Het beste topic ooit: Situatie rondom de VS

Eef de Kip

Well-known member
En vergeet hemzelf niet, in een jaar tijd een paar miljard rijker geworden en die rijke patsers om hem heen zijn er idd ook niet slechter van geworden.
Maar als ze maar goedkoop kunnen tanken en allemaal een gun in huis mogen hebben, wat een volk.

erka

Well-known member
O op die fiets. Ik dacht groene stroom fout was, maar groene stroom is altijd beter dan kolen, olie en kernenergie.
Alleen je red het nog niet alleen op 100% groene stroom.

gevegt

Well-known member
Bondskanselier Merz heeft het daar vorige week over gehad, dat het sluiten van kerncentrales vanwege groene stroom e.d. een grote fout was...
De reden dat die kerncentrales ( versneld ) werden gesloten had grotendeels te maken met de ramp in Japan.
Dat er 'groene stroom' voor in de plaats kwam was het gevolg, niet de reden.
Echte groene stroom werd het trouwens maar beperkt. De meeste centrales gingen van kolen naar gas.

JMD

Well-known member
O op die fiets. Ik dacht groene stroom fout was, maar groene stroom is altijd beter dan kolen, olie en kernenergie.
Alleen je red het nog niet alleen op 100% groene stroom.
Groene stroom is hartstikke goed, alleen is dat voorlopig wiebelig. Het waait niet altijd of de zon schijnt niet altijd genoeg.
Kerncentrale was daar een perfecte backup voor. Veel milieuvriendelijker (en goedkoper) dan kolen en/of gas.

gevegt

Well-known member
Groene stroom is hartstikke goed, alleen is dat voorlopig wiebelig. Het waait niet altijd of de zon schijnt niet altijd genoeg.
Kerncentrale was daar een perfecte backup voor. Veel milieuvriendelijker (en goedkoper) dan kolen en/of gas.
Volgens mij hebben ze daar nog onderzoek naar gedaan. De conclusie was dat het te weinig capaciteit zou opleveren en het veel duurde was dan het ombouwen van andere centrales.

Bovenaan