Kielse Rat
Well-known member
Hup Red Flames!
Tegen wie moeten de Oranje-leeuwinnen de eerste wedstrijd?
Misschien haar uitleggen wat marktwerking is. Als niemand het boeit, dan gaat het geen fullprof ding worden.
'Oranje leeuwinnen', ik heb er nu al een hekel aan.
Dat mens dat in elk praatprogramma opduikt om te vertellen hoe achtergesteld damesvoetbal wordt in Nederland omdat de panniniplaatjes (ja echt die verkopen ze) van dit evenement niet in het zicht stonden.
Van de week hoorde ik ook nog Hoogendijk klagen dat damesvoetbal nog steeds geen fullprof bezigheid is in Nederland. Het damesteam trok soms wel meer toeschouwers dan Jong Ajax. Tsja.
Ik heb zo'n vermoeden dat er bij het profvoetbal voor de dames geld bij moet. Het heeft totaal geen exposure. Dat is de realiteit en dat heeft niks met discriminatie te maken.
Het is toch wel tekenend dat er voor alle wedstrijden behalve het Nederlands elftal nog kaarten zijn. En dat terwijl het kleine stadions zijn en de kaarten maar €10,- kosten. Voor een eredivisiewedstrijd betaal meer.
Volgens mij hebben vrouwen net zoveel interesse in vrouwenvoetbal als mannen. Daar ga je gewoon geen stadions mee vullen. Vraag de gemiddelde man of vrouw naar welke landen er meedoen aan dit EK en je gaat niemand vinden die ze allemaal kan opnoemen. Laat staan de poule indeling of zo. Vrouwenvoetbal als kijksport trekt niet.Ik heb zo'n vermoeden dat er bij het profvoetbal voor de dames geld bij moet. Het heeft totaal geen exposure. Dat is de realiteit en dat heeft niks met discriminatie te maken.
Het is toch wel tekenend dat er voor alle wedstrijden behalve het Nederlands elftal nog kaarten zijn. En dat terwijl het kleine stadions zijn en de kaarten maar €10,- kosten. Voor een eredivisiewedstrijd betaal meer.
En hebben jullie al een favoriete 'Leeuwin'?
En hebben jullie al een favoriete 'Leeuwin'?
De Ridderkerkse Manon Melis natuurlijk, maar ik geloof dat ze gestopt is als international.