Het ASWH topic

Sensini

Active member
Ex-ASWH'er Eric Abdul stopt zojuist 'n strafschop voor Aruba in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen St. Vincent. Had hij niet in Oranje gekund? ;-)
Edit: 'n tweede strafschop vlak voor tijd kan hij net niet stoppen, Aruba verliest met 2-0.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Knap van Eric dat hij die penalty pakte, maar zonde dat ze toch verloren dan. Kan me uit zijn periode bij ons niet herinneren dat dit zijn specialiteit was overigens, maar goed, hij keepte weinig.

Deeltje 8, het voorlaatste deel, uit onze serie nieuwelingen trouwens:


De van Sparta gekomen Robbert Olijfveld, die vandaag twee keer scoorde tegen Deltasport.
 

Unregistere

Well-known member
En het laatste deel dan ook maar, zijn we mooi klaar. Victor de Blok, ook overgekomen van Sparta Rotterdam:

 

Unregistere

Well-known member
Nog een speler erbij:

ASWH voegt Lars van Roon toe aan selectie

ASWH heeft nog een speler toegevoegd aan de selectie voor dit seizoen. Verdediger Lars van Roon is aangesloten bij de groep. Hij is afkomstig van De Graafschap en kreeg afgelopen week toestemming van de KNVB om per direct voor ASWH uit te komen.

Van Roon is bij ASWH beland via zijn goede vriend Joshua Akoy, die in het tweede elftal voetbalt. Al snel vielen zijn voetbalkwaliteiten op, waarna de Technische Commissie hem graag bij de selectie haalde. De 21-jarige Van Roon werd als jonge speler van SC Brummen al gescout door De Graafschap en maakte vervolgens deel uit van de jeugdopleiding van de Superboeren. Na een uitstapje naar Vitesse keerde hij later terug in Doetinchem. Vorig seizoen debuteerde Van Roon in het betaalde voetbal.

Aanvankelijk zou de multifunctionele verdediger de overstap maken naar Achilles '29 in de Jupiler League. Om persoonlijke redenen besloot hij echter af te zien van die overgang, waarna Joshua Akoy hem enthousiast maakte om mee te trainen bij ASWH. Dat heeft nu dus geresulteerd in een plek bij de selectie van trainer Jack van den Berg, die daardoor nog meer keuzemogelijkheden krijgt in de defensie. Van Roon gaat spelen met rugnummer 19.

Wij heten Lars van harte welkom en wensen hem veel plezier en succes bij ASWH!

Lars-van-Roon_250x250.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Dit was wel aardig van Haaglandia:

Taart.jpg


Schijnt traditie te zijn, zo'n taart. Deden ze dat in de topklasse ook al??
 

Unregistere

Well-known member
De competitie gaat nog niet echt lekker, de bekertoernooien lopen wel aardig.

Gisteren de eerste ronde van de VoetbalRijnmond Cup, een prestigieus toernooi in deze regio. Thuis tegen FC Vlotbrug, een zaterdagderdeklasser uit Hellevoetsluis. Zoals verwacht won ASWH ruim. Toch was de manier waarop enigszins opmerkelijk. Bij rust was het 0-0, na afloop 9-0. Kan me zo gauw niet herinneren wanneer we voor het laatst 9 goals in ??n helft maakten, als dat al eens gebeurd is. Sowieso hebben we de laatste jaren al niet heel vaak 9 goals in ??n wedstrijd gemaakt.
 

Unregistere

Well-known member
Mwah, zijn hier in de regio wel meer trainers die twee clubs trainen of getraind hebben. Jack doet dat al enkele jaren, ik kijk er dus niet meer van op. Alleen nu is het wat opmerkelijker omdat het twee clubs naast elkaar zijn. En dan zal je altijd zien, in de volgende ronde van de beker spelen we tegen elkaar als zowel ASWH als IFC komend weekend de bekerwedstrijd wint. Dan krijg je wel een vreemde situatie natuurlijk, maar dat zien we tegen die tijd wel.
 

noordooster

Well-known member
En ook in andere regio's komt het wel voor.
Bert Hollander trainde 2 jaar lang tegelijkertijd Topklasser ONS Sneek en Hoofdklasser FVC.
Marcel Groninger is al een aantal jaren zowel hoofdtrainer van HHC als assistent-trainer van Fc Groningen.
 

Unregistere

Well-known member
Ondanks het feit dat we niet zo hoog staan, was Sinterklaas gisteren nog wel bereid om weer langs te komen in de periode rond zijn verjaardag. Inmiddels voor het vijfde jaar op rij, een heuse traditie. Hij sprak de selectie toe, las een mooi gedicht voor en deelde cadeautjes uit. Er hoefde niemand in de zak, hoewel Sint wel op meer punten had gehoopt.

CVVHclDXAAUbcSv.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Nog een leuk statistisch nieuwtje van ASWH:

Michael van Dommelen hoofdklassetopscorer aller tijden ASWH

De oplettende luisteraar hoorde het zaterdagmiddag na de 1-0 tegen XerxesDZB al van omroeper Peter de Lijster, terwijl de trouwe lezer van de website het al heeft gezien in het wedstrijdverslag. Michael van Dommelen heeft zich namelijk de recordboeken ingeschoten. De 32-jarige aanvoerder van het eerste elftal maakte tegen de Rotterdammers twee goals. Met de eerste trok hij de titel hoofdklassetopscorer aller tijden van ASWH definitief naar zich toe. Een titel die niet uit kon blijven nadat Van Dommelen op 14 november in Woerden door een hattrick tegen Sportlust '46 al naast John Verbaan kwam te staan op de topscorerslijst van ASWH in de hoofdklasse.

DSC_4791.JPG


Michael van Dommelen kwam in de zomer van 2011 samen met zijn jongere broer Alexander naar ASWH. Aanvankelijk eiste Alexander, die topscorer werd van de hoofdklasse B in het seizoen 2011/12, de hoofdrol op wat betreft het maken van doelpunten. In de drie daaropvolgende seizoenen eindigde Michael echter steevast als clubtopscorer van ASWH. In het seizoen 2012/13 kroonde hij zich tevens tot topscorer van de hoofdklasse B, een prestatie die hij in het seizoen 2013/14 evenaarde. Hij deelde de topscorerstitel in 2012/13 overigens wel met SteDoCo-spits Willem Looijen. Ook vorig seizoen was Van Dommelen clubtopscorer van ASWH, samen met Serginio van AxelDongen, en halverwege de huidige jaargang heeft hij opnieuw de meeste competitiedoelpunten achter zijn naam. Kortom, Michael van Dommelen heeft altijd gescoord in Ambachtse dienst.

Inmiddels staat de teller op 74 treffers, een aantal dat geen enkele ASWH-speler heeft behaald in de hoofdklasse. De eerste competitiegoal van Van Dommelen maakte hij op 17 september 2011 in en tegen Nieuw-Lekkerland, waar hij verantwoordelijk was voor de 1-1. Uiteindelijk eindigde dit duel overigens in 2-2. Daarna zouden nog 51 wedstrijden volgen waarin Van Dommelen minimaal ??n keer scoorde. In 36 wedstrijden schoot hij ??n keer raak, elf keer maakte hij twee goals en vier keer kon de spits een hattrick bejubelen. Dat was in het seizoen 2012/13 tegen Alexandria '66, in het seizoen 2013/14 tegen Deltasport en Oranje Wit en dit seizoen tegen Sportlust '46. Zijn scoringsdrift leverde Van Dommelen in het seizoen 2012/13 tegen Nivo Sparta zelfs vier doelpunten in ??n wedstrijd op, tot nu toe zijn productiefste competitieduel ooit in het shirt van ASWH.

Jodan-Boys-ASWH-40-.JPG


Afgelopen zaterdag kopte hij zich dus definitief de recordboeken in en kreeg John Verbaan na ruim elf jaar een opvolger als hoofdklassetopscorer aller tijden. Natuurlijk dient de kanttekening te worden geplaatst dat er tegenwoordig ook een topklasse is, maar dat doet niets af aan de knappe prestatie die Van Dommelen heeft geleverd. Bovendien heeft hij nog minimaal een half seizoen de tijd om zijn record aan te scherpen. Michael, van harte gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!

De top 10 van topscorers aller tijden namens ASWH in de hoofdklasse ziet er als volgt uit:


1 Michael van Dommelen 74
2 John Verbaan 72
3 Louis van Kleef 65
4 Arjan Human 51
5 Iza?k Verhoeven 37
6 Alexander van Dommelen 36
= Ferry van Lare 36
8 Henk Roeland 32
9 Sjoerd van der Waal 30
10 Mels van Driel 28
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag was de nieuwjaarsreceptie bij ASWH. Niets bijzonders op zich, die wordt ieder jaar gehouden. Maar dit jaar was besloten om voorafgaand een wedstrijd te organiseren tussen het huidige eerste elftal en de ploeg die in 2005 landskampioen werd. Dat gouden team kwam bijna volledig opdraven, slechts drie afmeldingen, en aangevuld met nog twee spelers uit de kampioensteams van 2001 en 2002 stond er een prima ploeg op het veld. Het huidige eerste had het behoorlijk lastig met de 'oude' toppers. Uiteindelijk wonnen ze wel met 2-0, maar makkelijk ging het zeker niet.

Fantastisch om al die gasten weer met elkaar te zien voetballen, bij vlagen was het genieten van de combinaties en patronen die er nog steeds in zaten. Alleen de echte snelheid en uiteindelijk de conditie ontbrak. De derde helft wonnen ze wel glansrijk, bleef nog lang gezellig in de kantine. En straks nog even door in de plaatselijke kroeg met een klein deel van het team, dus dat wordt nog een leuke avond!
 

Unregistere

Well-known member
Was jij destijds ook al betrokken bij het eerste elftal?

Nee, in die tijd was ik nog 'gewoon' supporter. Zag wel vrijwel alle wedstrijden toen hoor, dus het was een zeer herkenbaar elftal. Sowieso was dat team nog echt behoorlijk clubgebonden. Van de vaste basiself van toen heeft iedereen minimaal vijf jaar bij ASWH gespeeld, maar de meeste spelers zelfs nog langer, tot aan tien seizoenen of meer in het eerste. Dat gold ook voor de meeste vaste reserves.

Zelf ben ik in 2008 echt bij de begeleiding van het eerste gekomen, maar ook toen speelden er nog altijd zes basisspelers uit 2005, plus een andere selectiespeler van toen mee. Een ander had toen ook een rol in de staf, weer een ander was tijdelijk gestopt, maar kwam later nog eens terug. Dus met de meeste van hen heb ik ook nog 'gewerkt'. Maar zoals gezegd was dat een heel herkenbaar team voor vrijwel iedereen binnen de vereniging, dus ik ken al die gasten.

Wat dat betreft zijn de tijden wel veranderd, maar dat is vast niet alleen bij ons zo. Het wordt over het algemeen veel vluchtiger, zeker nu er steeds meer clubs in deze regio op een behoorlijk niveau in dezelfde vijver vissen, terwijl ook de grotere topklassers uit de bollenstreek en dergelijke hier scouten.

Daarom is het best goed om toch af en toe weer eens stil te staan bij de geleverde prestatie in 2005, want dat was hoe dan ook uniek. Komt ook nooit meer, al is het maar omdat er geen algehele amateurtitel meer wordt vergeven na de invoering van de tweede divisie.
 

noordooster

Well-known member
In 2013 zag ik de wedstrijd ACV - ASWH , een halve finale in de strijd om promotie naar de topklasse.
Ik kan me herinneren dat Marcel Groninger, toendertijd trainer van Be Quick 1887 en nu voor het derde seizoen trainer van HHC ook bij die wedstrijd aanwezig was.
Misschien wel daarom dat ACV spelers van toen als Ties, Werkman en Manuhutu nu bij HHC spelen.
En misschien ook wel daarom dat Robin Mulder en ASWH voor elkaar kozen.
( Jammer overigens dat ACV vooral financieel gezien niet mee kan doen met de top-amateurverenigingen )
 

Unregistere

Well-known member
In 2013 zag ik de wedstrijd ACV - ASWH , een halve finale in de strijd om promotie naar de topklasse.
Ik kan me herinneren dat Marcel Groninger, toendertijd trainer van Be Quick 1887 en nu voor het derde seizoen trainer van HHC ook bij die wedstrijd aanwezig was.
Misschien wel daarom dat ACV spelers van toen als Ties, Werkman en Manuhutu nu bij HHC spelen.
En misschien ook wel daarom dat Robin Mulder en ASWH voor elkaar kozen.
( Jammer overigens dat ACV vooral financieel gezien niet mee kan doen met de top-amateurverenigingen )

Ja, dat was een mooie wedstrijd. Zat alles in. Helaas voor ons een teleurstellende afloop - zelf de 2-4 op de schoen en vrijwel in de daaropvolgende aanval viel de 3-3, waardoor ACV verder ging -, maar wel een prachtige pot. Die wedstrijd heeft zeker meegespeeld bij de overgang van Robin Mulder naar ASWH. Hij kende ons nog van die wedstrijd en dat heeft zijn beslissing be?nvloed. Want er was meer interesse. Andersom kende ASWH daardoor ook zijn kwaliteiten, waar andere clubs uit onze regio die misschien nog niet zo goed kenden.
 

noordooster

Well-known member
Ja, dat was een mooie wedstrijd. Zat alles in. Helaas voor ons een teleurstellende afloop - zelf de 2-4 op de schoen en vrijwel in de daaropvolgende aanval viel de 3-3, waardoor ACV verder ging -, maar wel een prachtige pot. Die wedstrijd heeft zeker meegespeeld bij de overgang van Robin Mulder naar ASWH. Hij kende ons nog van die wedstrijd en dat heeft zijn beslissing be?nvloed. Want er was meer interesse. Andersom kende ASWH daardoor ook zijn kwaliteiten, waar andere clubs uit onze regio die misschien nog niet zo goed kenden.

Leuk om te weten dat jij toen ook meedeed.
Het was inderdaad een boeiende pot voetbal en het kon zeker beide kanten op gaan.
Mulder speelde ook goed toen.
Wat me ook vooral is bijgebleven is dat de spelers van ASWH na afloop van de wedstrijd zich erg sportieve verliezers toonden.
Er werd/wordt wel eens beweerd dat de Hoofdklasse C zwakker is dan A en B . Ook in dat opzicht was de overwinning van ACV belangrijk.

Dat laatste gold trouwens ook min of meer bij de meest memorabele topamateurwedstrijd die ik ooit zag : De beslissingswedstrijd om het amateurkampioenschap van Nederland tussen WKE en Rijnsburgse Boys. Memorabel vooral vanwege het bizarre scoreverloop.
 

Unregistere

Well-known member
Leuk om te weten dat jij toen ook meedeed.
Het was inderdaad een boeiende pot voetbal en het kon zeker beide kanten op gaan.
Mulder speelde ook goed toen.
Wat me ook vooral is bijgebleven is dat de spelers van ASWH na afloop van de wedstrijd zich erg sportieve verliezers toonden.
Er werd/wordt wel eens beweerd dat de Hoofdklasse C zwakker is dan A en B . Ook in dat opzicht was de overwinning van ACV belangrijk.

Dat laatste gold trouwens ook min of meer bij de meest memorabele topamateurwedstrijd die ik ooit zag : De beslissingswedstrijd om het amateurkampioenschap van Nederland tussen WKE en Rijnsburgse Boys. Memorabel vooral vanwege het bizarre scoreverloop.

Nou, ik stond niet op het veld hoor. ;) Maar zat wel in de dug-out en heb het dus van zeer dichtbij meegemaakt. Je beschrijving klopt prima.
 
Bovenaan