Het grote Feyenoord nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
Het is natuurlijk ook heerlijk spelen wetende dat het seizoen toch al was opgegeven en alle druk was verdwenen. Volgend seizoen begin je weer met bepaalde verwachtingen en blijf je niet 15 wedstrijden ongeslagen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is natuurlijk ook heerlijk spelen wetende dat het seizoen toch al was opgegeven en alle druk was verdwenen. Volgend seizoen begin je weer met bepaalde verwachtingen en blijf je niet 15 wedstrijden ongeslagen.

Da's overdreven. Om er maar even een cliché tegenaan te gooien: bij Feyenoord is er altijd druk. En nu al helemaal. De club stond (en staat op sommige punten nog steeds) onder hoogspanning toen Advocaat erin stapte:

- Het stadiondossier. Supporters en club staan lijnrecht tegenover elkaar.
- Clubmannen als Van Gastel en Makaay zijn op een schofterige wijze op straat gezet.
- We hadden een interim-TD en een interim-AD.
- Er gingen toen al geruchten dat de interim-AD de vaste AD zou worden, terwijl hij onder supporters 0,0 draagvlak heeft
- De VvF staan op hele slechte voet met andere partijen binnen de club. Waaronder de supporters.
- We hadden net kansloos met 4-0 van Ajax verloren.
- We stonden 10e in de competitie.

Kortom, als Advocaat ietsje minder had gepresteerd, dan was de pleuris volledig uitgebroken. Een ongekende prestatie dat hij de rust heeft teruggebracht.
 

Pascallovic

Well-known member
Da's overdreven. Om er maar even een cliché tegenaan te gooien: bij Feyenoord is er altijd druk. En nu al helemaal. De club stond (en staat op sommige punten nog steeds) onder hoogspanning toen Advocaat erin stapte:

- Het stadiondossier. Supporters en club staan lijnrecht tegenover elkaar.
- Clubmannen als Van Gastel en Makaay zijn op een schofterige wijze op straat gezet.
- We hadden een interim-TD en een interim-AD.
- Er gingen toen al geruchten dat de interim-AD de vaste AD zou worden, terwijl hij onder supporters 0,0 draagvlak heeft
- De VvF staan op hele slechte voet met andere partijen binnen de club. Waaronder de supporters.
- We hadden net kansloos met 4-0 van Ajax verloren.
- We stonden 10e in de competitie.

Kortom, als Advocaat ietsje minder had gepresteerd, dan was de pleuris volledig uitgebroken. Een ongekende prestatie dat hij de rust heeft teruggebracht.
Kortom je bevestigd mijn punt dat er geen enkele druk op de selectie of Advocaat stond, want nagenoeg alles van je opsomming heeft te maken met bestuurlijk gekonkel en niet met de prestaties van de selectie of technische staf. Met zijn overwinningen houdt Advocaat vooral de bestuurders even uit de wind en de bestuurders hebben zelf een capabele TD aangesteld, waarmee de rust en het vertrouwen over het technisch beleid is teruggekeerd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kortom je bevestigd mijn punt dat er geen enkele druk op de selectie of Advocaat stond, want nagenoeg alles van je opsomming heeft te maken met bestuurlijk gekonkel en niet met de prestaties van de selectie of technische staf. Met zijn overwinningen houdt Advocaat vooral de bestuurders even uit de wind en de bestuurders hebben zelf een capabele TD aangesteld, waarmee de rust en het vertrouwen over het technisch beleid is teruggekeerd.

Nee, het gaat altijd hand in hand. Als Advocaat niet had gepresteerd, zou de politie weer met getrokken pistolen voor het Maasgebouw hebben moeten staan.
 

Atreides

Well-known member
Feyenoord wil snel zakendoen met Advocaat



copyright-proshots-5080086.jpg
© Pro Shots Rob Jansen schuift binnenkort aan bij technisch directeur Frank Arnesen van Feyenoord. De agent zal gaan praten over de optie in het aflopende contract van Leroy Fer, maar bovenaan op de agenda staat de positie van Dick Advocaat.

Ook de succestrainer heeft een verbintenis tot het einde van het seizoen, maar in De Kuip hoopt iedereen dat hij die snel zal verlengen. De trainer zelf staat er ook voor open. Sterker: Advocaat is momenteel al druk bezig met de invulling van de selectie voor volgend seizoen en heeft meerdere keren per week contact met Arnesen. Het gaat Advocaat niet om geld, wel om perspectief. Hij weet dat Feyenoord niet de rijkste club is in Nederland, maar de trainer heeft wel zo zijn ideeën over hoe de toekomst van de Rotterdammers er op korte termijn moet gaan uitzien.

Wensenlijst
Op het wensenlijstje van de coach staan ten minste drie posities die moeten worden ingevuld. Als Feyenoord de optie in het contract van Fer licht, wil Advocaat nog twee middenvelders erbij, afhankelijk ook van wat Oguzhan Özyakup gaat doen. Feyenoord huurt de Turkse international tegen gunstige voorwaarden van Besiktas, maar het is ongewis of dat nóg een jaar kan. Een extra middenvelder kan sowieso geen kwaad, met het oog op schorsingen en blessures. Daarbij wil de trainer ook een aanvaller erbij. Luis Sinisterra maakte indruk, maar scheurde dit seizoen een kruisband tegen PEC Zwolle en wordt pas eind dit jaar terugverwacht. Sam Larsson vertrok tussentijds voor vijf miljoen euro naar Dalian FC.
Hoewel er nog veel onduidelijk is, hoeft de toekomst er voor Feyenoord helemaal niet zo slecht uit te zien.


Links voorin zoekt Advocaat naar een alternatief. Als Feyenoord er dan in slaagt Steven Berghuis nog een jaar in De Kuip te houden, ziet de toekomst er dusdanig goed uit dat de trainer zich langer aan de club wil binden. Dat lijkt nu nog slechts een kwestie van tijd. De contractverlenging van Advocaat zou voor Arnesen een zorg minder zijn. Hij is druk bezig met volgend seizoen.
Kuijt
Behalve de invulling van de eerste selectie, waarvoor hij hoopt binnenkort zeer waarschijnlijk de verbintenissen van Fer en Eric Botteghin te verlengen, moet hij ook een elftal Onder-21 optuigen. Feyenoord hoopt die ploeg in te vullen met spelers die nu elders op huurbasis voetballen, zoals Dylan Vente (RKC Waalwijk) en Achraf El Bouchataoui (FC Dordrecht). Dirk Kuijt geldt als de ideale trainer voor dit team, dat komend seizoen in de nieuwe competitie Onder-21 gaat spelen. De vraag is of Kuijt dat wil. De oud-spits bereidt zich al twee jaar voor op het hoofdtrainerschap van Feyenoord, maar weet nu dat een carrière zich niet altijd laat plannen


Mooi stukje je zelf tegenspreken.

Maar lijkt me een goede zaak dat Advocaat blijft. Met de huidige situatie moet het ook makkelijker zijn om Berghuis te behouden en dan heeft Feyenoord gewoon een sterk elftal met de juiste coach.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooi stukje je zelf tegenspreken.

Maar lijkt me een goede zaak dat Advocaat blijft. Met de huidige situatie moet het ook makkelijker zijn om Berghuis te behouden en dan heeft Feyenoord gewoon een sterk elftal met de juiste coach.

Vind ik ook. Als Advocaat, Berghuis en Ozyakup inderdaad allemaal blijven dan staan we er goed voor.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Goede zaak. Betekent ook dat er qua selectie het één en ander toegezegd is. Aangezien dat een voorwaarde was voor Advocaat.
 

Abubakari

Well-known member
En dan valt het kwartje een paar keer de andere kant op omdat zo'n flow niet eeuwig duurt en vallen die goals diep in blessuretijd niet meer en wordt niet meer verhuld dat Feyenoord ook onder Advocaat soms dramatisch speelde... En dan moet Dickie gauw oprotten.
 

Unregistere

Well-known member
En dan valt het kwartje een paar keer de andere kant op omdat zo'n flow niet eeuwig duurt en vallen die goals diep in blessuretijd niet meer en wordt niet meer verhuld dat Feyenoord ook onder Advocaat soms dramatisch speelde... En dan moet Dickie gauw oprotten.

Dan moet hij er natuurlijk uit met die verouderde aanpak en visie uit het jaar nul!!

Maar tot die tijd is het wel mooi dat de nog altijd fanatieke Dickie nog steeds Feyenoord-trainer is als we ooit weer mogen gaan voetballen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En dan valt het kwartje een paar keer de andere kant op omdat zo'n flow niet eeuwig duurt en vallen die goals diep in blessuretijd niet meer en wordt niet meer verhuld dat Feyenoord ook onder Advocaat soms dramatisch speelde... En dan moet Dickie gauw oprotten.

Vertel eens, welke goals vielen er onder Dick Advocaat allemaal diep in blessuretijd?
 

Abubakari

Well-known member
Uit mijn hoofd: RKC thuis, Cambuur uit, PEC Zwolle uit. Of in ieder geval in de laatste minuten.

Vertel eens, speelt Feyenoord onder Advocaat altijd geweldig of hebben ze ook een paar keer flink gezwijnd? En bij lagen dramatisch gespeeld, RKC thuis 0-2 achter en op het nippertje winnen, thuis moeizaam van ADO en Fortuna winnen. In Friesland zowel bij Cambuur als Heerenveen met de hakken over de sloot en veel geluk winnen..
Dat bedoel ik dus met een kwartje wat ook zomaar weer de andere kant op kan vallen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uit mijn hoofd: RKC thuis, Cambuur uit, PEC Zwolle uit. Of in ieder geval in de laatste minuten.

Niet correct. Feyenoord scoorde onder Advocaat geen enkele keer in blessuretijd.

Vertel eens, speelt Feyenoord onder Advocaat altijd geweldig of hebben ze ook een paar keer flink gezwijnd? En bij lagen dramatisch gespeeld, RKC thuis 0-2 achter en op het nippertje winnen, thuis moeizaam van ADO en Fortuna winnen. In Friesland zowel bij Cambuur als Heerenveen met de hakken over de sloot en veel geluk winnen..
Dat bedoel ik dus met een kwartje wat ook zomaar weer de andere kant op kan vallen.

Klopt helemaal. Daarom heb ik bijvoorbeeld ook weleens ontkennend geantwoord op de vraag van (ik dacht) JMD of ik Feyenoord als kampioenskandidaat zie. Juist omdat Feyenoord over het geheel genomen niet goed genoeg speelt en inderdaad vaak met wat geluk de punten binnensleept.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Steven Berghuis begint zich steeds meer te manifesteren als één van mijn favoriete Feyenoorders aller tijden. Hij was voetbaltechnisch natuurlijk al één van onze beste spelers, maar sinds hij de aanvoerdersband draagt is hij ook als persoon behoorlijk gegroeid. Ik vind het mooi hoe hij nooit een blad voor de mond neemt en kritisch durft te zijn op zichzelf en op anderen.

Staat deze week een mooi interview op VI, waarin een aantal dingen staan die hem wat dat betreft tekenen:

Steven Berghuis weet niet of hij honderd procent zeker volgend jaar nog voor Feyenoord speelt. De aanvoerder heeft een bepaling in zijn contract dat hij weg mag bij een marktconform bod, maar zo lang dat er niet is, focust hij zich op Feyenoord, waar hij het uitstekend naar zijn zin heeft. Nog belangrijker: Berghuis ziet iets ontstaan dat hem doet terugdenken aan het jaar dat Feyenoord kampioen werd.

‘Toen hadden we een ploeg die iedereen kon verslaan’, zegt Berghuis, ‘en dat gevoel, daar was de laatste drie jaar lang niet altijd meer sprake van. Tot dit seizoen. Zeker vlak voordat alles stopte, voelde ik weer wat ik toen voelde. Dat we moeilijk zijn te verslaan.’

Feyenoords ontwikkeling kan niet los worden gezien van de komst van Dick Advocaat en Frank Arnesen, meent Berghuis. De trainer en technisch directeur leggen de lat hoog in Rotterdam. ‘De trainer wil voor de titel gaan en straalt dat uit. Zulk gedrag hoort bij Feyenoord, vind ik. Arnesen staat iedere training te kijken. Na afloop zien we hem dan praten met de trainer. Dan weet je: het gaat echt over voetbal, over hoe Feyenoord zich nog verder kan verbeteren. Het lijkt misschien niks, zo’n gesprek, maar ik vind dat het wel wat uitstraalt, namelijk een topsportsfeertje. Het is een signaal. Bovendien zijn ze nooit tevreden, alles kan altijd beter. Zo sta ik er zelf ook in. Ik heb het lang gemist, dat sfeertje, maar nu is het er weer echt.’

Berghuis kijkt terug op een bijzonder seizoen. Feyenoord leek afgeschreven toen Jaap Stam eind oktober 2019 zijn contract inleverde, maar vlak voor de lockdown hadden de Rotterdammers het gat met koploper Ajax gereduceerd van vijftien tot zes punten. Ook stond er nog de bekerfinale op het programma tegen FC Utrecht, terwijl Berghuis op weg leek topscorer van Nederland te worden.

‘Een wat als-gevoel heb ik nooit gehad’, kijkt Berghuis terug. ‘Zes punten achterstand en een minder doelsaldo blijft een groot gat. Hadden we bij PSV gewonnen in plaats van gelijkgespeeld, was het gat vier geweest en zou ik meer mogelijkheden hebben gezien, al waren we dan nog afhankelijk van anderen. Maar feit blijft dat je nooit weet hoe alles was geëindigd. We moesten nog naar AZ en thuis tegen Ajax. Ik vind het vooral zonde dat we de bekerfinale niet kunnen spelen, want dan praat je toch over een mooie en tastbare prijs. En wat die topscorerstitel betreft: het seizoen is niet afgemaakt, dus kun je dan wel spreken van een topscorer?’

De captain van Feyenoord mist het voetbal en is blij dat de bal weer rolt. Ook duurt het nog even voordat het nieuwe seizoen begint. ‘Je kunt denken: vier maanden, wat lang’, zegt hij, ‘of je gebruikt die tijd aan om jezelf te werken. Ik kies voor dat laatste. Ik hoorde de trainer laatst praten over The Last Dance van Michael Jordan. Zelf ben ik een enorme NBA-fan. Als ik dan de beelden zie van die gasten, hoe ze trainden, wat ze over hadden om te winnen, dan inspireert me dat enorm.’

Berghuis is al weken aan het trainen, eerst individueel, sinds afgelopen maandag weer met de groep. ‘Samen met Leighe Egger en Robert Bozenik ben ik flink bezig geweest. Leighe is onze fysieke trainer en komt uit Australië. Hij brengt dus een andere mentaliteit en kijk op de dingen met zich mee. Doordat de sportvelden dicht waren, moesten we alternatieven zoeken en Leighe vond altijd wel een heuveltje of veldje waar we aan de slag konden. Vaak deden we dat al om zeven uur ’s ochtends, vooral om andere mensen niet in de weg te zitten tijdens corona. Maar zo konden we wel goed werken.

Berghuis nam zijn eigen punten die hij kon verbeteren onder de loep en constateerde dat hij onder meer zijn startsnelheid verder kon optimaliseren. ‘Op dat onderdeel kan ik nog écht vooruitgang boeken’, stelt hij. ‘Dan gaat het om je houding, hoe je staat, wat je houding is. Off Balance noemt Leighe dat. Ik heb nu de tijd eraan te werken, ik heb de kans een betere atleet te worden. Wat de goeden van de minder goeden onderscheidt, is de beschikbaarheid. Er staan, als het moet. Nou, als wij gaan beginnen, dan bén ik er.’
 
Bovenaan