FC Utrecht Nieuws topic

G

Gast

Guest
Dat van de Maarel die Noorse club afzei dat verbaasde mij. Niet om het feit dat hij daar niet heen gaat. Maar zijn we hier nu echt zover afgedaald dat de aanvoerder van Fc Utrecht in de belangstelling staat van een Noorse subtopper, dat deze clubs zelfs een akkoord met Utrecht over een eventuele transfer had! Ja zijn contract loopt af, maar Aalesund (met alle respect) waar hebben we het nog over.

De aanvoerder van fc Utrecht hoort in de belangstelling te staan van subtoppers uit Duitsland, Italie, Spanje of Engeland.

Maar schijnbaar zijn we echt ver afgegleden in Nederland...

Reserve aanvoerder toch? Willem Janssen is geblesseerd maar in principe de aanvoerder. En dat is toch wel een ander niveau dan van der Maarel.
 
G

Gast

Guest
Precies, alsof er regelmatig spelers van FC Utrecht naar subtoppers in de grote landen gaan. We hebben het wel over een club wiens laatste europese wedstrijd tegen een Luxemburgse club was.

Er zijn toch wel wat spelers weggegaan naar fatsoenlijke clubs de laatste jaren, maar om het nu een leverancier van subtoppers in het buitenland gaat wat ver inderdaad :)
 

Balderas

New member
Laten we Fc Utrecht nu niet groter maken dan het is. Hoeveel spelers zijn er in de laatste 20 jaar van een Nederlandse middenmoter naar een subtopper in een Europese topcompetitie gegaan? Maar we zijn inderdaad zover afgedaald inmiddels.

Ik maak Fc Utrecht niet groter dan dat ze op dit moment zijn. Maar als we nu een paar jaar terug gaan waarin vrij regelmatig Europees mochten spelen, ik herinner me nog een poule met Liverpool en Napoli waarbij ze helemaal zo slecht nog niet deden. Feit is wel dat ze de laatste paar jaar ver zijn afgezakt.

Dat zijn er toch nog meer dan je denkt. Hierbij een kleine opsomming, heb van 4 subtoppers wat spelers op een rijtje gezet die me zo te binnen schoten.

Fc Utrecht;
Michel Vorm - Swansea City
Ricky van Wolfswinkel - Sporting Portugal (is geen grote Europese topcompetitie, maar wel een grote club)
Micheal Mols - Glasgow Rangers (is geen grote Europese topcompetitie, maar wel een grote club)
Harry Dechiever - Borussia Dortmund
Harold Wapenaar - Portsmouth
Marc Antoine Fortune - AS Nancy
Stijn Vreven - Kaiserslautern

Vitesse (voor Chelsea)
Matthew Amoah - Borussia Dortmund
Alexander Butnner - Manchester United
Raymond van der Gauw - Manchester United
Mahamadou Diara - Olympique Lyon
Sander Westerveld - Liverpool
Marco van Ginkel - Chelsea (hoewel dit wel uit de Chelsea periode is, maar omdat het een eigen jeugdspeler is tel ik die mee)
Willem Korsten - Leeds United
Paul Verhaegh - Augsburg

Heerenveen

Kristoffer Nordtfeld - Swansea
Peter Hansson - Stade Rennes
Alfred Finnbogason - Real Sociedad
Filip Duricic - Benfica
Ousama Assaidi - Liverpool
Gianni Zuiverloon - West Brom
Erik Edman - Tottenham Hotspur
Marcus Alback - Aston Villa
Daniel Pranjic - Bayern Munchen
John dahl Tommason - Newcastle United

Fc Groningen

Filip Kostic - Stuttgart
Leandro Bacuna - Aston Villa
Andreas Granqvist - Genoa
Marcus Berg - HSV
Gibril Sankoh - Augsburg
Eric Nevland - Fulham


Precies, alsof er regelmatig spelers van FC Utrecht naar subtoppers in de grote landen gaan. We hebben het wel over een club wiens laatste europese wedstrijd tegen een Luxemburgse club was.

Regelmatig is een groot woord, maar dus toch wel een paar. Maar je hebt ook gelijk met wat je zegt, Utrecht en het hele Nederlandse voetbal is ver onderuit gezakt. Helaas is dat waar en moet ik dat erkennen. Ik blijf alleen hopen dat het ooit nog weer goed komt en misschien blijf ik ook wel te lang in het verleden hangen toen we nog wel meededen in Europa.

Er zijn genoeg spelers binnen de Utrecht-selectie die hoger kunnen pieken dan Van der Maarel. Die aanvoerdersband zegt niet zoveel. Dat maakt van hem niet gelijk de beste voetballer van de selectie en een optie voor de subtop of zelfs daaronder in Europa. Er zijn wel meer spelers binnen de Eredivisie die uiteindelijk in Scandinavi? terecht kwamen. Die waren allemaal niet slechter dan Van der Maarel.

Van der Maarel is dan niet het juiste voorbeeld, voetballend lopen er daar meer van rond en ook nog meer die meer kunnen en laten zien dan hij. Hij heeft dan toevallig de aanvoerdersband om, maar komt voetballend absoluut te kort voor de Europese subtop (daaronder ook nog) en zal misschien een club als Aalesund zijn plafond zijn in het buitenland.

Wat ik alleen bedoelde te zeggen en dat wordt een beetje uit zijn verband getrokken, is dat de aanvoerder van Fc Utrecht pak en beet 10 jaar geleden niet bij clubs als Aalesund uitkwam, maar wel de stap naar de subtop grote competitie of top in de competitie's net onder de grote.
 

Batigoal

Well-known member
Als Van de Maarel een goed jaar draait bij Aalesund, wordt hij misschien wel opgepikt door Rosenborg of zelfs het machtige Molde.
 

Fabian

Active member
Van der Maarel is dan niet het juiste voorbeeld, voetballend lopen er daar meer van rond en ook nog meer die meer kunnen en laten zien dan hij. Hij heeft dan toevallig de aanvoerdersband om, maar komt voetballend absoluut te kort voor de Europese subtop (daaronder ook nog) en zal misschien een club als Aalesund zijn plafond zijn in het buitenland.

Wat ik alleen bedoelde te zeggen en dat wordt een beetje uit zijn verband getrokken, is dat de aanvoerder van Fc Utrecht pak en beet 10 jaar geleden niet bij clubs als Aalesund uitkwam, maar wel de stap naar de subtop grote competitie of top in de competitie's net onder de grote.

Ik weet niet alle aanvoerders van Utrecht meer, maar is dat daadwerkelijk zo?
 

Pascallovic

Well-known member
Erik Ten Hag trainer van het jaar geworden. Beetje vreemd om het nu bekend te maken. Als een Stegeman de play-offs wint met Heracles en FC Utrecht geen 4e wordt dan is prestatie van Stegeman toch knapper(als dit niet al het geval is).
 

De Groene Scout

Well-known member
FC Utrecht dus het volgende doelwit van de KNVB; hebben/krijgen geen Europese licentie voor 2016/2017.
We maken ons internationaal steeds belachelijker.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik duik niet in die dossiers, maar het lijkt mij er steeds meer op dat de KNVB het beste jongetje van de klas wil zijn internationaal en daardoor direct van de daken schreeuwt met dreigingen over licenties etc. Dan kunnen we naar de rest van de wereld laten zien hoe goed wij het doen en afgeven op landen waar het voetbal op een hoger plan ligt (vrijwel alle landen) om maar aan te geven dat het daar niet eerlijk gaat (financieel).
Eigenlijk een soort verbloemen dat we het zelf niet voor elkaar hebben op voetbalgebied.
Voetballend kunnen we er geen ruck van en vinden wij Oranje niet relevant, maar volgens de regeltjes hebben we alles keurig voor elkaar.

In geval Utrecht was 1 telefoontje naar van Seumeren voldoende geweest om het af te wikkelen. Maar nee, we blazen het weer op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap in dat kader alleen niet dat we het allerslapste jongetje van de klas zijn wat betreft de omgang met frauderende clubs. In andere landen worden die keihard naar beneden getrapt.
 

Jozsef

New member
Wat Aldo van de Laan zegt: "Het lijkt wel een soort persoonlijke vendetta."

07-minister.jpg
 
Bovenaan