Handbal

Joost

Well-known member
Deed me een beetje denken aan de WK finale bij de dames.

Ben wel benieuwd wat Gevegt vond van de arbitrage in de laatste minuten. Van Velde die een rode kaart kreeg terwijl hij stil staat en een Qatari op zijn tegen gaat staan, een 7-meter voor Qatar omdat Steins in de cirkel ligt maar daarin wordt geduwd door een Qatari.

gevegt

Well-known member
Deed me een beetje denken aan de WK finale bij de dames.

Ben wel benieuwd wat Gevegt vond van de arbitrage in de laatste minuten. Van Velde die een rode kaart kreeg terwijl hij stil staat en een Qatari op zijn tegen gaat staan, een 7-meter voor Qatar omdat Steins in de cirkel ligt maar daarin wordt geduwd door een Qatari.
Van Velde gaf de doorgebroken speler geen doorgang. Dat is een overtreding. Wat me wel opviel is dat hij volgens de scheidsrechter er ook een beweging bij maakte met zijn been. Dat was een foute inschatting en dus geen rode kaart.
Wat Steins fout deed kon ik niet goed zien.

Joost

Well-known member
Van Velde gaf de doorgebroken speler geen doorgang. Dat is een overtreding. Wat me wel opviel is dat hij volgens de scheidsrechter er ook een beweging bij maakte met zijn been. Dat was een foute inschatting en dus geen rode kaart.
Wat Steins fout deed kon ik niet goed zien.
Ten Velde deed toch helemaal niets wat niet mag? Hij maakt zich niet breed, steekt niets uit en hindert de speler op geen enkele manier, die gaat enkel op zijn tenen staan.

gevegt

Well-known member
Ten Velde deed toch helemaal niets wat niet mag? Hij maakt zich niet breed, steekt niets uit en hindert de speler op geen enkele manier, die gaat enkel op zijn tenen staan.
Hij had hem vrije doorgang moeten verlenen en dus zijn been terug moeten trekken, maar het blijft een zware beslissing.

Joost

Well-known member
Nederland verliest zoals verwacht kansloos van Frankrijk. 35-28.

De hoop was op Oostenrijk maar zijn verliezen vanavond van Hongarije.
Met nog 1 duel te gaan heeft Hongarije 5 punten, Nederland en Noord-Macedonie 4 en Oostenrijk 3. Qatar is nog puntloos.
Zaterdag speelt Nederland tegen Oostenrijk dat net als Qatar uitgeschakeld is. Nederland moet winnen en is dan alleen door als Hongarije verliest van Qatar.

erka

Well-known member
Helaas niet kunnen zien, maar ik vind het niet verrassend dat Nederland niet door is. Verdedigend en met de keepers niet kwartfinale waardig.

Joost

Well-known member
Vooral de keeper was zwak vandaag. 1 save in de hele tweede helft…

Overigens had een zege niet geholpen, Qatar kon niet stunten tegen Hongarije.

Bovenaan