FC Twente nieuws

Batigoal

Well-known member
Hoe lang blijft FC Twente nog doorgaan met ieder jaar weer een nieuw huurleger samenstellen?

Gaat er ooit nog weer iets van beleid gemaakt worden of zo?

Vorig jaar hadden ze best wat aardige spelers onder contract, zoals Vuckic, Espinosa en Cantalapiedra, maar blijkbaar zijn die allemaal gratis vertrokken.
 

Atreides

Well-known member
Hoe lang blijft FC Twente nog doorgaan met ieder jaar weer een nieuw huurleger samenstellen?

Gaat er ooit nog weer iets van beleid gemaakt worden of zo?

Twente heeft nu toch gewoon een giga probleem? Weinig cash, Corona, Corona gevoellige omzet (veel toeschouwers, verkopen van bier e.d. gaat naar Twente zelf), een stuk of 15 contractspelers (ex Pieri) maar met 4 keepers vorig jaar al erg matig en dan lopen de beste spelers nu ook nog weg. Twente (bij monde van Ron Jans) kwam ook al tot de conclusie dat ze dit jaar waarschijnlijk meer spelers moeten huren dan in het ideale plaatje.

Kan overigens ook best interessant zijn (los van de vaak hoge kwaliteit, maar denk ook aan de verdiensten van Sc Heerenveen met Botman van 8-9.

Zelf zou ik het wel gaaf vinden als een aantal grote Ajax talenten bij Twente worden gestald die nu nét niet het niveau halen. Dan denk ik met name aan Eiting, Lang, Ekkelenkamp en evt zelfs Traore. Maar ook voor een Danilo lijkt me nuttig voor beide partijen.

Edit: mocht Ajax Juan Familia-Castillo alsnog kopen is dat natuurlijk ook een klassieke win-win situatie.
 

De Groene Scout

Well-known member
De contacten met Amsterdam lopen goed; we huren er nog ééntje: Danilo Periera is ook onderweg naar Enschede. Volgens mij komen hiermee alle posities minimaal 1x bezet. Ik denk nog 5 te gaan.
 

Atreides

Well-known member
Jan Streuer leest mee zo te zien.

“We zoeken ook nog een 'tien' die doelpunten maakt”, geeft technisch directeur Jan Streuer te kennen in gesprek met RTV Oost. Het is mogelijk dat deze vacature wordt ingevuld moet een huurling. “We hebben vier opties.” Ekkelenkamp zou na Pierie en Danilo de derde huurling van Ajax bij FC Twente kunnen worden. Vorig seizoen huurden de Tukkers ook al een speler van de Amsterdammers, daar Noa Lang de tweede seizoenshelft in Enschede actief was.



Nog een geluk bij een ongeluk dat Jesus Corona er niet meer speelt.

:)
 

fortuna1987

Well-known member
FC Twente lijkt aan de haal te gaan met Lazaros Lamprou, die had ik graag in Sittard teruggezien. Huur met optie tot koop zou het worden.
 

De Groene Scout

Well-known member
En de gewenste spits is ook binnen. Het is de 26 jarige Zweed Alexander Jeremejeff. Hij wordt gehuurd van Dynamo Dresden met optie tot koop. Ondanks zijn lengte 1.92 meter moet het een goed voetballende spits zijn volgens Streuer.
Alles nu minimaal 1x bezet en met een beetje fantasie en toevoegingen Jeugd zelfs dubbel.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
En de gewenste spits is ook binnen. Het is de 26 jarige Zweed Alexander Jeremejeff. Hij wordt gehuurd van Dynamo Dresden met optie tot koop. Ondanks zijn lengte 1.92 meter moet het een goed voetballende spits zijn volgens Streuer.
Alles nu minimaal 1x bezet en met een beetje fantasie en toevoegingen Jeugd zelfs dubbel.

Dat lijkt me heel sterk als je er op je 26e niet aan te pas komt bij Dynanmo Dresden, met alle respect.
 
Bovenaan