Fortuna Sittard Nieuws

fortuna1987

Well-known member
De volgende onbekende mag ons gaan verrassen, Martin Angha is de broodnodige defensieve versterking. Een 22 jarige Zwitser die overkomt van Sion, jeugdproduct van Arsenal.

Daarnaast is Clint Leemans mogelijk degene die erbij komt op het middenveld. Zowaar een bekende naam.
 

fortuna1987

Well-known member
Alsnog de versterking op het middenveld, Tesfaldet Tekie komt transfervrij over, contract werd voor de deadline ontbonden bij Gent dat 2 jaar geleden nog 1,8 miljoen neertelde voor de Zweedse middenvelder. Afgelopen jaar verhuurd en genoeg minuten gemaakt in de Zweedse eredivisie.
 

fortuna1987

Well-known member
Pinot vertrekt in de winterstop naar Sparta, had nog een half jaar contract in Sittard, maar Cox heeft zich bewezen tijdens Pinto’s blessure. Nu wel te hopen dat er niks met Cox gebeurt.
 

fortuna1987

Well-known member
Middelmatige back die verdedigend regelmatig een steek laat vallen, maar wel een portie strijdlust ertegenover zet. Vind zijn vertrek wel verrassend op dit moment (zeker naar een op papier concurrent in de strijd tegen degradatie), maar heel rouwig om zijn vertrek ben ik niet.
 

Atreides

Well-known member
Wie?

Ik ga zelf voor Ronald Hamming, één van de redenen dat Fortuna jarenlang in de eredivisie heeft gespeeld. Vormde een uitstekend duo met name met Simons. Nog steeds topscoorder allertijden van Fortuna in de eredivisie met 99 goals.

b45d4afc-2e8e-11e3-8deb-600656ab1d17.jpg
 

fortuna1987

Well-known member
Favoriete speler van FSC, moeilijke vraag. Het hele team van na de promotie in 1995 komt hiervoor wel in aanmerking. Als ik dan toch moet kiezen, wordt het Michael Jeffrey. Zonder hem hadden Hamming en Simons nooit zo goed gefunctioneerd. Ook Ruudje Kool mag niet vergeten worden.

Eervolle vermelding voor van Bommel, Ricksen, Roest en ondanks dat hij alles schuld is (bekerfinale 99) Urvin Lee.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Die frivole middenvelder met een gouden rechtervoet. Maar minstens net zo belangrijk: zijn vlassnorretje.

Mark van Bommel!:duim:
 

Batigoal

Well-known member
De meeste jaren dat ik voetbal volg speelde Fortuna Sittard ergens onderin de Eerste Divisie en hadden ze jaarlijks financiële problemen. Mede daardoor stond er voor mijn gevoel jaarlijks een nieuwe selectie met spelers die net zo snel weer weg waren. Ik heb dus weinig spelers die echt in gedachten springen. Wél heb ik genoten van de ploeg in het jaar dat ze dankzij het fundament dat Sunday Oliseh had gelegd wisten te promoveren. Ik kies dus voor een recente voetballer en dat is Lisandro Semedo. In de Jupiler League leek hij alles te kunnen. In de Eredivisie was het een stuk minder, maar hij heeft wel een overgang verdient naar OFI Kreta in Griekenland waar hij het afgelopen seizoen alleraardigst deed.

114156.jpg
 

fortuna1987

Well-known member
Semedo staat nog altijd onder contract in Sittard, er wordt gehoopt komende zomer nog wat aan hem te verdienen. In de zomer gingen er zelfs geruchten dat Olympiakos hem wilde halen.

Overigens komt derby-hattrick held Roel Janssen ons komend seizoen versterken, sterker nog, hij heeft voor 3 jaar getekend. De eerste versterking is zowaar iemand uit Limburg, dat komt niet meer zo vaak bij FSC.
 

fortuna1987

Well-known member
Ondertussen hebben Hofland en Ultee stuivertje gewisseld en is Hofland de nieuwe hoofdtrainer. Ultee naast assistent ook verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid. Na Roel Janssen lijkt Yuri van Osch (jong PSV) naar Fortuna te komen, hij wordt 2e doelman achter Koselev.
 
Bovenaan