Fusies voetbalclubs

ElSimao

Active member
Jij weet van de hoed en de rand zo te horen. Vertel dan eens concreet wat Korotaev voor strafbaars heeft gedaan.

Jij stelt zeker te weten dat het geen crimineel is. Misschien heb je gelijk, maar wij kunnen dat simpelweg niet weten.

Je tweede opmerking is natuurlijk onzin. Het wordt steeds moeilijker om voetbal te financieren en dus zoekt de club naar andere bronnen van financiering net zoals Groningen dat doet maar ook AZ, Twente, Almere, Fortuna, NAC, NEC, Utrecht, Vitesse, ADO Den Haag etc dat ook doen.

Wat naar mijn mening het beste idee is, is om die hele hap in Limburg gewoon samen te vegen (en in andere regio's ook).
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat naar mijn mening het beste idee is, is om die hele hap in Limburg gewoon samen te vegen (en in andere regio's ook).

Vooral in de Randstad. FC Noord-Holland, FC Zuid-Holland, FC Utrecht (hey...) en FC Brabant
 

ElSimao

Active member
Vooral in de Randstad. FC Noord-Holland, FC Zuid-Holland, FC Utrecht (hey...) en FC Brabant

Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord kunnen zich prima bedruipen zonder dat soort initiatieven, dus voor hen is het niet nodig, of je zou AZ bij Ajax moeten vegen en ADO bij Feyenoord etc. Voor de rest zou ik zeggen, samenbundelen die handel. Randstad overig, Fc het Zuiden en FC Spraakgebrek (zeg maar jullie regio).
 

Joost

Well-known member
Jij stelt zeker te weten dat het geen crimineel is. Misschien heb je gelijk, maar wij kunnen dat simpelweg niet weten.

Dus jij zegt op voorhand maar even dat hij schuldig is?

Wat naar mijn mening het beste idee is, is om die hele hap in Limburg gewoon samen te vegen (en in andere regio's ook).

Natuurlijk joh! Hoe zie je dat eigenlijk voor je? Een Eredivisie met 12 provinciale elftallen, PSV, Ajax en Feyenoord?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord kunnen zich prima bedruipen zonder dat soort initiatieven, dus voor hen is het niet nodig, of je zou AZ bij Ajax moeten vegen en ADO bij Feyenoord etc. Voor de rest zou ik zeggen, samenbundelen die handel. Randstad overig, Fc het Zuiden en FC Spraakgebrek (zeg maar jullie regio).

Wat heb jij gedronken?
 

ElSimao

Active member
Ik zeg helemaal niet zeker te weten dat het geen crimineel is, ik zeg alleen dat er geen bewijs voor is dat hij het wel is. Jij schermt met allerlei vage dingen zonder concreet te worden.

Eerder stelde je dit:

Maar het is in ieder geval geen maffiabaas zoals wordt gesuggereerd. Dat hele verhaal lijkt een toevallige samenloop van omstandigheden.

Wat ik zeg is, je kunt dat gewoon niet weten.

Wat het Nederlandse voetbal ermee opschiet, is dat je ploegen krijgt die wat competitiever zijn en worden. Waarmee je dus Europees gezien om de knikkers kan spelen ipv nu om des Keizers baard.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Wat het Nederlandse voetbal ermee opschiet, is dat je ploegen krijgt die wat competitiever zijn en worden. Waarmee je dus Europees gezien om de knikkers kan spelen ipv nu om des Keizers baard.

Dat rare idee van veel ploegen samenvoegen gaat gelukkig nooit gebeuren. Daar zal veel te veel weerstand tegen zijn. Als ik kan kiezen tussen dat Excelsior opgaat in een FC Rijnmond o.i.d. en de regelmatig CL haalt waarin het goed meedoet of teruggaat naar de amateurs, kies ik zonder enige twijfel voor dat tweede.
 

Joost

Well-known member
Wat het Nederlandse voetbal ermee opschiet, is dat je ploegen krijgt die wat competitiever zijn en worden. Waarmee je dus Europees gezien om de knikkers kan spelen ipv nu om des Keizers baard.

Als je een competitieve competitie wil dan moet je alle inkomsten van evenredig verdelen en een salarycap introduceren. Het Amerikaanse model dus.
 

Mario

Well-known member
Ajax en in mindere mate PSV en Feyenoord kunnen zich prima bedruipen zonder dat soort initiatieven, dus voor hen is het niet nodig, of je zou AZ bij Ajax moeten vegen en ADO bij Feyenoord etc. Voor de rest zou ik zeggen, samenbundelen die handel. Randstad overig, Fc het Zuiden en FC Spraakgebrek (zeg maar jullie regio).

Ajax-AZ Combinatie dus naar de Bundesliga?
 

Forza AZ

Well-known member
Dat rare idee van veel ploegen samenvoegen gaat gelukkig nooit gebeuren. Daar zal veel te veel weerstand tegen zijn. Als ik kan kiezen tussen dat Excelsior opgaat in een FC Rijnmond o.i.d. en de regelmatig CL haalt waarin het goed meedoet of teruggaat naar de amateurs, kies ik zonder enige twijfel voor dat tweede.

Helemaal mee eens. Als AZ zou opgaan in een grote Noord Hollandse club, dan zal je mij daar niet meer zien.
 

ElSimao

Active member
Nee maar deze discussie begon met JMD die stelde dat Roda een maffiabaas had binnen gehaald, die stelling kan ook de vuilnisbak in toch?

Net zoals de rest van het reportoire van JMD.

Ajax-AZ Combinatie dus naar de Bundesliga?

De kritiek die kwam was dat Ajax an sich niet groot en interessant genoeg voor de Bundesliga zou zijn. Nou, wellicht kunnen wij AZ opkopen of opeten oid om de club wat op te beefen en zijn we dan wel groot genoeg.

De Bundesliga is zwaar, we kunnen alle resources goed gebruiken daar.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De kritiek die kwam was dat Ajax an sich niet groot en interessant genoeg voor de Bundesliga zou zijn. Nou, wellicht kunnen wij AZ opkopen of opeten oid om de club wat op te beefen en zijn we dan wel groot genoeg.

De Bundesliga is zwaar, we kunnen alle resources goed gebruiken daar.

Je blijft een fantast. Als Ajax AZ opslokt, wordt het geen grotere club. De trouwe AZ supporters zullen simpelweg niet gaan.

Dat brengt ons weer terug bij clubs in degradatiegevaar, want hetzelfde zou gelden voor Limburg. Een FC Limburg wordt niet groter dan Roda JC nu is. Net zoals een nieuwe fusieclub in het oosten niet groter wordt dan FC Twente nu is.
 

ElSimao

Active member
Je blijft een fantast. Als Ajax AZ opslokt, wordt het geen grotere club. De trouwe AZ supporters zullen simpelweg niet gaan.

Dat brengt ons weer terug bij clubs in degradatiegevaar, want hetzelfde zou gelden voor Limburg. Een FC Limburg wordt niet groter dan Roda JC nu is. Net zoals een nieuwe fusieclub in het oosten niet groter wordt dan FC Twente nu is.

Het frappante is dat Roda JC zelf ook een fusieclub is. Kijk, nu zullen fans roepen dat ze nooit zullen gaan en whatever, maar als de fusie er eenmaal is zal het grootste gedeelte gewoon even slikken en als Lemmings naar de nieuwe club gaan.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het frappante is dat Roda JC zelf ook een fusieclub is. Kijk, nu zullen fans roepen dat ze nooit zullen gaan en whatever, maar als de fusie er eenmaal is zal het grootste gedeelte gewoon even slikken en als Lemmings naar de nieuwe club gaan.

Het merendeel van de Roda fans zal misschien gaan, maar er zal vrijwel niemand van de MVV en Fortuna fans gaan, wat gewoon logisch is. Dus alles bij elkaar wordt de club simpelweg niet groter dan Roda nu is.

Net zoals ik nooit naar een FC Rijnmond, FC Zuid-Holland of hoe je het ook noemt zou gaan. Als Excelsior opgeheven wordt ter faveure van het groter maken van Feyenoord of een nieuwe grotere club, mag die club van mij compleet kapot gaan. Dan zie ik liever dat Excelsior failliet gaat, dan gaat de club gewoon verder onder de amateurtak dus heb ik mijn club nog.
 

Joost

Well-known member
Het frappante is dat Roda JC zelf ook een fusieclub is. Kijk, nu zullen fans roepen dat ze nooit zullen gaan en whatever, maar als de fusie er eenmaal is zal het grootste gedeelte gewoon even slikken en als Lemmings naar de nieuwe club gaan.

De enige factor die supporters naar het stadion trekt na een fusie (of zelfs zonder) is succes. Maar wil je daar een garantie op hebben dan zul je in Nederland aan moeten komen met minstens 50 miljoen en wie gaat dat betalen in Limburg?

Is er eigenlijk een fusie geweest de afgelopen 30 jaar waar de som van beide partijen een grotere, succesvollere club heeft gebracht?
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
De enige factor die supporters naar het stadion trekt na een fusie (of zelfs zonder) is succes. Maar wil je daar een garantie op hebben dan zul je in Nederland aan moeten komen met minstens 50 miljoen en wie gaat dat betalen in Limburg?

Is er eigenlijk een fusie geweest de afgelopen 30 jaar waar de som van beide partijen een grotere, succesvollere club heeft gebracht?

https://www.bnr.nl/nieuws/lifestyle/10330789/van-dorpsclub-tot-megaclub-fusiegolf-in-voetbalwereld

Fusies zijn in de voetbalwereld aan de orde van de dag. In 2004 waren er nog 3800 voetbalclubs in Nederland, in 2016 waren er dat er nog maar 3000.

Met name financiele factoren nopen gewoon tot fusies. In het profvoetbal zie je dat misschien minder, door alle emotie eromheen, maar naar mijn mening moet men gewoon door de zure appel heenbijten en de broodnodige fusies doorvoeren. Het sentiment komt later wel weer.
 

Joost

Well-known member
https://www.bnr.nl/nieuws/lifestyle/10330789/van-dorpsclub-tot-megaclub-fusiegolf-in-voetbalwereld

Fusies zijn in de voetbalwereld aan de orde van de dag. In 2004 waren er nog 3800 voetbalclubs in Nederland, in 2016 waren er dat er nog maar 3000.

Met name financiele factoren nopen gewoon tot fusies. In het profvoetbal zie je dat misschien minder, door alle emotie eromheen, maar naar mijn mening moet men gewoon door de zure appel heenbijten en de broodnodige fusies doorvoeren. Het sentiment komt later wel weer.

Amateurvoetbal ja. Ik zou graag een aantal profvoetbal voorbeelden zien.
 
Bovenaan