Tsja Lowlands. Ik wist van tevoren eigenlijk al dat ik dit soort festivals een beetje ontgroeid ben. Muzikaal weinig uitdagend en het publiek op momenten ergerniswekkend. 35000 man bij De Jeugd helemaal los terwijl Father John Misty voor 200 man in de India staat. Ben Howard die 70 minuten lang op het g?nante af moet opboksen tegen een muur van gepraat, slaappubliek bij Interpol waar nog geen applausje vanaf kon. Je weet het allemaal op voorhand en toch is het teleurstellend.
Toch nog wel hele goeie dingen gezien hoor. Tame Impala, Kendrick Lamar erg indrukwekkend, Christine & The Queens verrassend leuk. Verder genoten van SBTRKT, Bear's Den, Thomston, Courtey Barnett, Viet Cong (geprogrammeerd in de Charlie, fucking briljant) om maar wat te noemen. De nachten en het campingleven maken veel goed maar het was zeker weten de laatste keer, daarvoor is de reis me net te lang en voor eenzelfde line-up kan ik in 30 minuten naar Hasselt rijden voor Pukkelpop.
Maar ja goed het mooie aan Lowlands is dat het nachtprogramma in de verschillende tenten wel goed geregeld is en onder invloed van liters bier en andere genotsmiddelen heb je altijd een prima tijd en maak je bijzondere dingen mee.
Het nacht/ochtend programma is heerlijk inderdaad. Was zaterdag wel redelijk ver weg ineens, heb in m'n eentje drie kwartier naar kattenfilmpjes staan te kijken op het scherm bij de Bravo. Beste avond ooit.
Ik geloof dat men komend jaar naar Down The Rabbit Hole in Beuningen wil en ook dat festival op Vlieland schijnt heel erg leuk te zijn alleen is dat altijd binnen 2 minuten uitverkocht.
Ik kan je Best Kept Secret van harte aanbevelen.