Handbal

gevegt

Well-known member
De Denen zijn voor Nederland, maar dat zal helaas niet helpen.
Noorwegen is gewoon nog een treetje te hoog gegrepen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We krijgen scheidsrechters uit een land dat wij hebben uitgeschakeld. Hopelijk levert Frankrijk in het handbal wel normale scheidsrechters.
 
G

Gast

Guest
Dat vraag ik me ook af.

Volgens wikipedia:

Als een aanval te lang duurt doordat men niet door de verdediging kan komen of door passief spel om tijd te winnen, wordt door de scheidsrechter het signaal voor tijdspel gegeven. Dit gebeurt door het omhoogsteken van de hand. Hierna heeft men tien seconden om een doelpoging te wagen

Lijkt er wel op dus
 

gevegt

Well-known member
Als het aanvallende team geen doelpoging doet geven de scheidsrechter aan dat de tijd gaat lopen. Ik meen 10 seconden.
 

JMD

Well-known member
Kansloos tot nu toe. Waar vrijdag alles raak ging in de eerste helft missen ze nu veel te veel. En waar Wester vrijdag alles eruit ranselde stopt ze nu weinig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Kansloos verhaal lijkt het. Meerendeel doelpogingen mis en alle schoten op het Nederlandse doel zijn zo'n beetje wel raak. Is dat vooral de kracht van de Noren of de zwakte van Nederland?
 

De Groene Scout

Well-known member
De keepsters maken het verschil tot nu toe.
Ria pakt niets en die Noorse heeft echt alles.
Wordt lastig gaatje is al vroeg erg groot.
 

JMD

Well-known member
Volgens wikipedia:

Als een aanval te lang duurt doordat men niet door de verdediging kan komen of door passief spel om tijd te winnen, wordt door de scheidsrechter het signaal voor tijdspel gegeven. Dit gebeurt door het omhoogsteken van de hand. Hierna heeft men tien seconden om een doelpoging te wagen

Lijkt er wel op dus
Maar dan hangt het dus van een beoordeling van de scheids af wanneer dat tijdspel begint. Apart. Dit is eigenlijk een mixvorm tussen helemaal geen shotclock en wel.
 

JMD

Well-known member
Lijkt wel een beetje op het EK Volleybal van september, toen Nederland in de kwart- en halve finale boven zichzelf uitsteeg, maar in de finale tegen een topploeg niet eens in het eigen spel kwam.
 
Bovenaan