Football Manager

Wigboldus

Well-known member
Ik wilde mn pc eens een beetje schoonmaken. Kwam ik de map van Football manager tegen met saved games van FM12 /tm 14. Totaal 40GB :) Moet ik me zorgen maken en hulp zoeken? ;) Ik sla na elk seizoen of bij een belangrijke beslissing wel naast het andere bestand op. Zo heeft een lange carri?re soms wel 30-40 bestanden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hahaha, netjes :) Ik ruim dat eigenlijk meteen op als ik moet scrollen in de lijst met savegames. Zelf heb ik 3 rolling saves per game, dan kun je bij een error een maandje terug.
 

T.T.

New member
Merken jullie vaak grote verschillen tussen je thuis- en uitwedstrijden? Het is wel logisch dat er een verschil in zit, maar ik heb het nu met Las Palmas wel heel groot. Het eerste seizoen na mijn promotie naar de Primera Division heb ik thuis maar 1 wedstrijd verloren, alleen van Granada. Van bijna alle grote clubs heb ik verrassend genoeg gewonnen. Uit heb ik alleen op tijdens de eerste speelronde gewonnen bij Almeria. Waar ik thuis best veel verrassende overwinningen boekte, ging het uit vaak net mis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er was toch ergens een database voor FM 2015 met de Nederlandse competitie vanaf helemaal onderaf?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Beide bevatten alle teams het verschil is oude piramide versus nieuwe piramide? In beide gevallen kan je de eredivisie halen?
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie dat je alleen met de uitgebreide versie moet spelen en je niet met een classic game de uitgebreide piramide kan selecteren. Klopt dit?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik was een nieuwe game begonnen, met als begindoel een ploeg uit L2 van degradatie te redden. Ik heb alle competities van Engeland, Nederland, Schotland en Zweden geladen en begon in Zweden, zodat je in Engeland na 33 wedstrijden instroomt. Op dat moment stonden Plymouth en AFC Wimbledon 23e en 24e. Het werd Wimbledon. Uit de resterende 13 duels haalde ik 37 punten, steeg naar plek 13 en werd zelfs manager van het jaar. Wel enorme financi?le problemen, met als gevolg slechts 21 spelers voor het seizoen erna. Wel waren het 21 goede spelers, dus we deden goed mee in de top van L2. Blessures, schorsingen en vermoeidheid zorgden voor een dip rond kerst, maar ik bleef in de play-off zone staan. In maart kwamen er gelukkig wat jeugdspelers bij en had ik iig wat (waardeloze) back-up en genoeg wissels. De eindsprint werd gewonnen door mij en de titel werd zelfs op speeldag 45 gepakt. Op naar L1!

Hetzelfde probleem als in L2: Geen geld. Er werd ook nog eens 12 miljoen geleend voor een nieuw stadion, dat in juni 2017 klaar zou zijn. Het werd een moeizaam jaar, met wederom een goede laatste serie, die me van plek 17 naar 8 brachten. Het lijkt heel wat, maar het gat naar de degradatie was maar 11 punten en het gat naar de nummer 7 was ook 11 punten. Port Vale werd 24e met 50 (!) punten. Het tweede seizoen had als doel om iig voor promotie mee te gaan doen, dus de start met 0 uit 5 was nogal desastreus. Het keerpunt kwam op speeldag 11 tegen Carlisle. Die stonden knap laatste met 0 uit 10 en kregen van mij met 8-0 klop. De weg omhoog was gevonden, met name uit werd zo'n beetje alles gewonnen. In de FA Cup versloeg ik Bournemouth (PL), Newcastle (PL) en Huddersfield (PL), totdat in de 1/2e finale West Brom (PL) na verlenging met 2-3 won. Een zure nederlaag, want West Brom verloor de finale van landskampioen Man Utd en ging Europa in. In L1 was het reuze spannend, de top-6 stond na 40 duels wel vast, maar de vraag was wie er de play-off in moesten. Doncaster werd kampioen, maar daarachter stonden 5 ploegen die allemaal nog 2e konden worden. Ik stond 2e en had een hele lastige uitwedstrijd naar nummer 7 Peterborough. Charlton en Barnsley (4e en 5e) speelden tegen elkaar en nummer 3 was Bristol City, dat ook een lastig uitduel had. Charlton en Barnsley gooiden elkaars ruiten in met een 3-3 gelijkspel, Bristol City won, Crewe Alex verloor, ik verloor en zo werd Bristol City de nummer twee. In de play off trof ik Crewe, won twee keer en de finale werd met 1-3 gewonnen van Barnsley. Promotie! En het nieuwe stadion van 11.000 plaatsen was klaar. Ik kreeg eindelijk was geld te besteden, gooide alles op het loonbudget en haalde transfervrij zoveel mogelijk 'klasse' binnen. Liever kwaliteit dan kwantiteit.

Ik moest trouwens nog heel wat contracten aanpassen, want ik had in L1 heel veel contracten met een 50% salarisstijging bij promotie getekend, om zo maar wat goede spelers te halen. Dus kon ik 12 contracten gaan aanpassen. 7 spelers tekenden bij tegen voor mij veel betere voorwaarden en allemaal zonder enige clausules. 4 spelers wilden dat niet en die heb ik weten te verkopen (dat betekend in mijn geval: voor 0 euro op te halen). Dit is mijn selectie voor 2017/18:

t7nbb9.png


34rvnew.png
 

Batigoal

Well-known member
Lewin Nyatanga. :D Over FM-supertalenten gesproken. Hoe oud is die inmiddels?

En welk systeem speel je? Vleugelspelers heb je niet, dus het zal 4-3-1-1 zijn, maar je hebt wel erg weinig backup voor verdediging en aanval.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Lewin Nyatanga. :D Over FM-supertalenten gesproken. Hoe oud is die inmiddels?

En welk systeem speel je? Vleugelspelers heb je niet, dus het zal 4-3-1-1 zijn, maar je hebt wel erg weinig backup voor verdediging en aanval.

Mijn systeem staat in de balk boven de selectie. En ja, ik heb geen back-up. Ben nu bezig een spits te huren. Voordeel is wel dat bijvoorbeeld alle verdedigers op meerdere posities kunnen spelen. En elke DMC kan ook als MC uit de voeten.

2v2gygp.png
 

Batigoal

Well-known member
Dank. In de tijd van Championship Manager, ik gok editie 2003/2004 (die ik heel veel heb gespeeld namelijk) kocht ik Nyatanga vaak en dat werd uiteindelijk regelmatig een topverdediger in de Premier League.

Leuk verhaal om te lezen, dan kriebelt het om zelf ook weer eens LLM te doen. Als ik dat al doe is het op 2e niveau in andere landen, Engeland heb ik de laatste edities links laten liggen. Zal eens kijken. Ik zie dat Port Vale een paar leuke versterkingen heeft gehaald deze zomer en dat is eigenlijk altijd de club die ik daarvoor kies (vanwege FIFA 2000 -> Robbie Williams wilde alleen de titeltrack zingen als zijn club Port Vale in het spel werd opgenomen).
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
2845uc.png


11.000 plaatsen, 11.090 verkochte kaarten :duim:

Munsterman blijft een oplichter
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Yes, het gaat wel lekker hier! Beetje jammer dat Vejnovic door de fans als miskoop wordt beschouwd :(

mjOGMCS.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
En het liep goed af, Forest werd kampioen, ik vocht samen met Reading om plekje 2 en ik won dat gevecht. Zoals elk jaar heb ik niet veel geld, maar mijn salarisbudget is wel goed omhoog gegaan. Mijn grote aankoop was Nasri, maar die kreeg in zijn eerste potje al een zware blessure: 11 maanden eruit... Ik had een werkelijk desastreuze start, maar uitgerekend tegen koploper Chelsea werd er gewonnen.

Ql4Plyc.png


Dzeko en David Silva werden na een verzoek om meer geld ook nog gehaald, Dzeko maakte meteen twee tegen Chelsea en Leicester, Silva had 3 assists. Kosten me wel een vermogen (=1.000.000 aan salaris, da's veel voor mij), maar het werkt wel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik werd uiteindelijk keurig 13e, op 4 punten van de streep. Het huidige seizoen ging meteen een stuk beter en ik ben een leuke middenmoter. Hoogtepunt was de 0-4 zege bij Man City, waar Dzeko 2 maakte en een assist had. Ook had ik niks te klagen in de League Cup, daar trof ik alleen maar ploegen uit de Championship of lager, de finale is bereikt en daarin wacht het ijzersterke Man Utd.

Groot 2

Groot 2

Groot 3
 
Bovenaan