Fortuna Sittard Nieuws

Ceephax

New member
Lees het net, de club is voor 85% overgenomen door Isitan G?n. Hij gaat ook investeren in de selectie, dat lijkt me allemaal mooi nieuws.

de waan

Well-known member
Is het alleen nog de vraag of het de lange arm van G?len of van Erdo is.

Ik zou er niet blij van worden trouwens.

Batigoal

Well-known member
De Zwitserse club FC Wil kreeg in het voorjaar van 2015 trouwens ook een Turkse eigenaar. Vervolgens kwam oud-MVV'er Fuat Capa als trainer en tal van best goeie spelers van het hoogste Turkse niveau. Zo'n scenario kan voor Fortuna best interessant zijn. Al heeft het FC Wil geen promotie opgeleverd.

ALenstra

Well-known member
Zou kunnen maar ik meen dat die Turk geen eigenaar mocht zijn van MVV omdat hij volgens de KNVB al eigenaar was van een Turkse club.

Batigoal

Well-known member
Ze zouden toch allerlei grote talenten van Trabzonspor krijgen? Wat uiteindelijk niet door ging.

PES5

Administrator
Forumleiding
MVV en Fortuna maar fuseren dan. Kan die Turk alle wedstrijden mooi zien.

Joost

Well-known member
Dacht vorig jaar ook gebeurd. We kunnen ons dus weer opmaken voor de titelstrijd.

Klopt, vorig jaar 3-2 voor EVV.

EVV had vorige week ook al Achilles'29 goed partij gegeven en nipt verloren.

Weinig verrassend, EVV is allang compleet, Fortuna bouwt nog aan haar selectie.

Janssen

Well-known member
Met de komst van onze Turkse vriend ontstaat er een waar vreemdelingenlegioen in Sittard. Goed om er zo nu en dan eentje voor te stellen.

Stefan Askovski, international van Macedoni? (linksback/linkshalf).

ASKOVSKI WIL MET FORTUNA NAAR DE EREDIVISIE

Geen seconde hoeft Stefan Askovski over zijn antwoord na te denken: ?Mijn doel is een goed seizoen draaien en met Fortuna promoveren naar de eredivisie?, zegt de Macedonische linksback zonder blikken of blozen. Aan ambitie dus geen gebrek bij de international, die in Sittard een eenjarig contract met een optie voor nog een seizoen ondertekende.

Enige twijfel over zijn keuze, bij Askovski is daar zeker geen sprake van. ?Er was interesse van vijf, zes clubs uit andere landen?, legt hij uit. ?Maar met mijn type spel is Nederland absoluut de beste plek voor mij. De president (G?n, red) van Fortuna belde me zelf, en vroeg of ik interesse had. Ik heb de wedstrijd tegen Achilles ?29 gezien en er staat al een prima team. Bovendien beviel de sfeer in het stadion me. Mijn hart zei direct: ?bij deze club moet ik zijn?. Mijn gevoel bij Fortuna was meteen goed. Na de wedstrijd sprak ik met de trainer en zijn visie sprak me enorm aan. Hij wil aanvallend voetballen. Dat past bij mij.?

Askovski speelde in zijn loopbaan meestal als linksback, maar kan ook prima uit de voeten als linksbuiten. Als linksback hoopt hij in beeld te blijven voor de nationale ploeg, waarvoor Askovski inmiddels driemaal uitkwam: als invaller tegen Luxemburg, en als basisspeler tegen Spanje en Oekra?ne. ?We hebben een nieuwe bondscoach en hopelijk komt hij me in Sittard bekijken. Als ik het goed doe, dan krijg ik wellicht een oproep. Voor de linksbackpositie in de nationale ploeg concurreer ik trouwens met Goran Popov, die ooit bij Heerenveen speelde.?

Stefan Askovski hoopt zo snel mogelijk voor Fortuna inzetbaar te zijn. Fortuna wacht nog op de vrijgave van zijn vorige club Kayseri Erciyesspor. ?De afgelopen maand heb ik met een personal trainer getraind. Dat is toch anders dan met een ploeg trainen. Ik ben fit, maar nog niet honderd procent klaar. Ik denk dat ik nu rond de zestig procent zit. Natuurlijk hoop ik zo snel mogelijk te spelen, wellicht vrijdag tegen Telstar al.?

Bovenaan