Het EK in Nederland.

Het EK in Nederland.


  • Totaal aantal stemmers
    20

Bonehead

Well-known member
Misschien haar uitleggen wat marktwerking is. Als niemand het boeit, dan gaat het geen fullprof ding worden.

Maar in de VS en Duitsland kan het ook hoor je hun telkens zeggen. Zucht.

Ik ga vandaag wel kijken hoor. Het wel een soort van voetbal. Het WK in Canada toentertijd heb zelfs snachts een wedstrijd gekeken.
 

Joost

Well-known member
Dat mens dat in elk praatprogramma opduikt om te vertellen hoe achtergesteld damesvoetbal wordt in Nederland omdat de panniniplaatjes (ja echt die verkopen ze) van dit evenement niet in het zicht stonden.

Van de week hoorde ik ook nog Hoogendijk klagen dat damesvoetbal nog steeds geen fullprof bezigheid is in Nederland. Het damesteam trok soms wel meer toeschouwers dan Jong Ajax. Tsja.

Ze wil ook dat vrouwenvoetbal een volledige tak wordt binnen de KNVB...

Van alle leden is slechts 10% vrouwen
 

Bonehead

Well-known member
Ik heb zo'n vermoeden dat er bij het profvoetbal voor de dames geld bij moet. Het heeft totaal geen exposure. Dat is de realiteit en dat heeft niks met discriminatie te maken.

Het is toch wel tekenend dat er voor alle wedstrijden behalve het Nederlands elftal nog kaarten zijn. En dat terwijl het kleine stadions zijn en de kaarten maar €10,- kosten. Voor een eredivisiewedstrijd betaal meer.
 

JMD

Well-known member
Ik heb zo'n vermoeden dat er bij het profvoetbal voor de dames geld bij moet. Het heeft totaal geen exposure. Dat is de realiteit en dat heeft niks met discriminatie te maken.

Het is toch wel tekenend dat er voor alle wedstrijden behalve het Nederlands elftal nog kaarten zijn. En dat terwijl het kleine stadions zijn en de kaarten maar €10,- kosten. Voor een eredivisiewedstrijd betaal meer.

De KNVB heeft het ook niet echt hamdig gedaan door amateurclubs waar het vrouwenvoetbal echt leefde zoals Ter Leede en Saestum terug te zetten omdat de bond graag met vrouwenploegen van BVO's wilde spelen. Nu spelen Ter leede en Saestum niet meer op het hoogste niveau en is de belangstelling ook teruggelopen, terwijl toen zij eredivisie speelden er flink wat volk kwam.
 

Abubakari

Well-known member
Wat een zure mannenpraat weer. Logisch toch dat die vrouwen hun sport meer onder de aandacht willen brengen en dat een EK in eigen land daar h?t moment voor is?
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb zo'n vermoeden dat er bij het profvoetbal voor de dames geld bij moet. Het heeft totaal geen exposure. Dat is de realiteit en dat heeft niks met discriminatie te maken.

Het is toch wel tekenend dat er voor alle wedstrijden behalve het Nederlands elftal nog kaarten zijn. En dat terwijl het kleine stadions zijn en de kaarten maar €10,- kosten. Voor een eredivisiewedstrijd betaal meer.
Volgens mij hebben vrouwen net zoveel interesse in vrouwenvoetbal als mannen. Daar ga je gewoon geen stadions mee vullen. Vraag de gemiddelde man of vrouw naar welke landen er meedoen aan dit EK en je gaat niemand vinden die ze allemaal kan opnoemen. Laat staan de poule indeling of zo. Vrouwenvoetbal als kijksport trekt niet.
 

de waan

Well-known member
Misschien dat ik nog wel ga gloryhunten als ze het goed doen, maar heel interessant vind ik het doorgaans niet.
 

Unregistere

Well-known member
Ik vind het op zich niet verkeerd dat media er serieus over willen berichten. Alleen als ik dan vorige week in VI lees dat Vivianne Miedema naar elk toernooi standaard 'Flip de Beer' mee neemt in haar koffer, dan krijg ik weer het gevoel dat ze het eigenlijk niet zo serieus nemen. Van mij mag ze die beer overal bij zich hebben, maar ik kan me niet herinneren ooit in een interview met pakweg een 21-jarige international van het herenteam te hebben gelezen dat hij 'Gerben het Paard' standaard in zijn koffer heeft zitten.

Verder hup Leeuwinnen uiteraard en dat Flip Vivianne maar mag inspireren tot grootse daden. Verder moet je uitkijken voor Jackie Groenen, want die is ook steengoed in judo.

En hebben jullie al een favoriete 'Leeuwin'?
 

erka

Well-known member
Het boeit mij echt heel weinig, helaas. Heb het veelvuldig geprobeerd maar het wordt m niet met mij en damesvoetbal.
 
Bovenaan