Het grote Feyenoord nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
Joris van Dijk is aangesteld als de nieuwe commercieel directeur van Feyenoord. Hij is nu nog algemeen directeur van Madurodam, waar hij grootse prestaties neerzette. Onder zijn leiding werden reuzenstappen gezet op het gebied van omzet, winst en gasttevredenheid. Feyenoord haalt dus geen kleine jongen binnen!
 

Unregistere

Well-known member
Fons Groenendijk, John de Wolf en Henke Larsson houden hem vast wel enigszins in toom. Maar opvallend is het wel.
 

Atreides

Well-known member
Wat vindt Advocaat er eigenlijk van dat hij nu al weet dat zijn contract niet verlengt gaat worden?

Sowieso vraag ik me af of Feyenoord niet meer kan verwachten van Dick Advocaat.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het ook een vreemde move om dat nu al zo ongeveer (oke, officieel is het nog niet, maar Kuijt heeft al gezegd dat hij naw idd hoofdtrainer wordt in 2021) bekend te maken.

Iedereen snapt dat Advocaat niet tot in lengte van jaren zou blijven zitten, de beste man is al in de 70. Maar op deze manier creëer je nu echt alle ingrediënten van een tussenjaar. En die lopen vaak niet goed af. En als ze wel goed aflopen dan zadel je de nieuwe trainer met een flinke erfenis op.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het probleem is vooral dat Kuyt tot nu toe in niets heeft laten zien dat hij een goede trainer voor Feyenoord zou kunnen zijn. Het is allemaal puur op basis van zijn reputatie als speler. Maar als je daarover even wat verder in door denkt dan slaat dat ook nergens op. Tuurlijk heb ik er diep respect voor hoe hij het elke keer een stapje hoger heeft laten zien. En dat hij, met zijn beperkte kwaliteiten, zoveel wedstrijden heeft gespeeld voor Liverpool en het Nederlands elftal. En ja, tuurlijk was het tof dat hij terugkwam en een hattrick maakte in de kampioenswedstrijd. Maar als je zijn interviews bekijkt dan komt hij nooit verder dan de standaard one-liners als 'het teambelang staat voorop', 'het draait niet om mij, maar om het team' en 'we doen het met z'n allen'. Als je kijkt naar onze andere aanvoerders in de afgelopen jaren (El Ahmadi, Van Persie, Berghuis) dan komen zij met goede voetbal-inhoudelijke analyses. In hen zie ik, op basis daarvan, wel een trainer. In Kuyt niet. En laten we wel zijn: bij Feyenoord-o19 heeft hij het ook niet bepaald laten zien.

Kortom, er is blind vertrouwen in een man die nog op geen enkel moment heeft laten zien dat hij daadwerkelijk geschikt is voor de klus. Ik vind dat onbegrijpelijk.
 
Bovenaan