Friese Derby; sc Heerenveen - SC Cambuur 1-11; 14:30

Friese Derby; sc Heerenveen - SC Cambuur 1-11; 14:30

  • winst Heerenveen

    Stemmen: 6 40,0%
  • winst Cambuur

    Stemmen: 5 33,3%
  • Gelijkspelletje

    Stemmen: 4 26,7%

  • Totaal aantal stemmers
    15
  • Opiniepeiling gesloten .

delmaestro

Well-known member
Het verschil tussen Heerenveen uit en Cambuur uit is dan ook dat als je naar Heerenveen moet, je toch een beetje het gevoel hebt dat je Europees speelt... :eek:
 

Mr. Wrong

New member
Overal is sprake van een accent. Die paar plekken waar ABN wordt gesproken, is dat ABN ook gewoon een lokaal accent dat toevallig overeenkomt met hoe we in Nederland lezen en schrijven...

Het valt in Friesland nog wel mee.
"Het dialect dat gesproken wordt in Haarlem lijkt het meest op het Standaardnederlands en het dialect dat in Kerkrade wordt gesproken lijkt het minst op het Nederlands"
Aldus wikipedia.
 

inhethoekje

Active member
Wellicht geen Veerman, na zijn rode kaart in de bekerwedstrijd tegen Helmond Sport.
Dat verhoogt toch de kansen van Cambuur.
 

Bernardo

Well-known member
Dan snap ik het iets minder. Naar een wedstrijd waar ik bij ben zoals gisteren, daar kan ik echt naar toeleven. Een klassieker in de ArenA waar ik niet bij ben leeft bij mij een stukje minder.

Tuurlijk is de thuiswedstrijd veel leuker. Maar ook in deze wedstrijd heb ik gewoon heel veel zin in, hele huis vol zondag en de pot kijken. Spanning genoeg.
 

Bernardo

Well-known member
HEERENVEEN - Henk Veerman krijgt vrijdag een schikkingsvoorstel van de KNVB, naar aanleiding van zijn directe rode kaart tegen Helmond Sport.

De spits leeft tussen hoop en vrees voor de Friese derby, die zondag op het programma staat. Gaat Heerenveen in beroep, dan dienst de zitting nog vrijdagavond. Mogelijk hoort Veerman dan direct, of anders zaterdagochtend of hij de wedstrijd tegen Cambuur mag meedoen.

Foppe de Haan was donderdagavond na het bekerduel met Helmond al berustend in zijn commentaar. ,,Ik ben bang dat we Veerman langer dan ??n wedstrijd kwijt zijn."

Te Vrede
Veerman was met drie doelpunten uit de laatste vier duels goed in vorm voor Heerenveen. Mocht Veerman geschorst worden, staat Mitchell te Vrede vermoedelijk in de basis. Te Vrede zat tegen Helmond Sport zijn laatste wedstrijd schorsing uit, nadat hij tegen Heracles Almelo verdediger Ramon Zomer had geslagen. Hij moest daardoor drie wedstrijden toekijken.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Veerman ging op de clubsite in op zijn duels met Bjelica. "Hij schopte me even eerder in het kruis. Ik vroeg hem toen waar hij mee bezig was. De scheidsrechter stond daarbij en dacht vast dat ik wraak nam. Ik ga er stevig in, maar hij maakte zich klein. Als hij gewoon blijft staan, is er niets aan de hand. Het was geen elleboog, ik raakte hem met mijn hand. Het was misschien geel, maar niet meer dan dat."

"Het is de 90ste minuut en we staan met 1-0 voor. Dan mag ik dit risico niet meer nemen. Het was dom van me." Bjelica hielp hem: "Het was een gewoon duel, die dingen kunnen gebeuren."

Zoals ik ook in dat andere topic aangaf, het was geen elleboogstoot. Staat dit wel in de aanklacht, dan volgt er dus vrijspraak. Na de zaak Kramer kan dat niet anders.
 

Fabian

Active member
Die Heerenveen-spitsen moeten ook ophouden met die kortsluiting. Zeker als je ziet hoe treurig die ploeg er al voor staat. Ze kunnen hun spits wel gebruiken.
Het is alleen wel een behoorlijke teruggang in kwaliteit als je van Uth terecht komt in de categorie Veerman en Te Vrede.

Kijk je naar de ranglijst nu is het naast een Friese derby ook een degradatiekraker.

Reactie Bjelica wel tof overigens. Daar kunnen diverse andere voetballers nog wat van leren... Achteraf niet meer over lullen.
 

Bernardo

Well-known member
Zoals ik ook in dat andere topic aangaf, het was geen elleboogstoot. Staat dit wel in de aanklacht, dan volgt er dus vrijspraak. Na de zaak Kramer kan dat niet anders.

Geen elleboogstoot? Wat vond je het dan? Duidelijk krijg je ze niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bernardo

Well-known member
Die Heerenveen-spitsen moeten ook ophouden met die kortsluiting. Zeker als je ziet hoe treurig die ploeg er al voor staat. Ze kunnen hun spits wel gebruiken.
Het is alleen wel een behoorlijke teruggang in kwaliteit als je van Uth terecht komt in de categorie Veerman en Te Vrede.

Kijk je naar de ranglijst nu is het naast een Friese derby ook een degradatiekraker.

Reactie Bjelica wel tof overigens. Daar kunnen diverse andere voetballers nog wat van leren... Achteraf niet meer over lullen.

Vorig jaar toen deze wedstrijd op het programma stond, stond Cambuur 3de en Heerenveen 5de. Kan een hoop veranderen in een jaar.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is, samen met Slagveer en het ontbreken van een goede controlerende middenveld (iemand die zonder bal kan spelen) ook het grote probleem. Iedereen zag dit aankomen. Je gaat van Uth naar houten harken als Veerman en Te Vrede, waardoor Slagveer en Larsson meteen ook veel minder functioneren. Je hebt 5 rechtsbacks in de selectie en biedt Bikel slechts 30.000 per jaar, zodat hij nu bij NEC als controleur op het middenveld schittert. Echt waardeloos.
 

Bernardo

Well-known member
Zijn jullie niet blij met Bijker? Werd gisteren uitgefloten hoorde ik.
Hij kan beter verkeersregelaar worden altijd met zijn handen te wijzen
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Geen elleboogstoot? Wat vond je het dan? Duidelijk krijg je ze niet.

Zie andere topic. Een flinke beuk en behoorlijk lomp, maar geen elleboogstoot. Rood kon ie geven, vanwege het onbesuisde inkomen, maar een elleboogstoot was het niet.
 
Bovenaan