In een jaar tijd naar verluid een kleine 10 miljoen Euro binnenharken aan transfergelden en exact vijf ton uitgeven. De deurwaardersmentaliteit komt weer bovendrijven. Met het vertrek van Bel Hassani vertrekt het laatste stukje voetbalcreativiteit uit het elftal van vorig seizoen. Natuurlijk is het onvermijdelijk anders loopt hij aan het einde van het seizoen voor niks de poort uit. Het gevaar zit hem in de beoogde opvolger. Duarte heeft in zijn periode bij Heracles bewezen dit te kunnen, maar heeft in de jaren er na niets meer gepresteerd. Natuurlijk is hij ook geblesseerd geweest, maar als hij dat niet was oogde hij niet fit. Het lijkt wel een mentale kwestie. Daarbij is Heracles gegroeid. Duarte ook wel maar dan op een andere manier. Ik hoop dat het wat wordt met Duarte en dat het geen chronisch brekebeentje als Vujicevic. Heracles heeft nu een goede aanjager en een goede gatenvuller op het middenveld, maar geen creativiteit.
Vermeij gaat dus waarschijnlijk tweede spits worden. De verkoop van Gladon was een gigantisch Pletje. Gezien wat hij gepresteerd heeft hoef je niet lang na te denken als je zulke bedragen geboden worden. Net als Duarte kende ook Armenteros bij Heracles een geweldige periode. Ook daarna was het weinig verheffend op de periode bij Willem II na. Ik ben een fan technisch vaardige spitsen als Armenteros dus ik ben erg gelukkig met zijn terugkomst. Ik hoop wel dat hij genoeg aanvoer krijgt. Heracles speelt een stuk meer verdedigend dan toen. Armenteros oogt vrij fit dus hij lijkt volgende week inzetbaar. Dan krijgt Vermeij nog een seizoen om te acclimatiseren zoals in het verleden meer jonge spelers dat kregen.
Interessant hoe het allemaal gaat uitpakken.