Handbal

Reinoud

Well-known member
Lijkt ook vandaag weer niet te lukken tegen de Noorse dames. Morgen maar van Duitsland winnen. Vooraf hadden ze denk ik voor een halve finale plaats getekend.
 

erka

Well-known member
Tja......tranen met tuiten bij de dames.

Van Duitsland winnen ze echt wel normaal gesproken.
 

Reinoud

Well-known member
Ga ik ook vanuit. Komt echter wel de nodige druk op te liggen en de bondscoach van de Duitsers kent ze goed. Zet m'n geld nu in op een vierde plaats.
 

Joost

Well-known member
Hongarije wint toch wel verrassend met 31-29.

Als er teams op gelijk aantal punten eindigen dan telt eerst het onderlinge resultaat, daarna de onderlinge score. In de praktijk betekend het dat als Duitsland van Nederland wint de resultaten tegen Spanje weggestreept worden.

Dan krijgen we dit doelsaldo;

Noorwegen 122-105 +17
Roemenie 113-107 +6
Duitsland 82-87 -5
Nederland 73-78 -5
Hongarije 107-120 -13

Duitsland zal dus met 32-21 moeten winnen. Of met minder voor maar groter verschil, of hetzelfde verschil maar meer goals.

Wint Nederland dan tellen eerst de onderlinge punten tussen Hongarije, Noorwegen en Roemenie. Dat is ieder 2.
Dan telt het onderlinge doelsaldo en dat is;

Roemenie 60-54 +6
Noorwegen 61-56 +5
Hongarije 56-67 -11

Als ik het goed tel dan is bij winst van Nederland Roemenie door.
 

Joost

Well-known member
Duitsland snel op 2-0 voor maar Nederland snelt er voorbij naar 5-2.

Daarna bleef het gaatje steeds 2 a 3 punten. Duitsland kwam wel eens op 1 maar dan scoorde Nederland direct tegen. Rusten met 13-11.
 

Joost

Well-known member
Amega met een mooie onderhandse brengt het verschil op vier, precies halverwege de tweede helft.
 

Joost

Well-known member
We gaan naar Parijs!

27-21

Vrijdag 9 uur Nederland v Frankrijk, daarvoor Rusland v Roemeni?.
 

Friesland

Well-known member
Nu tegen Frankrijk. Na Noorwegen een goede tweede op de lijst angstgegners.

Laatste 5 ontmoetingen:
kwartfinale WK 2015: 28-25 gewonnen
OKT (in Frankrijk): 24-17 gewonnen
Groepsfase OS 2016: 18-14 verloren
Halve finale OS 2016: 24-23 verloren
Groepsfase EK 2017: 18-17 gewonnen
 

Reinoud

Well-known member
Hmm de statistieken zeggen wat anders. Volgens mij als je verder terug gaat krijgen wel. Maar had zelf ook zeker de meest recente wedstrijden in gedachten. Ben erg benieuwd wat ze tegen het fysieke spel van Frankrijk kunnen. Beetje Roemeni?, maar dan nog wat beter. Laat mij graag verrassen.
 

JMD

Well-known member
In notime van 14-14 naar 14-17 achter en zelfs met 1 vrouw meer wordt het nog 14-18.
 
Bovenaan