Weer harde crisis bij Feyenoord.
Klaarblijkelijk liggen de selectie en Dick Advocaat niet meer op één lijn.
Als je kijkt naar de laatste drie wedstrijden was de wedstrijd tegen Ajax gewoon prima te noemen. Ajax was eigenlijk fortuinlijk dat ze die 1-0 vasthielden. Wel is het zo dat je slap begint en in de eerste 20 minuten de nederlaag incasseert.
Tegen AZ zijn we gewoon tactisch overklast. In de omschakeling was het paradijs voor de Alkmaarders. De compactheid van ons die zo geroemd werd, was niet meer te zien op het veld. Ja, twee keer vecht je jezelf terug in de wedstrijd, maar AZ liep verdiend als winnaar van het veld.
Gisteren tegen Heerenveen was het één groot drama. De linies speelden te ver uit elkaar. Joey Veerman had alle ruimte en mogelijkheden om met zijn passjes te strooien. De verdediging liep te ver naar achteren. Het middenveld sloot niet bij. Dan heb je ook nog eens drie middenvelders die niet de capaciteiten hebben om tussen de linies te voetballen of voor creativiteit kunnen zorgen. Dus aanvallend was alles voorspelbaar.
Nu vind er morgen een gesprek plaats tussen Advocaat en de selectie. Er bestaat kans dat Advocaat hierop zijn biezen gaat pakken.
Met PSV nog voor de boeg ben ik wel zo'n doemdenker dat ik denk dat we onze reeks gaan verlengen met een vierde nederlaag. Als ik het voetbal nu zie, zou ik niet weten hoe wij PSV moeten verslaan. Het zou een wonder zijn.