Festivals en concerten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost

Well-known member
De eerste twee dagen duurde het door de drukte ruim een half uur voor ik buiten was en waren we om 5 voor 1 bij mijn ouders. Vandaag was ik in 5 minuten buiten en lig ik om 1 uur in bed terwijl ik in herten slaap en niet in Heerlen.
 

inhethoekje

Active member
De eerste twee dagen duurde het door de drukte ruim een half uur voor ik buiten was en waren we om 5 voor 1 bij mijn ouders. Vandaag was ik in 5 minuten buiten en lig ik om 1 uur in bed terwijl ik in herten slaap en niet in Heerlen.

Op hoeveel mensen schat jij in dat ze niet zijn komen opdagen omdat de Foo Fighters er niet was?

5000?
 

Joost

Well-known member
Op hoeveel mensen schat jij in dat ze niet zijn komen opdagen omdat de Foo Fighters er niet was?

5000?


Op 1Limburg stond dat er 1000 dagkaarten niet gebruikt waren. Mijn gevoel was de hele dag dat het een stuk rustiger was, zelfs iets rustiger dan op vrijdag toen er 55.000 mensen waren. Toen het afgelopen was waren er al zoveel mensen naar huis dat we zo door konden lopen. Dat is moeilijk in aantallen uit te drukken maar ik denk echt dat er al zeker 20.000 mensen het terrein verlaten hadden. Het stond ook gewoon helemaal niet vol bij Pharell, hij kreeg nauwelijks meer dan het voorvak mee en bij de geluidstorens was al ruimte voor een vuurtje. Bij Robbie Williams en Muse stond het wel helemaal vol.

Maar het was wel weer een mooi weekend. Qua programma heb ik wel wat vraagtekens want daar zaten een paar flinke missers in. Kensington niet op het hoofdpodium was een enorme blunder, die hadden beter kunnen ruilen met One Republic. Pharell was gewoon dramatisch, die had zelf voor de FF niet kunnen overtuigen.

Volgend jaar gewoon weer, dan wel met de Foo Fighters.

Wat me wel opviel is dat het steeds prettiger wordt qua faciliteiten. Geen Dixies meer maar echte toiletten en qua eten kun je nu ook voor een enigszins redelijke prijs iets fatsoenlijks krijgen. Ik weet al niet meer hoe lang geleden mijn eerste Pinkpop was maar toen was 80% van de tentjes drank, friet of pizza.
 

inhethoekje

Active member
Bedankt voor je uitleg Joost.

Nieuwe cd van Muse, Drones heeft me nog niet kunnen overtuigen,maar dit is een festivalband bij uitstek dus als je Muse boekt speel je altijd op veilig, net als bij FF trouwens.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Dit zijn wel goede stukjes over het weekend;

1Limburg;
Feestje
Met het hardere werk uit zijn N.E.R.D.-tijd, zoals 'Lapdance', probeert Pharell de eer van Pinkpop-waardige afsluiter nog een beetje te redden. Met hits als 'Happy' en 'Blurred Lines' ('niet eens zijn eigen nummer), meegezongen door kinderen en meiden op het podium, weet hij natuurlijk wel een deel van het publiek mee te krijgen. Dat is echter niet moeilijk bij een publiek dat aan het einde van de dag nu eenmaal snakt naar een feestje. Welk feestje dan ook.

Nachtkaars
Pharell is na drie kwartier eigenlijk zo goed als klaar met zijn show. Dat de tijd gevuld moet worden met dansers die met hun outfits vooral een levende reclame Adidas-reclame vormen, zegt genoeg. Pharell houdt er dan ook niet verrassend vroeg en abrupt mee op. Zelfs een toegift zit er niet meer in. Zijn repertoire is blijkbaar op. De nachtkaars van Pinkpop is vroegtijdig uitgeblazen.

3Voor12 over One Republic (en eigenlijk het hele festival)
Of we het nu leuk vinden of niet, dit soort mainstream pop heeft een plek veroverd op Pinkpop. Nu is er op zich niet veel mis met mainstream, ook niet met pop. Kijk maar hoe wij bij 3voor12 zaterdagavond massaal in katzwijm lagen bij Robbie Williams. De oude charmeur kwam zelfs weg met uber Top 2000 classic 'Bohemian Rhapsody'. Maar Williams deed dat met humor, zelfrelativering en ondeugende fratsen. Bij OneRepublic niets van dat alles. Ryan Tedder is een prototype knappe jongen, maar het charisma van een echte ster heeft hij niet. Als we dan toch mainstream gaan met zijn allen, laten we dan de spannende, vooruitstrevende namen uit de popmuziek naar Landgraaf lokken. Vlak buiten het voorvak bij OneRepublic staat iemand met op haar shirt de tekst: 'Normal people scare me'. Ons ook. Let the freaks back in!
 

De Wolf

Well-known member
Ok? bij Amsterdammers, maar die hebben een beeld dat er buiten Amsterdam niets meer is, behalve dan Amstelveen.
 

Janssen

Well-known member
Nagenoeg alles wat live terug te kijken was gezien en ik kan geheel objectief stellen dat dit muzikaal gezien de slechtste Pinkpop van de laatste 20 jaar was. Nog slechter dan dat jaar met de Sugababes inderdaad.

Zo'n gasten van The Script moeten ze ter plekke afspuiten na zo'n gedrocht van een optreden. Wat een treurnis. Kensington, nog zoiets.
 

inhethoekje

Active member
Ik heb het idee dat Pinkpop een beetje is doorgeslagen met evenementen rond het hoofdpodium, dat er een tent staat voor de kleinere acts dat snap ik nog maar als ik gisteren dan zag dat er een laan is waar je allerlei vreemd eten kan kopen en dat er een stukje verderop singer/songwriters in een Pippo wagon hun liedjes staan te tokkelen gaat me iets te ver.
Ik snap dat je mee moet met de tijd maar ik krijg nu de indruk dat mensen er verveeld een dagje rondlopen op zoek naar vertier, en welke bands er zijn boeit ze niet.
Dat mag maar noem het dan geen popfestival meer maar een cultureel evenement.

Ik zeg, back to the roots, zet er weer wat rauwe rockbands neer, klinkt oubollig maar het komt de sfeer ten goede, je kan nl zeggen wat je wilt van Slash en Faith No More maar het beukte wel, doe er daar 4 bands van en het terrein wordt flink opgewarmd voor een hoofdact.
Nu sta je verveeld naar de Jeugd te kijken, kom op zeg, dat is toch geen act voor het hoofdpodium, dat lult hun optreden gewoon aan elkaar met woordgrappen die niemand leuk vindt.
Ik ben geen grote fan van Muse maar het was wel het hoogtepunt van Pinkpop, stampende gitaarrock, onvervalste festival/stadionrock daar steken bandjes als Typhoon en One Republic maar bleekjes tegen af, die doen het daarentegen weer goed op evenementen, Typhoon is leuk bij bv De Zomerfeesten in Nijmegen als afsluiter vrijdagavond, en het is nog gratis ook.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het idee dat Pinkpop een beetje is doorgeslagen met evenementen rond het hoofdpodium, dat er een tent staat voor de kleinere acts dat snap ik nog maar als ik gisteren dan zag dat er een laan is waar je allerlei vreemd eten kan kopen en dat er een stukje verderop singer/songwriters in een Pippo wagon hun liedjes staan te tokkelen gaat me iets te ver.
Ik snap dat je mee moet met de tijd maar ik krijg nu de indruk dat mensen er verveeld een dagje rondlopen op zoek naar vertier, en welke bands er zijn boeit ze niet.
Dat mag maar noem het dan geen popfestival meer maar een cultureel evenement.

Ik zeg, back to the roots, zet er weer wat rauwe rockbands neer, klinkt oubollig maar het komt de sfeer ten goede, je kan nl zeggen wat je wilt van Slash en Faith No More maar het beukte wel, doe er daar 4 bands van en het terrein wordt flink opgewarmd voor een hoofdact.
Nu sta je verveeld naar de Jeugd te kijken, kom op zeg, dat is toch geen act voor het hoofdpodium, dat lult hun optreden gewoon aan elkaar met woordgrappen die niemand leuk vindt.
Ik ben geen grote fan van Muse maar het was wel het hoogtepunt van Pinkpop, stampende gitaarrock, onvervalste festival/stadionrock daar steken bandjes als Typhoon en One Republic maar bleekjes tegen af, die doen het daarentegen weer goed op evenementen, Typhoon is leuk bij bv De Zomerfeesten in Nijmegen als afsluiter vrijdagavond, en het is nog gratis ook.

Daar overdrijf je echt enorm. In die Pipotent heeft iedere dag 2x een half uurtje iemand eventjes staan zingen. Dat parkje; 'Garden of Love' is er overigens al sinds ik voor het eerst op Pinkpop kom en dat was rond 2000. In de kalm-aan-laan kun je inderdaad maf eten krijgen maar dat is maar een heel klein onderdeel. Je had er een hamburgerkraam staan waar je echt heerlijke burgers kreeg en dat was naast een kraam met glutenvrij bier, daar heb ik dus helemaal niemand iets zien kopen.
Ik schat dat 90% van de bezoeker de kalm-aan-laan niet van binnen heeft gezien.

Er stonden een paar bands die ik liever niet had gezien (One Republic, The Script) maar de Juegd had een steengoed optreden en wist de wei mee te krijgen. Kensington kan jou waardering ook niet krijgen maar die speelden op het noordpodium geweldig en daar was gewoon te weinig plaats. Die waren absoluut goed genoeg voor het hoofdpodium. En had de Foo Fighters afgesloten dan was het uiteindelijk qua gitaarwerk best OK geweest.

Wat ik wel echt miste waren een paar Engelse bandjes; Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Editors, Kaiser Chiefs, The Kooks. Dat was perfect geweest aan het begin van de zondagavond.

En wat ik net bedacht; waarom niet Di-Rect als slotact neerzetten? Die gasten zijn misschien niet het meest voor de hand liggend maar spelen wel stevige muziek, hebben een flink aantal bekende nummers en hadden ongetwijfeld de wei een mooie afsluiting gegeven.
 

SanMark.

Well-known member
Nagenoeg alles wat live terug te kijken was gezien en ik kan geheel objectief stellen dat dit muzikaal gezien de slechtste Pinkpop van de laatste 20 jaar was. Nog slechter dan dat jaar met de Sugababes inderdaad.

Zo'n gasten van The Script moeten ze ter plekke afspuiten na zo'n gedrocht van een optreden. Wat een treurnis. Kensington, nog zoiets.
Metro denkt daar anders over .
 

inhethoekje

Active member
Jij bent er geweest Joost dus ik neem het direct van je aan dat ik op sommige punten wat overdrijf.

Ik heb net als Janssen bijkans alles gekeken en ik werd gewoon niet warm of koud van de line up, ik miste gewoon de rockbands en de daarbij behorende interactie met het publiek, en ja dat klinkt oubollig maar dat moet dan maar zo zijn.
Maar goed, ik ben dan ook van de generatie stampende rock, frites ,bier, heel veel bier en hamburgers, en pissen deden we ergens op het veld waar het niet zo druk was.
 

de waan

Well-known member
Tja, Pinkpop is gewoon een mainstream festival. Kun je wel gaan roepen dat het allemaal niks is, maar je kunt ook concluderen dat je gewoon niet bij de doelgroep hoort.

Ik ben wel bij dat ik The Script niet ken geloof ik.
 

inhethoekje

Active member
Wat ik wel echt miste waren een paar Engelse bandjes; Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Editors, Kaiser Chiefs, The Kooks. Dat was perfect geweest aan het begin van de zondagavond.

Volgend jaar gewoon The Killers (oke, niet Engels) voor de FF zetten, dan is het publiek opgewarmd voor de afsluiter.
Ze zijn net op Pinkpop geweest maar sommige , bv Anouk, zijn er ook al tig keer geweest.
Bombastische glamrock en daarna bombastische stadionrock, succes verzekerd.
 

inhethoekje

Active member
Tja, Pinkpop is gewoon een mainstream festival. Kun je wel gaan roepen dat het allemaal niks is, maar je kunt ook concluderen dat je gewoon niet bij de doelgroep hoort.

Ik vertik het om bij een doelgroep te horen, ik luister gewoon muziek, of het bandje nu is bedoeld voor 20'ers of niet, en als het slecht is dan zeg ik het ook, doelgroepen is voor hokjesmensen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan