24 juli oefent Feyenoord tegen Southampton in De Kuip
Ronald Koeman (52) breekt met Southampton alle records, is in de race voor Europees voetbal en staat op de nominatie te worden verkozen tot Manager of the Year in de Premier League. Met het succes groeit ook weer de ambitie.
Hij was toe aan iets nieuws, zegt Koeman in Voetbal International, na drie seizoenen Feyenoord. ?Ik ben sowieso geen type dat te lang op dezelfde plaats wil zijn. Ik zoek naar uitdagingen, naar een andere stad, een andere levenswijze.
Misschien ben ik net te lang bij Feyenoord gebleven, maar dat kwam door de ambitie om kampioen te worden. Ik dacht echt dat het een keer in die drie jaar kon lukken. Dat bleek helaas een misvatting, hoewel ik nog steeds van mening ben dat het erin heeft gezeten.?
We gaan een week naar Oostenrijk om deel te nemen aan het toernooi van Red Bull Salzburg. En we spelen ? daar kijk ik echt naar uit ? twee wedstrijden in Nederland.
Eerst op 18 juli tegen FC Groningen en zes dagen later in De Kuip tegen Feyenoord. Leuk en vooral verstandig. Als je iets moet zijn in de Premier League, is het wel fit en uitgerust.?