn.

Haps zou je nog kunnen verkopen. Nu is zijn rol vooral invaller. Malacia krijgt de voorkeur als linksback en als linkeraanvaller vind ik hem niet goed genoeg.

Centraal achterin moet er iets gebeuren. Spajic vertrekt. Botteghin is wel klaar inmiddels. Geertruida naar het centrum wellicht. Svensson transfervrij naar de Kuip om de rechtsbackpositie in te vullen?

Op het middenveld moeten we op zoek naar creatieve impulsen. Antonucci wellicht de kans geven. Kokcu hebben we ook nog.

Aanvallend kijken of Bozenik nog iets kan als basisspeler onder een trainer die hem wel het vertrouwen geeft. Pratto is kansloos en lekker terugsturen naar Argentinië. Jorgensen verkopen.
 

JMD

Well-known member
Met PSV nog voor de boeg ben ik wel zo'n doemdenker dat ik denk dat we onze reeks gaan verlengen met een vierde nederlaag. Als ik het voetbal nu zie, zou ik niet weten hoe wij PSV moeten verslaan. Het zou een wonder zijn.
Ja, die trucs kennen we van Feyenoord. De weken voor het duel tegen PSV dramatisch en dan net tegen ons de vorm kunnen vinden en een spits die er ineens 3 inschiet...

Gewoon 2 of 3-1 dus a.s. zondag.
 

Fabian

Active member
Ja, die trucs kennen we van Feyenoord. De weken voor het duel tegen PSV dramatisch en dan net tegen ons de vorm kunnen vinden en een spits die er ineens 3 inschiet...

Gewoon 2 of 3-1 dus a.s. zondag.

PSV is voor ons meestal wel een eitje. Maar dat is dan wel in een vol stadion. Nu plaats ik een kanttekening.
 

Abubakari

Well-known member
PSV is voor ons meestal wel een eitje. Maar dat is dan wel in een vol stadion. Nu plaats ik een kanttekening.
Als RKC zaterdag wat scherper voor de goal was geweest hadden die uit bij PSV gewonnen, Emmen uit wint PSV met de hakken over de sloot, komt nog bij dat PSV in de Kuip hetzelfde is als Feyenoord in de Arena, het loopt niet over van vertrouwen. Revanchegevoelens bij Feyenoord, 2-0, 2x Berghuis!
 

stc

Well-known member
Feyenoord en PSV ontlopen elkaar niet deze maand. De selectie van Feyenoord is nog niet zo slecht. Daarnaast heeft PSV in de toppers deze maand maar 1 punt gehaald.
Wees positief, want zondag kan zomaar weer de ommekeer betekenen voor Feyenoord. (hoop het niet, maar toch)
 

Miramar

Well-known member
Ook Marino Pusic, assistent trainer bij AZ, vertrekt naar Feyenoord.

De spanningen zullen wel naar een kookpunt stijgen tussen de clubs.
 
Bovenaan