Friese Derby; sc Heerenveen - SC Cambuur 1-11; 14:30

Friese Derby; sc Heerenveen - SC Cambuur 1-11; 14:30

  • winst Heerenveen

    Stemmen: 6 40,0%
  • winst Cambuur

    Stemmen: 5 33,3%
  • Gelijkspelletje

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
  • Opiniepeiling gesloten .

PES5

Administrator
Forumleiding
Zijn jullie niet blij met Bijker? Werd gisteren uitgefloten hoorde ik.
Hij kan beter verkeersregelaar worden altijd met zijn handen te wijzen

Door de lamlendigheid van de wedstrijd zagen er inderdaad een paar kans om Bijker uit te fluiten. Triest.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hij heeft iig de ogen op de bal, maar het is toch duidelijk een elleboog (op de beelden)
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hij heeft iig de ogen op de bal, maar het is toch duidelijk een elleboog (op de beelden)

Ik zie geen contact met zijn elleboog en het gezicht van Bjelica. Dat kun je simpelweg ook niet zien met dit camerastandpunt.

Ik hoop zondag dat Cavlan naar de linksbuiten gaat en dat Larsson naar rechts gaat of op 10.
 

Fabian

Active member
Dat is, samen met Slagveer en het ontbreken van een goede controlerende middenveld (iemand die zonder bal kan spelen) ook het grote probleem. Iedereen zag dit aankomen. Je gaat van Uth naar houten harken als Veerman en Te Vrede, waardoor Slagveer en Larsson meteen ook veel minder functioneren. Je hebt 5 rechtsbacks in de selectie en biedt Bikel slechts 30.000 per jaar, zodat hij nu bij NEC als controleur op het middenveld schittert. Echt waardeloos.

Het geeft meteen aan dat de inventiviteit is verdwenen bij Heerenveen. Hans Vonk heeft afgelopen zomer uitgeblonken in zwakke beslissingen. Prompt begeef je jezelf in een ellendig seizoen.

Ik snap echt niet dat je na Uth bij een statisch type als Te Vrede uitkomt. Dat vereist een ander spelletje. Uth was dynamisch, cre?erde ruimtes voor anderen. Je kijkt toch naar de huidige kwaliteiten van het elftal en zoekt daar de juiste spits bij? Waarom over stappen naar een ander type die al bewezen tekort kwam bij Feyenoord?

En als ik dan achterin kijk waar je zichtbaar lengte tekort komt. Dat kan niet meer.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Het geeft meteen aan dat de inventiviteit is verdwenen bij Heerenveen. Hans Vonk heeft afgelopen zomer uitgeblonken in zwakke beslissingen. Prompt begeef je jezelf in een ellendig seizoen.

Ik snap echt niet dat je na Uth bij een statisch type als Te Vrede uitkomt. Dat vereist een ander spelletje. Uth was dynamisch, cre?erde ruimtes voor anderen. Je kijkt toch naar de huidige kwaliteiten van het elftal en zoekt daar de juiste spits bij? Waarom over stappen naar een ander type die al bewezen tekort kwam bij Feyenoord?

En als ik dan achterin kijk waar je zichtbaar lengte tekort komt. Dat kan niet meer.

Dat zijn precies de juiste vragen die je stelt. Onbegrijpelijk. Vonk heeft zwaar en zwaar gefaald. Alleen met Mulder heeft hij echt een grote slag geslagen. Uth maakte de rest van het team, en met name de voorhoede, echt beter. Slagveer zijn voorzetten komen vaak in vak 14 terecht en die van Larsson komen helemaal niet. Bovendien krijgen beide vleugels veel minder ruimte door de statische spits. Ik juich op de dag dat Vonk opdondert. Hopelijk valt er in de winterstop nog iets te herstellen, want geld is er best, ondanks wat ze soms zeggen.
 
?

?uti

Guest
Verandert niks. Ik zie nog steeds niet of hij hem raakt met zijn hand of elleboog. En hij kijkt niet naar de tegenstander, zoals bijvoorbeeld Bruggink gister zei.

Kom op, hoe duidelijk wil je het hebben? Hij beukt er gewoon in.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Je meent het nog serieus ook he?

Harde overtreding: absoluut. Elleboogstoot: Ernstige twijfel.

Rood en twee duels schorsing is wel op z'n plek, dus maakt verder ook niet uit.


Inmiddels is de fanfare in Leeuwarden voor de laatste training alweer in volle gang. Verkoop van fakkels, reclame. En dat allemaal om zichzelf straks weer op de borst te kloppen. Wat een poppenkast. Gelukkig zijn er ook genoeg Cambuur supporters die gewoon naar de training komen om de spelers te steunen en omdat ze benieuwd zijn hoe de club ervoor staat.
 
?

?uti

Guest
Harde overtreding: absoluut. Elleboogstoot: Ernstige twijfel.

Maakt het iets uit of het een elleboog, bovenarm, vuist, hand, pols, schouder of onderarm is? Het is gewoon een lompe manier van een duel aangaan.
 

Maasveld

Well-known member
Er heeft ook niemand beweerd dat hij een elleboogstoot heeft uitgedeeld. Het ging me er nu vooral om dat je nog altijd beweert niet te zien dat hij hem in het gezicht raakt.
 

Abubakari

Well-known member
Gevoelsmatig en de logica volgend zou je denken dat als twee clubs die al tijden niet kunnen winnen tegen elkaar spelen ze wel gelijk zullen spelen. Heerenveen was gister geloof ik ook weer bar slecht, dus om nou te zeggen dat het Foppe effect al aangeslagen is, niet echt. Heeft denk ik wel wat meer tijd nodig als er uberhaupt van een Foppe effect sprake gaat zijn.
Ik verwacht een bar slechte wedstrijd, een soort bekerklassieker achtige wedstrijd. Hoop strijd, irritatie, weinig kansen en een winnende in de 95' minuut. Van Bijker. 0-1 voor Cambuur.

Al zou het ook maar zo 1-1 kunnen worden. Je witte mar noait.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Er heeft ook niemand beweerd dat hij een elleboogstoot heeft uitgedeeld. Het ging me er nu vooral om dat je nog altijd beweert niet te zien dat hij hem in het gezicht raakt.

Dat beweer ik nergens. Het enige wat ik vanaf gisteren al beweer, is dat de aanklacht van de KNVB niet juist is, als er elleboogstoot staat. Gevalletje Kramer. Dat hij hem raakt staat vanaf begin af aan vast. Dat er mensen gisteren al gelijk repten van een elleboogstoot ook. Daar ageer ik tegen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Gevoelsmatig en de logica volgend zou je denken dat als twee clubs die al tijden niet kunnen winnen tegen elkaar spelen ze wel gelijk zullen spelen. Heerenveen was gister geloof ik ook weer bar slecht, dus om nou te zeggen dat het Foppe effect al aangeslagen is, niet echt. Heeft denk ik wel wat meer tijd nodig als er uberhaupt van een Foppe effect sprake gaat zijn.
Ik verwacht een bar slechte wedstrijd, een soort bekerklassieker achtige wedstrijd. Hoop strijd, irritatie, weinig kansen en een winnende in de 95' minuut. Van Bijker. 0-1 voor Cambuur.

Al zou het ook maar zo 1-1 kunnen worden. Je witte mar noait.


Dit komt wel overeen met mijn gevoel. Het is nog zo wisselvallig bij beide ploegen. Ik verwacht eigenlijk ook een 1-1.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Žuti;82525 zei:
Maakt het iets uit of het een elleboog, bovenarm, vuist, hand, pols, schouder of onderarm is? Het is gewoon een lompe manier van een duel aangaan.

Sinds dat geval met Kramer maakt dat dus behoorlijk uit ja.
 
Bovenaan