Football Manager

Lennard95

New member
519cdd5c8efa05c84c80df3cec544638.jpg


giphy.gif
 

Joost

Well-known member
Speciaal voor jou dan een kleine update. We waren een stukje voor de helft nog bij de vorige post, er waren zo'n 14 van de 38 duels gespeeld.

Nu zitten we op 27 van de 38 duels en de rust in het schema is duidelijk goed voor het team want we gaan als een trein. De 3e plaats is in handen met 5 punten meer dan de nummer 5. De nummers 2 3 en 4 hebben een ander kleurtje in de stand maar ik had geen idee wat dat betekende. Daarom had ik maar eens het spel op vakantie gezet tot het eind van het seizoen. Nu blijkt dat er een play-off stand is met de die drie van de drie poules in de Serie C. De slechtste van de 9 heeft pech, de anderen spelen volgens mij nog om promotie.

Afijn, de vorm is zo goed dat ik zelfs stiekem een beetje omhoog kijk. Lecce won met 2-3 bij ons maar is de vorm daarna kwijtgeraakt. Dat heeft ervoor gezorgd dat Benevento ze gepasseerd is. Daar wonnen wij dan weer met 1-3. Het gat naar Lecce is nog maar 4 punten, naar Benevento 7. We krijgen Benevento nog thuis in het slotduel.

Voor volgend seizoen hebben we vast een extra spits vastgelegd en bijna iedereen wil blijven. Ik werk het liefst met korte, een/twee-jarige contracten op dit niveau. Alleen mijn uitstekende keeper wil het hogerop zoeken
 

Lennard95

New member
Tyfus fm :mad: Runtime error bij mijn feyenoord save:mad: Ik ben er klaar mee ik koop geen Fm meer totdat Katwijk zonder Editor speelbaar is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Moet straks met die tweede divisie toch wel goedkomen of gaat Katwijk zich daarvoor niet plaatsen?
 

Batigoal

Well-known member
Tyfus fm :mad: Runtime error bij mijn feyenoord save:mad: Ik ben er klaar mee ik koop geen Fm meer totdat Katwijk zonder Editor speelbaar is.

Dat is altijd klote. Je kunt geen manier vinden om alsnog verder te gaan? Bijvoorbeeld met eerdere auto-saves of een hersteloptie zoeken?
 

Lennard95

New member
Dat is altijd klote. Je kunt geen manier vinden om alsnog verder te gaan? Bijvoorbeeld met eerdere auto-saves of een hersteloptie zoeken?
Nope er is een ander van een maand geleden maar die doet ook hetzelfde.

Inmiddels maar verder gegaan met fm14 .
 

Joost

Well-known member
Ik heb dat vroeger veel gespeeld, zo in de eerste jaren van het spel toen het nog Cycling Manager was. Erg leuk toen, maar dat is dus lang geleden.
 

Maasveld

Well-known member
Heeft er iemand ervaring met Pro Cycling Manager en is dat wat?
Ik speel het wel eens. In het begin is het even zoeken en wat omslachtig, maar na verloop van tijd wordt het wel steeds leuker. Wel met fases dat ik het vaak speel en dan weer maandenlang niet. Om de een of andere reden speel ik het in juli altijd erg vaak.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik speel het ook, maar het is vooral heel langdradig. En je bent echt heel veel werk kwijt om voor alle renners een rittenschema te maken. Echt, daar zit echt zo veel werk in als je het goed wilt doen...
 

Joost

Well-known member
Nou, dat liep toch net even anders. Die trein uit de vorige post stopte zo ongeveer direct en in de 9 volgende duels werd 7 keer gelijkgespeeld en 2 keer verloren.
Geen kansen op de titel dus en we zakten zelfs uit de nacompetitie zone.

De kansen daarop waren klein geworden dus ik had anderhalve maand geen zin meer om te spelen. Uiteindelijk toch weer opgepakt en we wonnen; 3-0 van Cynthia, een laagvlieger. Concurrent Catanzaro wist niet verder te komen dan een gelijkspel dus er was nog hoop. We stonden een punt achter Catanzaro met nog 1 duel te gaan. Onderlinge duels geven bij gelijke stand de doorslag en dat was niet in ons voordeel.

Catanzaro trof Cynthia thuis, wij moesten tegen Benevento dat nog kampioen kon worden. Het werd een mooie middag. Wij wonnen betrekkelijk eenvoudig met 2-0, die score stond al bij rust op het scherm. Cynthia kwam vlak na rust op voorsprong bij Catanzaro maar 10 minuten voor het einde werd het gelijk. Gelukkig werd het vrijwel direct erna 1-2 en zitten we toch in de nacompetitie!

Andere deelnemers zijn Benevento, Siena, AlbinoLeffe, Reggina, Venezia, Savona en Ascoli. Er is geen loting, de 8 teams worden op puntenaantal uit de competitie gerangschikt en de beste speelt thuis tegen de slechtste etc. Het wordt in 1 duel beslist, wij treffen Siena uit.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb Football Manager 2015 nu ook binnen, met de voorjaarsupdate is alles up-to-date en dan kan ik zelf handmatig de zomertransfers doen.

Maar heeft er iemand handmatig de Topklasse en Hoofdklasse speelbaar gekregen? Hij blijft bij mij foutmeldingen geven. Ik weet dat het tijdens voorgaande FM-versies ook weleens aankutten was totdat het lukt, maar dit wordt erg vervelend zo.

En nee, ik zoek geen kant-en-klare download. Het moet mogelijk zijn om dit zelf te doen.
 

Lennard95

New member
Ik heb Football Manager 2015 nu ook binnen, met de voorjaarsupdate is alles up-to-date en dan kan ik zelf handmatig de zomertransfers doen.

Maar heeft er iemand handmatig de Topklasse en Hoofdklasse speelbaar gekregen? Hij blijft bij mij foutmeldingen geven. Ik weet dat het tijdens voorgaande FM-versies ook weleens aankutten was totdat het lukt, maar dit wordt erg vervelend zo.

En nee, ik zoek geen kant-en-klare download. Het moet mogelijk zijn om dit zelf te doen.

http://forum.manutd.nl/forumdisplay.php?712-MU-Data-Update

Gewoon laden in de editor ken je er verder mee kutten.
 

Joost

Well-known member
Siena uit dus. De ploeg die 2e was geworden in C1/B. Vooraf was direct een tegenvaller, mijn keeper brak zijn neus en kon niet spelen. Zijn vervanger was de drukkere keeper in de eerste helft maar hield de boel schoon. Na een vrije trap vlak na rust was hij echter kansloos. Nauwelijks 3 minuten later ontsnapten we aan de 2-0 toen de boel uit een hoekschop op de lat belandde, in de counter maken we 1-1 en dat was het breekpunt. Cosenza begon veel beter te spelen en kwam een kwartier voor tijd op voorsprong. Ook wij konden er niet lang van genieten want met een spaarzame aanval kwam Siena weer terug. Toen vroeg in de verlenging wij de 2-3 maakten was dat de doodsteek voor Siena en was de eerste klus geklaard.

AlbinoLeffe werd de tegenstander in ronde 2, de nummer 2 uit C1/A had haar eerste ronde eenvoudig gewonnen met 5-0. In ronde twee hebben we een heen en terugduel. Wij moesten thuis beginnen op basis van de eindstand. Dat ze scherp waren voor het doel bleek wel, hoewel Cosenza het betere spel leek te hebben was de stand bij rust 0-2.Tien minuten na rust viel de aansluitingstreffer en even later was het gelijk. Om het helemaal zot te maken kwamen we zelfs voor maar AlbinoLeffe maakte er nog 3-3 van. Wanneer na twee duels de stand gelijk zou zijn dan gaat de best geplaatste ploeg uit de competitie door. We moesten dus winnen in het uitduel.

De aanvalsdrift uit voornamelijk de tweede helft van het eerste duel zette niet door. Eigenlijk was het duel in AlbinoLeffe zelfs saai. Er gebeurde weinig voor de doelen totdat Adnan Barakat met een heerlijk schot ons op 0-1 bracht. 3 minuten later werd hij ten val gebracht en werd het via een strafschop 0-2. AlbinoLeffe probeerde het wel en raakte de lat maar spannend werd het niet meer.

In de finale, wederom twee duels en wij beginnen thuis. Venezia, de nummer 3 uit C1/A is de tegenstander die in tegenstelling tot AlbinoLeffe juist heel open zou spelen. Dat was tenminste de conclusie vooraf. Het duel in Cosenza bracht weinig vertier totdat een lange bal zomaar over mijn verdediging zeilde en de spits van Venezia alleen voor de keeper bracht; 0-1. Venezia verdedigde uitstekend en dus bleef het daarbij.

Lange tijd leek het uitduel op eenzelfde resultaat uit te draaien. Vicenza hield de boel achterin helemaal dicht en scoorde vanuit het niets 1-0 na een half uur. De tijd tikte weg en 20 minuten voor tijd was ik met mijn gedachten al bij een nieuw seizoen serie C want we creeerden nauwelijks iets. Plots was daar mijn rechtsback die de rechtsbuiten wegstuurde, hij zette voor en bij de tweede paal kop Barakat vogelvrij inkoppen; 1-1. Venezia trapt af, verliest de bal en mijn rechtsback mag meters maken. Hij lanceert een voorzet van veel te ver die door iedereen gemist wordt behalve door een verdediger die 'm prachtig in eigen doel knalt; 1-2. Mijn spelers ruiken bloed en we krijgen loon naar werken. Weer mijn rechtsback die voorzet en mijn spelmaker kopt schitterend binnen. Venezia is van slag en mag blij zijn dat de score niet verder oploopt in de resterende 10 minuten. Op naar de Serie B!
 

Joost

Well-known member
Ik ben bang dat Serie B meteen kan worden omgedoopt in Serie Brug te ver.

Transferperiode ging erg naar wens. 18 vertrekkers en dat waren allen bankzitters en spelers van het tweede team. Daarvoor kwam een dosis kwaliteit terug dacht ik.

De oefenperiode ging ook prima en toen kwam de Coppa Italie. Novara thuis, een middenmotor in de Serie B. We wonnen behoorlijk verdient met 1-0 dus ik was vol goede moed voor het eerste duel in de competitie. Die werden geprojecteerd als 13e dus dat zou een leuke opener moeten zijn. De realiteit was dat we alle hoeken van het veld zagen en met 0-5 afdropen.

Duel twee was een uitwedstrijd naar Chievo. Ondanks de vroege 1-0 achterstand deden we nu wel goed mee maar twee goals vlak na elkaar op het uur betekende het einde van de ambitie. En ook duel drie werd verloren, in eigen huis van Catania. Weer een vroege 0-1 en met de 0-2 vlak voor rust was het gedaan.

Als smoes mag ik wel zeggen dat ik flink wat blessures heb waardoor er een zwak middenveld staat maar 3 gespeeld 0 punten, 0 voor en 10 tegen zijn geen goede cijfers.
 

Joost

Well-known member
Na de desastreuse competitiestart volgde al in de 4e speelronde een belangrijke pot; op bezoek bij Como dat net als wij nog geen punt haalde. Het was een redelijk gelijkopgaande pot daar aan het meer. Na een uur mochten we eindelijk het eerste doelpunt van het seizoen maken; 0-1. Helaas kwam Como een kwartiertje later terug in de wedstrijd. Ik had op dat moment al twee grote talenten op het middenveld voor de leeuwen moeten gooien vanwege de dunne spoeling op het middenveld. Die combineerden 5 minuten samen naar de 1-2 en de eerste zege is binnen.

Een week later op bezoek bij Cesena, een subtopper. We werden dan ook behoorlijk zoekgespeeld maar kwamen volledig tegen de verhouding in na een kwartier op 0-1. Anderhalve minuut later werd het vanuit een vrije trap 1-1 en niet veel later stonden we achter. Toen na een klein half uur mijn keeper een uittrap vanaf de zijkant zomaar in de voeten van een aanvaller deponeerde was het 3-1, een stand die wel duidelijk de krachtsverhouding weergaf.
Maar er kwam beterschap. Via een hoekschop werd het 3-2 en in de extra tijd van de eerste helft werkte mijn spits de 3-3 binnen. Wederom uit een standaardsituatie.
De tweede helft leverde lang geen goals op. Cesena bleef de veel betere ploeg maar juist wij scoorden uit een standaardsituatie 3-4 en in de extra tijd 3-5.

Toen mochten we eindelijk weer eens thuisspelen. Pro Patria was te gast en tegen deze middenmoter waren we de betere ploeg. De 1-0 zege was dus zeer verdiend. Staan we met 9 uit 3 plotseling er goed voor.
 

Batigoal

Well-known member
Even een weekje de standaard-foutjes in de editor weggewerkt en wat toekomstige transfers eruit gehaald. Voordat ik de zomertransfers allemaal ga doorvoeren vanaf augustus maar eerst een carri?re gestart met Sampdoria. Heel leuk team, maar van Samuel Eto'o wordt ik erg moe:

Etoo_buitenspel.png


Voor in 6 wedstrijden vind ik dat wat vaak buitenspel. Er zijn ook al een paar buitenspelgoals afgekeurd. Is het bij anderen bekend dat dit vaker voorkomt op FM15 of zal het aan Eto'o/mijn tactiek liggen?
 

T.T.

New member
Sinds lange tijd ben ik ook weer een keer begonnen met FM, FM15 met update met Las Palmas. Voor de Liga Adelante hebben ze een prima selectie. De club maakt verlies, waardoor je haast geen geld te besteden hebt en spelers bijna alleen transfervrij of op huusbasis aan kan trekken. Halverwege het eerste seizoen trok Newcastle een talent uit Las Palmas B aan voor 4,2 miljoen(!). Tottenham bood ineens 4, waarna zij er overheen gingen. Leuke verrassing, want zo goed vond ik hem niet eens. Helaas mocht ik door de financi?le situatie hier weinig van gebruiken om nieuwe spelers te halen.

In het begin een reservekeeper van het Colombiaanse nationale elftal en een goede clubloze linksbuiten vastgelegd. De club had spits Sergio Araujo gehuurd van Boca Juniors. Wat een geweldenaar! Ik ben kampioen geworden in mijn eerste seizoen en hij maakte 43 competitietreffers in 40 wedstrijden. In de beker schoot hij er 13 in. Ik trof alleen maar ploegen uit vorm, waardoor ik zowaar de finale haalde, maar hierin zwaar kansloos was tegen Real Madrid. Het beetje geld wat ik had heb ik gebruikt om zijn clausule te verzilveren, waardoor ik hem voor 1,5 miljoen heb overgenomen. In het tweede seizoen mocht ik als verliezend finalist de Europa League in. Hierin heeft hij inmiddels 16 keer gescoord en in de Primera Division staat de teller op 26 uit 30 wedstrijden. Alles wat hij raakt lijkt erin te gaan. Zolang geen grote club hem weghaalt zit ik goed. Een andere spits van dat kaliber aantrekken zou helaas niet mogelijk zijn. Ik sta in het linkerrijtje, maar hier staan vijf clubs op drie punten van elkaar, dus het kan nog alle kanten op...
 
Bovenaan