Botteghin out voor de rest van dit seizoen,
Jammer weer...
Dan moet Baco in de beker weer meedoen. Dan gaat dat toch wel weer een kansloos verhaal worden. Ik ben sowieso benieuwd wat de visie voor volgend seizoen gaat zijn wat betreft het centrum van de verdediging.
Familie van Bergwijn denk ik.Botteghin out voor de rest van dit seizoen,
Jammer weer...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de vaste Feyenoord-fans dit herkennen. Keek er wel een beetje van op eigenlijk. Niet van de aanwezigheid van totaalidioten, maar met name van de algehele gemoedstoestand.
https://twitter.com/Markla94/status/1101068940049035265
Familie van Bergwijn denk ik.
Ja is op zich wel ook logisch na wat vette jaren nog steeds slecht voetbal en slecht beleid. Daarnaast vervreemding tussen supporters de fanatieke draaien te ver door. Wanneer er een fris nieuw beleid komt, nieuw stadion en beter voetbal staan ze weer in de rij.
Maar de hersenloze mogen van mij sowieso per direct verdwijnen. Vuurwerk afsteken en daardoor stoelen in brand (ow wat houden we van de Kuip), Nouri liedjes, Hamas, Joden krijgen k*. Liever kwijt dan rijk.
Precies. Niet alleen stoeltjes in brand, maar ik zag ook in een app groep voorbij komen dat iemand twee wonden op zijn been heeft door een dwaas die een nitraat bom moest afsteken.
Maar No Pyro No Party he! Moet kunnen volgens hun en er zijn nog nooit doden gevallen dus waar praten wij over. Ik snap wel van de club dat zij voor deze supporters afstandelijker wordt, want je wilt er eigenlijk niet mee geassocieerd worden.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de vaste Feyenoord-fans dit herkennen. Keek er wel een beetje van op eigenlijk. Niet van de aanwezigheid van totaalidioten, maar met name van de algehele gemoedstoestand.
https://twitter.com/Markla94/status/1101068940049035265
Is het niet zo dat supporters in zijn algemeenheid voor een groter deel uit idioten lijkt te gaan ontstaan? Als er een paar idioten bij je in de buurt gaan zitten, dan ga je vanzelf weg en komen er weer extra idioten voor in de plaats.
Ik merk het bij mijzelf ook. Heb ik er bij Ajax nog wel zin in? Bekerfinale zou leuk moeten zijn, maar ik houd mijn hart vast of het allemaal wel goed gaat of dat er nog een rekeningetje moet worden rechtgetrokken. Dus wil ik uberhaubt wel gaan? Dinsdag zit ik in Madrid, dan is het ook altijd weer afwachten hoe het gaat en is het hopen dat men niet met traangas gaat spuiten zoals in het uitvak bij Benfica. Was 2x met Oranje mee tegen Frankrijk en Duitsland. Was verrast hoe soepel en simpel het ging en de vrijheid die je had als uitfan. Dat maak je nooit mee met Ajax (en vast ook niet met Feyenoord) in Europa of in de Eredivisie.
Dat gevoel heb ik ook, maar ik weet niet zeker of dat het me nu meer opvalt omdat ik zelf volwassener word, of dat het aantal idioten inderdaad toeneemt.
Ik heb de afgelopen maanden met enige regelmaat in Amsterdam gewerkt. En uiteraard dus ook met fanatieke Ajacieden. Natuurlijk sturen we elkaar berichtjes rond een Klassieker. Ik heb de 6-2 bij hun goed ingepeperd en zij pakten me gisteravond terug. Maar aan het einde van de dag feliciteren we elkaar en staan we met een grote grijns om elkaars pesterijtjes te lachen. Om maar even een voorbeeld te geven. Dan is voetbalsupporter zijn leuk. Niet als je tussen allerlei figuren staat waarbij er sprake is van oprechte haat naar de ander en structureel asociaal en egocentrisch gedrag naar alles en iedereen.
Daarom twijfel ik ook vaak of ik mijn zoontje wel eens zou moeten meenemen. Of dat ik wacht op het nieuwe stadion, waar hopelijk een betere sfeer zal gaan hangen.