Het grote Feyenoord nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Botteghin out voor de rest van dit seizoen,

Jammer weer...

Dan moet Baco in de beker weer meedoen. Dan gaat dat toch wel weer een kansloos verhaal worden. Ik ben sowieso benieuwd wat de visie voor volgend seizoen gaat zijn wat betreft het centrum van de verdediging.
 

Susa

New member
Dan moet Baco in de beker weer meedoen. Dan gaat dat toch wel weer een kansloos verhaal worden. Ik ben sowieso benieuwd wat de visie voor volgend seizoen gaat zijn wat betreft het centrum van de verdediging.

De transfermarkt is nog ff open.

Wie weet komt er nog wat.
 

Unregistere

Well-known member
Er is afscheid genomen van Peter van den Berg, die dit seizoen de beloften trainde. Het plukje spelers dat is overgebleven, gaat vanaf nu meetrainen met het eerste of met de Onder 19. Jong Feyenoord maakt de competitie uiteraard wel af, dan zitten Denny Landzaat en Uli van Gobbel als trainers op de bank.
 

Hankie

Well-known member
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de vaste Feyenoord-fans dit herkennen. Keek er wel een beetje van op eigenlijk. Niet van de aanwezigheid van totaalidioten, maar met name van de algehele gemoedstoestand.

https://twitter.com/Markla94/status/1101068940049035265

Ja is op zich wel ook logisch na wat vette jaren nog steeds slecht voetbal en slecht beleid. Daarnaast vervreemding tussen supporters de fanatieke draaien te ver door. Wanneer er een fris nieuw beleid komt, nieuw stadion en beter voetbal staan ze weer in de rij.

Maar de hersenloze mogen van mij sowieso per direct verdwijnen. Vuurwerk afsteken en daardoor stoelen in brand (ow wat houden we van de Kuip), Nouri liedjes, Hamas, Joden krijgen k*. Liever kwijt dan rijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja dat is wel herkenbaar. Het is lamlendig op het veld en op de tribune. De club lijkt met geen mogelijkheid vooruit te komen. Of er meer of minder totale idioten zitten kan ik niet over oordelen, maar ook dat gaat mij steeds meer tegenstaan. Ik wil mij niet verheven voelen boven anderen, maar figuren die taal bezigen zoals een vakx doet of erger daar kan ik niet zoveel mee.

Ik speelde ook sterk met de gedachte om mijn seizoenkaart op te zeggen of eigenlijk in technische zin niet te verlengen. Ik heb alleen aan een goede vriend toegezegd om hem toch weer te gaan verlengen. Daar hou ik mij dan aan.

Om mij heen zie ik steeds meer mensen al maar meer wedstrijden skippen zonder er nog echt een goed excuus voor te zoeken. Ik voel komende zondag ook niet echt de behoefte om op kwart voor vijf in De Kuip te gaan zitten voor Feyenoord - FC Emmen. Feyenoord - SC Heerenveen op donderdag 20.45 weet ik ook niet of ik daarvoor naar Rotterdam ga. Als het Feyenoord - Fortuna Sittard of Heracles was geweest, dan had ik sowieso overgeslagen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja is op zich wel ook logisch na wat vette jaren nog steeds slecht voetbal en slecht beleid. Daarnaast vervreemding tussen supporters de fanatieke draaien te ver door. Wanneer er een fris nieuw beleid komt, nieuw stadion en beter voetbal staan ze weer in de rij.

Maar de hersenloze mogen van mij sowieso per direct verdwijnen. Vuurwerk afsteken en daardoor stoelen in brand (ow wat houden we van de Kuip), Nouri liedjes, Hamas, Joden krijgen k*. Liever kwijt dan rijk.

Precies. Niet alleen stoeltjes in brand, maar ik zag ook in een app groep voorbij komen dat iemand twee wonden op zijn been heeft door een dwaas die een nitraat bom moest afsteken.
 

Hankie

Well-known member
Precies. Niet alleen stoeltjes in brand, maar ik zag ook in een app groep voorbij komen dat iemand twee wonden op zijn been heeft door een dwaas die een nitraat bom moest afsteken.

Maar No Pyro No Party he! Moet kunnen volgens hun en er zijn nog nooit doden gevallen dus waar praten wij over. Ik snap wel van de club dat zij voor deze supporters afstandelijker wordt, want je wilt er eigenlijk niet mee geassocieerd worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar No Pyro No Party he! Moet kunnen volgens hun en er zijn nog nooit doden gevallen dus waar praten wij over. Ik snap wel van de club dat zij voor deze supporters afstandelijker wordt, want je wilt er eigenlijk niet mee geassocieerd worden.

Nee ok, maar dan kan je toch beter ingrijpen. Ik hoop dat ze verdwijnen als we verhuizen naar het nieuwe stadion.
 

Pascallovic

Well-known member
Is het niet zo dat supporters in zijn algemeenheid voor een groter deel uit idioten lijkt te gaan ontstaan? Als er een paar idioten bij je in de buurt gaan zitten, dan ga je vanzelf weg en komen er weer extra idioten voor in de plaats.

Ik merk het bij mijzelf ook. Heb ik er bij Ajax nog wel zin in? Bekerfinale zou leuk moeten zijn, maar ik houd mijn hart vast of het allemaal wel goed gaat of dat er nog een rekeningetje moet worden rechtgetrokken. Dus wil ik uberhaubt wel gaan? Dinsdag zit ik in Madrid, dan is het ook altijd weer afwachten hoe het gaat en is het hopen dat men niet met traangas gaat spuiten zoals in het uitvak bij Benfica. Was 2x met Oranje mee tegen Frankrijk en Duitsland. Was verrast hoe soepel en simpel het ging en de vrijheid die je had als uitfan. Dat maak je nooit mee met Ajax (en vast ook niet met Feyenoord) in Europa of in de Eredivisie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de vaste Feyenoord-fans dit herkennen. Keek er wel een beetje van op eigenlijk. Niet van de aanwezigheid van totaalidioten, maar met name van de algehele gemoedstoestand.

https://twitter.com/Markla94/status/1101068940049035265

Natuurlijk herken ik dit. Ik heb er een tijdje terug ook al wat dingen over gezegd hier. Het magische is er gewoon vanaf. Die 6-2 was een positieve uitzondering, maar voor de rest is het een en al gezapigheid. Gisteravond ook weer. De meeste energie ging zitten in onderlinge opstootjes en onvriendelijke liedjes over joden en Nouri. Oh en voorzichtig ook "Martin rot op!".

Ik twijfel ook ernstig of ik mijn seizoenkaart ga verlengen. Ik vind het gezellig met m'n vrienden, maar verder voelt het vooral doorgaans als een moetje. En de alternatieven op zondagen worden ook steeds aantrekkelijker. Thuis een mooie wielerkoers, formule 1 en buitenlands voetbal kijken bijvoorbeeld. Of als het lekker weer is heerlijk een dagje vissen met vrienden. Een paar jaar geleden was dat echt ondenkbaar. Toen moest alles wijken voor Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie weet heb je gelijk dat het een algemeen ding is.

Welke rekening?

Nee, als uitsupporter is het normaal gesproken niet echt feest. Ik ken de verhalen van de bezoekjes in Oost-Europa en in Rome konden we ons ook al snel niet heel vrij meer bewegen. De Manchester trip was wel heel erg geslaagd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Wat jaartjes geleden. Ja dan sloeg ik enkel Feyenoord over als het echt niet anders kon. Weekendje Antwerpen? Ik rij wel even op en neer. Weekendje Efteling zelfde verhaal. Dat is allemaal voorbij. Het is meer inderdaad omdat je een gezellig groep hebt en je elkaar anders bijna nooit ziet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is het niet zo dat supporters in zijn algemeenheid voor een groter deel uit idioten lijkt te gaan ontstaan? Als er een paar idioten bij je in de buurt gaan zitten, dan ga je vanzelf weg en komen er weer extra idioten voor in de plaats.

Ik merk het bij mijzelf ook. Heb ik er bij Ajax nog wel zin in? Bekerfinale zou leuk moeten zijn, maar ik houd mijn hart vast of het allemaal wel goed gaat of dat er nog een rekeningetje moet worden rechtgetrokken. Dus wil ik uberhaubt wel gaan? Dinsdag zit ik in Madrid, dan is het ook altijd weer afwachten hoe het gaat en is het hopen dat men niet met traangas gaat spuiten zoals in het uitvak bij Benfica. Was 2x met Oranje mee tegen Frankrijk en Duitsland. Was verrast hoe soepel en simpel het ging en de vrijheid die je had als uitfan. Dat maak je nooit mee met Ajax (en vast ook niet met Feyenoord) in Europa of in de Eredivisie.

Dat gevoel heb ik ook, maar ik weet niet zeker of dat het me nu meer opvalt omdat ik zelf volwassener word, of dat het aantal idioten inderdaad toeneemt.

Ik heb de afgelopen maanden met enige regelmaat in Amsterdam gewerkt. En uiteraard dus ook met fanatieke Ajacieden. Natuurlijk sturen we elkaar berichtjes rond een Klassieker. Ik heb de 6-2 bij hun goed ingepeperd en zij pakten me gisteravond terug. Maar aan het einde van de dag feliciteren we elkaar en staan we met een grote grijns om elkaars pesterijtjes te lachen. Om maar even een voorbeeld te geven. Dan is voetbalsupporter zijn leuk. Niet als je tussen allerlei figuren staat waarbij er sprake is van oprechte haat naar de ander en structureel asociaal en egocentrisch gedrag naar alles en iedereen.
 

Hankie

Well-known member
Dat gevoel heb ik ook, maar ik weet niet zeker of dat het me nu meer opvalt omdat ik zelf volwassener word, of dat het aantal idioten inderdaad toeneemt.

Ik heb de afgelopen maanden met enige regelmaat in Amsterdam gewerkt. En uiteraard dus ook met fanatieke Ajacieden. Natuurlijk sturen we elkaar berichtjes rond een Klassieker. Ik heb de 6-2 bij hun goed ingepeperd en zij pakten me gisteravond terug. Maar aan het einde van de dag feliciteren we elkaar en staan we met een grote grijns om elkaars pesterijtjes te lachen. Om maar even een voorbeeld te geven. Dan is voetbalsupporter zijn leuk. Niet als je tussen allerlei figuren staat waarbij er sprake is van oprechte haat naar de ander en structureel asociaal en egocentrisch gedrag naar alles en iedereen.

Daarom twijfel ik ook vaak of ik mijn zoontje wel eens zou moeten meenemen. Of dat ik wacht op het nieuwe stadion, waar hopelijk een betere sfeer zal gaan hangen.
 

Atreides

Well-known member
Ik was jaren geleden bij een gewone Feyenoord competitiewedstrijd (niet tegen Ajax1) in de Kuip in het thuisvak.De haat tegen Ajax was toen al voelbaar.

Fascinerend en ook angstaanjagend.
 

Susa

New member
Daarom twijfel ik ook vaak of ik mijn zoontje wel eens zou moeten meenemen. Of dat ik wacht op het nieuwe stadion, waar hopelijk een betere sfeer zal gaan hangen.

Och je dat wordt dan nog wat.

Susa jr wil perse naar een wedstrijd van Feyenoord binnenkort..
 
Bovenaan