Football Manager

Tobcoach

New member
Heb de laatste tijd niet zoveel de gelegenheid gehad om FM14 te spelen maar als die mogelijkheid zich voordoet, speel ik met mijn eigen database (Ned. Voetbalpyramide tm 5e klasse amateurs) en met de oude club waar ik zelf vroeger heb gespeeld. Ben inmiddels een aantal seizoenen ver en heb al een aantal promoties achter de rug.

Op het oude forum had ik het verloop van de seizoenen geplaatst. Zal binnenkort nog wel eens wat van dat spel publiceren.

FM15 heb ik niet en die ga ik ook niet aanschaffen. Misschien FM16 weer en heel misschien maak ik dan weer een database.
 

Lennard95

New member
Ja fm16 wacht ik af Fm15 was/is een teleurstelling voor mij .

Ben in Fm14 alweer kampioen geworden nu in de CL tegen Real nadat ik Bayern heb uitgeschakeld na een 6-4 overwinning in de kuip en in M?nchen 1-1 heb gespeeld.


f0e955536b807be6774772ece0c2911c.png


:duim:
 
Laatst bewerkt:

Nik

Member
Ik heb hem gister ook weer gedownload en ge?nstalleerd. Een tijdje gespeeld zonder problemen. Vandaag wilde ik weer verder gaan, maar kreeg ik de melding dat ik te weinig geheugen had. Van alles geprobeerd, maar ik krijg steeds dezelfde melding.

Ik heb dit ook gehad afgelopen week. Op internet vond ik de oplossing:

Configuratiesysteem --> Systeem --> Geavanceerde systeeminstellingen --> tabblad Geavanceerd -->Geheugen verbruik en virtueel geheugen --> Instellingen --> tabblad geavanceerd --> Virtueel geheugen aanpassen naar maximale grootte --> opnieuw opstarten.

Succes :duim:
 

Maasveld

Well-known member
Ja dat werkte vandaag opeens niet meer, maar ik heb nu wat anders gevonden via internet. Een of ander Microsoft comptability programma ge?nstalleerd, nu werkt het wel weer.
 

Nik

Member
Mmm oke, wat houd dat precies in?
Het probleem over dat virtuele geheugen komt bij mij ook nog wel terug, maar dat is alleen als ik Internet of Spotify o.i.d. open heb staan. Misschien dat jij hier ook last van had?
 

Maasveld

Well-known member
Mmm oke, wat houd dat precies in?
Het probleem over dat virtuele geheugen komt bij mij ook nog wel terug, maar dat is alleen als ik Internet of Spotify o.i.d. open heb staan. Misschien dat jij hier ook last van had?
Als je googlet op "cm 01 02 memory not enough Windows 7" en het bovenste resultaat aanklikt kom je op het forum van champman.co.uk. In de 4de post staat een link naar een tutorial voor het installeren van "Microsoft Application Compatibility Toolkit." Tutorial volgen en het probleem is opgelost.

Het is dus eigenlijk een Compabiliteitsprobleem voor de latere Windows-versies dat op deze manier kan worden opgelost.
 

Nik

Member
Ik kan niet meer verder met CM 01/02. Ik heb het virtuele geheugen aangepast, en dat Microsoft comptability programma ge?nstalleerd, maar alsnog kan ik niet verder wegens te weinig geheugen. Kan iemand me hiermee helpen?
 

Maasveld

Well-known member
Op de juiste wijze ge?nstalleerd zoals in de link aangegeven? En start je het spel vanuit de gedownloade virtuele schijf?
 

Nik

Member
Op de juiste wijze ge?nstalleerd zoals in de link aangegeven? En start je het spel vanuit de gedownloade virtuele schijf?

Ja, het bestand heet cm0102_GDI. Ook als ik het spel hiermee start krijg ik de foutmelding van te weinig geheugen.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het gevoel eindelijk weer eens een leuke game in Football Manager te hebben. Ik ben manager bij het Italiaanse Cosenza. In 2012 heropgericht in de Serie D en direct gepromoveerd naar de C2, daarin starten we vorig jaar.

Ik deed geen inkomende of uitgaande transfers dat eerste seizoen maar had wel een drietal huurlingen tot mijn beschikking. Vanwege een competitiehervorming waren er veel promovendi. De Serie C bestond uit Serie C1 en C2, niveau drie en vier, die zijn samengevoegd recentelijk. De bovenste 8 zouden promoveren en dat was geen enkel probleem.

Het begin was nog enigszins aarzelend maar het team raakte steeds beter op dreef en uiteindelijk eindigde we 5e, ruim voldoende om te promoveren.

In het nieuwe seizoen, een niveautje hoger dus vertrokken de drie huurlingen. Ik heb er mijns inziens beter vervangers voor terug kunnen halen en die zijn niet gehuurd. Omdat de basis van het team prima is heb ik specifiek alleen vervangers gezocht voor de huurlingen. In het wilde weg transfervrije spelers halen deed ik eens niet. Door de grote instroom van jeugd mag bijna iedereen uit het tweede vertrekken net als 3 eerste team spelers die vooral opvulling waren. Dat hoop ik met de nieuwe jeugd, met een aantal mooie talenten, te kunnen opvangen.

De doelstelling is in eerste instantie handhaving maar ik denk dat we wel lekker in de middenmoot kunnen meedoen. Alleen de kampioen promoveert en de nummer 2 speelt een play-off, dat zal toch echt nog te moeilijk worden neem ik aan.
 

Joost

Well-known member
Cosenza doet het heel erg goed een niveau hoger. In het derde duel werd verloren van Lecce met 1-0 en dat niet geheel terecht. Nu we halverwege de competitie zijn blijkt Lecce echter veel te sterk en zullen ze met Pasen wel al promoveren.

Wij doen mee in de subtop, rond plaats 5 zo ongeveer. We zijn vooral moeilijk te verslaan maar erg solide tegen lagere teams. In de topduels merk ik dat we nog wat kwaliteit te kort komen om die duels echt naar onze hand te zetten. De 2e nederlaag van het seizoen was dan ook een, weliswaar ongelukkige, 1-2 tegen de nummer 2 Catanzaro.

Waar ik me wel flink in heb vergist is de intensiteit van het wedstrijdschema. Tot aan de winter is er vrijwel iedere week een dubbel programma. Zeker ook omdat we lekker gaan in de Serie C cup en daarin de kwartfinale hebben bereikt. Maar de smalle selectie is ondertussen oververmoeid ondanks dat ik preventief wissel en een beetje rouleer. Dat heeft nog geen invloed gehad op de resultaten.

Dit seizoen maar afmaken in de subtop en dan komend seizoen met een bredere selectie een gooi doen naar de titel.
 
Bovenaan