FC Twente nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
FC Twente lijkt ook wel last te hebben van de vertrekkende trainer. Zou mij niets verbazen als ze nu afzakken naar plaats zes, zeven of acht.
 

JMD

Well-known member
FC Twente lijkt ook wel last te hebben van de vertrekkende trainer. Zou mij niets verbazen als ze nu afzakken naar plaats zes, zeven of acht.
Dat laatste zal mij ook niet verbazen, maar heb meer het idee dat die de eerste seizoenshelft gewoon boven hun stand leefden, werkelijk alles zat mee bij ze.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik snap ook niet zo goed waarom het in Enschede bij de fans zo rustig blijft. Of ik krijg de onrust niet mee, dat kan ook. Maar ik zou me aardig in de maling genomen voelen door de heren Streuer en Jans. Bijvoorbeeld in dat hele gedoe met Zerrouki van de winter. Achteraf gezien is het weigeren van dat bod van 8 miljoen en al die stoere taal dus voornamelijk ingegeven door een persoonlijke prestigestrijd. Die twee waren waarschijnlijk alleen maar bezig met de korte termijn van dit seizoen, onder het mom van 'afscheid nemen in stijl'. Intussen zou het mij ook inderdaad niet verbazen als Twente zelfs nog naar Europees voetbal gaat grijpen. En dan ben je als club gedwongen om Zerrouki voor de helft te verkopen dan wat je afgelopen winter kon krijgen. Lekker gewerkt dan, maar ja. De heren zijn dan al vertrokken.
 

Abubakari

Well-known member
Jezus Jamel, zoveel onzin ben ik van jou niet gewend. Deal er gewoon mee dat clubs niet pootjes gevend klaar zitten als Feyenoord komt.
En fans in opstand? Kom op zeg, dat Twente staat waar het staat is mede dankzij Streuer en Jans, zou wel bizar zijn mochten ze in opstand komen. En dan alleen omdat ze niet lief waren voor Feyenoord? Hou op zeg.
 

Maasveld

Well-known member
Ik snap ook niet zo goed waarom het in Enschede bij de fans zo rustig blijft. Of ik krijg de onrust niet mee, dat kan ook. Maar ik zou me aardig in de maling genomen voelen door de heren Streuer en Jans. Bijvoorbeeld in dat hele gedoe met Zerrouki van de winter. Achteraf gezien is het weigeren van dat bod van 8 miljoen en al die stoere taal dus voornamelijk ingegeven door een persoonlijke prestigestrijd. Die twee waren waarschijnlijk alleen maar bezig met de korte termijn van dit seizoen, onder het mom van 'afscheid nemen in stijl'. Intussen zou het mij ook inderdaad niet verbazen als Twente zelfs nog naar Europees voetbal gaat grijpen. En dan ben je als club gedwongen om Zerrouki voor de helft te verkopen dan wat je afgelopen winter kon krijgen. Lekker gewerkt dan, maar ja. De heren zijn dan al vertrokken.
De heren hebben er wel mede voor gezorgd dat Twente weer bovenin meedoet.

Mocht Twente wél Europees voetbal halen kunnen ze er ook op wijzen dat het behouden van Zerrouki een uitstekende keuze is geweest. Ik denk juist dat de pleuris was uitgebroken als ze dat bod wél hadden geaccepteerd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jezus Jamel, zoveel onzin ben ik van jou niet gewend. Deal er gewoon mee dat clubs niet pootjes gevend klaar zitten als Feyenoord komt.
En fans in opstand? Kom op zeg, dat Twente staat waar het staat is mede dankzij Streuer en Jans, zou wel bizar zijn mochten ze in opstand komen. En dan alleen omdat ze niet lief waren voor Feyenoord? Hou op zeg.
Ik zou hetzelfde hebben gezegd als Ajax of PSV 8 miljoen op Zerrouki had geboden en ze dat ook geweigerd hebben. Verder is een opstand in deze fase wellicht nog overdreven. Maar als Twente inderdaad straks 8e wordt en geen Europees voetbal speelt, wat helemaal niet onrealistisch is, dan vind ik het op z'n minst een gevalletje 'gegokt en verloren'. En daar zou ik als fan zeker niet blij mee zijn, nee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou hetzelfde hebben gezegd als Ajax of PSV 8 miljoen op Zerrouki had geboden en ze dat ook geweigerd hebben. Verder is een opstand in deze fase wellicht nog overdreven. Maar als Twente inderdaad straks 8e wordt en geen Europees voetbal speelt, wat helemaal niet onrealistisch is, dan vind ik het op z'n minst een gevalletje 'gegokt en verloren'. En daar zou ik als fan zeker niet blij mee zijn, nee.

Nee, met Ajax of PSV waren ze er wel uitgekomen. Maar Streuer en Jans hebben precies gedaan wat de fans wilde. Men is enkel de laatste tijd minder onder de indruk van de trainer Jans, maar dat is altijd als er minder wordt gepresteerd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Fans mopperen wel degelijk bij Twente, maar zolang het thuis nog redelijk gaat en plek 5 in beeld blijft is het niet gericht op 1 of 2 personen specifiek.
Ja de selectie is met name aanvallend niet sterk en breed (door aankoopbeleid) en er wordt vaak zwak en laat gewisseld, maar de doorsnee Twente supporter weet ook wel dat Jan en Jans de boel goed hebben opgepakt na de mindere jaren. Dat krediet hebben ze nog wel voordat ze helemaal worden afgezaagd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus Jamel heeft wel een beetje gelijk, gewoon slappe hap! Had toch minimaal de fik in gemoeten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Kan ook zo maar heel snel omslaan. Morgen worden weer een handvol spelers gemist en als er geen resultaat komt tegen Heerenveen zal wel een zondebok gezocht worden verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

ALenstra

Well-known member
En het schijnt rond te zijn. FC Twente zou ook overeenstemming met RKC bereikt hebben over een afkoopsom.
 

noordooster

Well-known member
Oosting wordt t/m 2025 de nieuwe trainer van FC Twente, met de optie voor nog een seizoen langer.
Prima trainer voor Twente.
Een goede keuze van Fc Twente.
Hier en daar las ik dat zijn gebrek aan ervaring en het gegeven dat hij nooit op eredivisie-niveau voetbalde in zijn nadeel gaat werken, maar daar ben ik niet bang voor.
Als top-amateur-trainer bij ACV en WKE heeft hij prima gepresteerd en werd hij erg gewaardeerd.
Het duurde (te) lang voordat hij werd toegelaten tot de cursus Coach Betaald Voetbal.
In de luwte bij Emmen en Vitesse heeft hij het goed gedaan en bij RKC zelfs boven verwachting.
Vaak wordt ook aangehaald dat hij bij HHC na 10 wedstrijden en 4 behaalde punten werd ontslagen. Maar zoals ik eerder al zei, waren die slechte prestaties vooral anderen aan te rekenen.
 
Laatst bewerkt:

Jacco

Well-known member
OudTwentse uitdrukking: KWW.
Kiek'n wat wordt.
Ik heb er voorbaat alle vertrouwen in.
Niet om af te doen aan de prestaties van Oosting, maar het spelersmateriaal van RKC is ook best behoorlijk;
het is moeilijk te zeggen of hij het daar beter doet dan een andere trainer.
Wat wel mooi is is dat hij voor aanvallend voetbal kiest.
 

Maasveld

Well-known member
Vaclav Cerny zou persoonlijk rond zijn met VFL Wolfsburg. Fc Twente zou een eerste bod van Wolfsburg echter rücksichtlos hebben afgeslagen.
 
Bovenaan