Precies, de spelers laten Rutten en de club in de steek in deze belangrijke weken.
Volstrekt belachelijk dat Rutten hier de schuld krijgt.
Dit is een kreet. Waarom treft hij geen blaam? Waarom is het belachelijk?
Waarom kan hij er niets aan doen dat zijn elftallen steevast in elkaar kakken wanneer het einde van het seizoen nadert? Sinds AZ uit is ons voetbal heel slecht en gaan we kopje onder tegen middelmatige ploegen. Nu tegen Vitesse, goed elftal zoals ik ze bezig zag, werden we compleet overhoop gespeeld. Het leek alsof Vitesse thuis speelde.
Daarnaast verliezen we dit seizoen thuis 5 keer onder Rutten. Dat is teveel voor Feyenoord. Veel te veel. We hebben sowieso teveel verloren. En dat tegen ploegen als Heracles, Willem II, GA Eagles, FC Utrecht etc. Het is gewoonweg niet goed. En ja, daar houd ik de trainer voor verantwoordelijk. Ik zou niet weten waarom niet.
En natuurlijk heb je ook met de spelersgroep te maken. Ook daar moeten een aantal goed bij zichzelf nagaan hoe zij dit seizoen gevoetbald hebben. Neemt niet weg dat de verantwoordelijkheid ligt bij Rutten en deze slechte reeks hem valt aan te rekenen. Feit blijft dat hij helaas ervaring heeft met het falen na de winterstop.
Ik snap dat jij al langer op de hand van Rutten bent en dat jij het belachelijk vindt hoe over hem werd en word gesproken. En dat meningen wijzigen, gaat er al helemaal niet in. Een klein slisgrapje en je staat vooraan met het vingertje omhoog.
Toch zeg ik je dat hij er een puinhoop van heeft gemaakt. Zeker de laatste maanden. Zelfs zijn kretologie na de wedstrijd wordt steeds treuriger. Verwijzingen naar zaken die totaal niet relevant zijn. Zoeken naar excuses. Het ook niet meer weten. Het is niet om aan te zien.