FC Twente nieuws

Batigoal

Well-known member
FC Twente haalt Mathias Kjølø van (Jong) PSV. Op zich wel een interessante aanwinst. Hij was niet goed genoeg voor PSV, maar heeft in de KKD wel leuke dingen laten zien. Kan zomaar net als Sadilek langzaam richting de basis groeien.
 

Jacco

Well-known member
Twente is goed bezig!
Waar andere clubs grote metaorfoses ondergaan, is Twente erop gericht om het succesvolle elftal van vorig jaar zoveel mogelijk te behouden.
Huurspelers, die onhaalbaar leken om over te nemen, zijn toch vastgelegd.
Brenet kon meer verdienen bij Feyenoord, Vlap bij Fortuna, maar toch tekenden ze een contract bij Twente.
Veel Feyenoord fans waren blij dat Brenet niet naar hen kwam, dat moeten zij weten, maar ik weet wel dat hij Twente duidelijk beter maakte, en bijna even goed als Feyenoord vorig jaar.
De talenten blijven en mogen niet gaan voor een fooitje vertrekken voor een club als Feyenoord.
Het gaat de goed kant op.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nu heeft FC Twente afgelopen seizoen statistisch enorm overgepresteerd. Dus het is goed dat je de succesploeg bij elkaar houdt, maar je hoeft niet per se dezelfde prestaties te verwachten. Bij Feyenoord zag je dat in het eerste en het tweede jaar onder Advocaat. Toen was Feyenoord in het eerste seizoen Advocaat aan een dusdanig opmars bezig dat we in theorie nog kampioen komden worden. Vervolgens de ploeg zoveel mogelijk bij elkaar gehouden en het jaar erop was rampzalig. Al hebben jullie natuurlijk wat jonge spelers die weer een stap verder kunnen zijn. Europese verplichtingen kunnen echter invloed hebben op de prestaties in de eredivisie.

Ik zou het Feyenoord van vorig jaar overigens niet per se als benchmark meer nemen. Op dit moment is Feyenoord vijf basisspelers kwijtgeraakt. Het zou mij niet verbazen als we nog een basisspeler kwijtraken. Zoveel nieuwe spelers op korte termijn inpassen gaat wel punten kosten. Al kampen zoals je zegt een hoop clubs met dat probleem, dus daar kan FC Twente wel van profiteren.
 

Jacco

Well-known member
Een mooie aanwinst is weer bijna afgerond. Christos Tzolis, Grieks international wordt een jaar gehuurd van Norwich.
Was ook belangstelling van Feyenoord (uiteraard) en Club Brugge.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een mooie aanwinst is weer bijna afgerond. Christos Tzolis, Grieks international wordt een jaar gehuurd van Norwich.
Was ook belangstelling van Feyenoord (uiteraard) en Club Brugge.
??? Half Europa is aan ons gelinkt, maar deze gast zat er niet tussen.

Lijkt me wel een mooie versterking voor jullie, inderdaad!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een mooie aanwinst is weer bijna afgerond. Christos Tzolis, Grieks international wordt een jaar gehuurd van Norwich.
Was ook belangstelling van Feyenoord (uiteraard) en Club Brugge.

Interessante speler. Heeft Norwich vorige zomer nog 11 miljoen voor gelapt. Helaas huur.

Werd lang geleden idd aan Feyenoord gelinkt. Niet echt door de Transfer Watchers Het leek dus niet echt concreet te zijn. Misschien dat hij wel de zoveelste optie was die we wellicht halverwege augustus zouden willen halen.

Maar goed, bij iedere transfer somt men wel een rijtje clubs op. Wij schijnen met de beoogde Poolse aanwinst ook een hoop mooie clubs af te troeven. Of er ook maar iets van klopt zullen we nooit weten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
??? Half Europa is aan ons gelinkt, maar deze gast zat er niet tussen.

Lijkt me wel een mooie versterking voor jullie, inderdaad!

Volgens mij ergens mei of juni. Niveau Grieks krantje schrijft wat op. Niet Feyenoord TM, KuipTalk en Vlugge Japie was er nog niet.
 
Bovenaan