Feyenoord in Europa

Lennard95

New member
Feyenoord hoopt op verre tegenstanders of tegenstanders met buscombi :eek:mg: Ongelooflijk dat dat soort onze club leidt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je geen uitsupporters mee wil, dan neem je geen kaarten af als club.
 

Pascallovic

Well-known member
Feyenoord hoopt op verre tegenstanders of tegenstanders met buscombi :eek:mg: Ongelooflijk dat dat soort onze club leidt.
Vooral ongelooflijk dat je eigen club dit soort maatregelen denkt te moeten nemen om de club te beschermen tegen een deel van de eigen aanhang.
 

Batigoal

Well-known member
Aan de ene kant snap ik de intentie wel. Aan de andere kant vind ik het onbegrijpelijk dat je nu dit beslist terwijl je ook al jaren veel intensiever de gasten waarom het gaat had kunnen opsporen. Het verlies dat je nu gaat lijden had je daar aan kosten kunnen maken, maar dat was veel effectiever geweest. Zoals inhethoekje al aangeeft ben ik er niet zeker van dat je hier alle raddraaiers en amokmakers mee weg houdt. En uiteraard is de normale fan de dupe, maar dat is geen verrassing meer.
 

Hankie

Well-known member
Het probleem is de mogelijkheden van het Nederlandse strafrecht, wanneer een meldingsplicht en hogere straffen zou worden ingevoerd ondervang je het probleem beter. Wat ze dan buiten het stadion doen is de zorg van de politie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het probleem is de mogelijkheden van het Nederlandse strafrecht, wanneer een meldingsplicht en hogere straffen zou worden ingevoerd ondervang je het probleem beter. Wat ze dan buiten het stadion doen is de zorg van de politie.

Dit is een heel goed argument als je zelf het maximale eraan hebt gedaan. In tegenstelling tot andere clubs weet Feyenoord juist nauwelijks die gasten op te sporen. Er hangen heel veel camera's, maar de aanstekergooiers die worden niet aangepakt.
 

Batigoal

Well-known member
Het probleem is de mogelijkheden van het Nederlandse strafrecht, wanneer een meldingsplicht en hogere straffen zou worden ingevoerd ondervang je het probleem beter. Wat ze dan buiten het stadion doen is de zorg van de politie.

Dat is waar, maar een aantal incidenten is binnen het stadion gebeurd en kennelijk weet men sommige lui niet te weren. Daar kan de club wel wat aan doen.
 
Klopt, maar als je als club bij de UEFA aangeeft dat er niemand mee mag blijf je tenminste uit de problemen.

Helaas is dat niet helemaal waar. Ook als je als club niemand formeel meeneemt en er komen wat idioten opdraven die in feyenoordshirt oid rotzooi uithalen krijgt de club alsnog de schuld. Dan strooit de UEFA al heel snel met forse boetes en lange schorsingen. Gezien onze voorgeschiedenis zouden we bij de minste ellende zo maar eens een jaar of twee uitsluiting uit Europa kunnen krijgen bij weer een stelletje hersenlozen.
 

Forza AZ

Well-known member
Helaas is dat niet helemaal waar. Ook als je als club niemand formeel meeneemt en er komen wat idioten opdraven die in feyenoordshirt oid rotzooi uithalen krijgt de club alsnog de schuld. Dan strooit de UEFA al heel snel met forse boetes en lange schorsingen. Gezien onze voorgeschiedenis zouden we bij de minste ellende zo maar eens een jaar of twee uitsluiting uit Europa kunnen krijgen bij weer een stelletje hersenlozen.
Dit is niet waar. De UEFA deelt alleen straffen uit voor dingen die in het stadion gebeuren. Wat er verderop in de stad gebeurt heeft de UEFA niets mee te maken.

En als Feyenoord fans in het thuisvak terecht zouden komen, kan dat ook Feyenoord niet aangerekend worden, omdat de thuisclub dan z'n kaartverkoop niet op orde heeft gehad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Nancy ging het wel vooral op de thuisvakken mis en kwamen er op de uitvakken ook mensen zonder kaartje door de slechte organisatie. Daar zijn wij ook hard voor gestraft.
 

JMD

Well-known member
In Nancy ging het wel vooral op de thuisvakken mis en kwamen er op de uitvakken ook mensen zonder kaartje door de slechte organisatie. Daar zijn wij ook hard voor gestraft.

Tsja, maar Nancy is de stad van Platini, dus die gaat zijn stadgenoten echt niet straffen...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gewoon geen uitsupporters meenemen.

Ja, lekker is dat. Van Gudde mag ik al niet op mijn eigen plaats staan bij de Europese thuiswedstrijden in de Kuip. Wil jij me ook nog eens een mooi tripje door de neus boren.
 

Miramar

Well-known member
Ja, lekker is dat. Van Gudde mag ik al niet op mijn eigen plaats staan bij de Europese thuiswedstrijden in de Kuip. Wil jij me ook nog eens een mooi tripje door de neus boren.
Daarom alles beter regelen. Zorgen dat niemand de dans ontspringt mocht het mis gaan.
 
Bovenaan