Fortuna Sittard Nieuws

Janssen

Well-known member
Borussia M’gladbach meldt zich voor Schuurs


Naast Ajax en PSV hengelen inmiddels ook de buitenlandse topclubs Liverpool, Borussia M?nchengladbach, Manchester City en Tottenham Hotspur naar de diensten van Perr Schuurs

Deze week heeft zich volgens vader Lambert Schuurs Borussia M?nchengladbach met concrete interesse voor de talentvolle verdediger in Sittard gemeld. En volgens de Britse krant The Daily Mail is Liverpool inmiddels doende met een bod op de speler uit Nieuwstadt. „Er zijn meerdere clubs die morgenavond (vanavond, red.) in Amsterdam tegen Jong Ajax speciaal voor Perr komen kijken”, laat Lambert Schuurs weten. Daaronder waarschijnlijk ook scouts van Tottenham Hotspur en Manchester City die volgens Schuurs hun oog op de Limburgse verdediger hebben laten vallen.

Eerder spraken Ajax en PSV al met Schuurs’ zaakwaarnemer Wessel Weezenberg, maar dat heeft volgens Schuurs senior nog niets concreets opgeleverd: „We laten ons sowieso niet gek maken. Er worden bedragen geboden waarvan menigeen zou zeggen: gelijk doen. Maar geld is voor Perr niet het belangrijkste.” Zo is een voorwaarde van de 17-jarige dat hij, ??k als hij zou tekenen bij een van de genoemde topclubs, hij het lopende seizoen gewoon in Sittard kan blijven spelen. „Perr is nog geen gearriveerde speler, maar iemand die zich moet ontwikkelen. Dat kan hier. Bovendien heeft hij het bij Fortuna prima naar zijn zin. Zijn ontwikkeling en plezier staan voor ons voorop. Voetbalmanagers zijn daar overigens wel verbaasd over, dat wij niet gelijk zeggen: ik kom. Er zijn daardoor ook al gegadigden afgehaakt.”

Tot 1 september hebben clubs nog de tijd om Schuurs over de streep te trekken. Perr zelf houdt zich volgens vader Lambert bewust een beetje afzijdig van alle transferontwikkelingen. „Die probeert zich vooral op de volgende wedstrijd te concentreren.” Komende week zal de 17-jarige sowieso waarschijnlijk wat minder meekrijgen van alle perikelen rond een mogelijke nieuwe club. Want dan zit de verdediger naar verwachting met Oranje onder 19 in Finland voor een vierlandentoernooi. Vandaag valt daarvoor in huize Schuurs waarschijnlijk de definitieve uitnodiging in de bus.

Bron: De Limburger

Poepclub. Wel goed dat het voor hemzelf een harde eis is om nog een jaar in Sittard te blijven. Dat is voor iedereen beter.
 

Janssen

Well-known member
Ten Cate: "Alle alarmbellen gaan af"

Henk ten Cate vraagt zich af waarom de 17-jarige Perr Schuurs nog niet door een grotere club is opgehaald bij Fortuna Sittard.

Schuurs is ondanks zijn jonge leeftijd al aanvoerder. "Als ik jullie Seizoengids opensla, dan gaan onmiddellijk alle alarmbellen af als ik zie dat een jongen van zeventien aanvoerder van Fortuna is. Dan moet je jezelf als scout afvragen wat je aan het doen bent", zegt Ten Cate in Voetbal International.
"Dit is de toekomst van het Nederlandse voetbal, dit zijn de jongens die we nodig hebben. En dan speelt hij bij Fortuna…" Ten Cate zag de verdediger aan het werk toen hij in juli met zijn club Al-Jazira tegen de Limburgers oefende. "Ik wist niet wat ik zag. Hij had alles (…) Het overzicht, de bal kort bij hem, zijn pass..."

Volgens het Eindhovens Dagblad waren Ajax en PSV deze zomer wel serieus ge?nteresseerd in Schuurs, maar het talent wil voor zijn ontwikkeling langer bij Fortuna Sittard blijven. De mandekker liep al eens stage bij Liverpool.

Maar ondertussen nog steeds niet vertrokken. Zal toch niet zo zijn dat die straks gratis weg gaat lopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fortuna Sittard

Fortuna Sittard

Nog een 1-jarig contract? Zal in de winterstop wel worden gecontracteerd. Feyenoord heeft na zes overwinningen in de groepsfase van de CL toch geld zat.
 

Janssen

Well-known member
Nog een 1-jarig contract? Zal in de winterstop wel worden gecontracteerd. Feyenoord heeft na zes overwinningen in de groepsfase van de CL toch geld zat.

Hij schijnt zelf Feyenoord-supporter te zijn. Ik snap niet dat ze niet al eerder gehapt hebben. Habbekrats.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij schijnt zelf Feyenoord-supporter te zijn. Ik snap niet dat ze niet al eerder gehapt hebben. Habbekrats.

Ik denk dat we nog steeds een beetje op ons geld moeten letten. Is hij rechtsbenig of linksbenig?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat we nog steeds een beetje op ons geld moeten letten. Is hij rechtsbenig of linksbenig?

Linksbenig. Ik ben er dan ook een groot voorstander van dat we hem kopen en nog ??n of twee seizoenen bij Fortuna laten voetballen.
 

Pascallovic

Well-known member
Hij schijnt zelf Feyenoord-supporter te zijn. Ik snap niet dat ze niet al eerder gehapt hebben. Habbekrats.
Als er inderdaad een bod van 1.2 miljoen is afgewezen op hem, dan noem ik dat geen habbekrats voor een 17-jarige speler met nog 1 jaar contract.
 
Bovenaan