FC Twente Nieuws topic

Fabian

Active member
Als het bij degradatie sowieso einde club is, snap ik ook wel dat je de kans pakt om dit besluit aan te vechten. Dat is de enige kans die ze op behoud van de club nog hebben.

En hoewel ik Twente veel misgun, denk ik dat ze zelfs een zaak hebben. De KNVB heeft immers eisen gesteld om door te kunnen als Eredivisieclub en daar heeft Twente wel aan voldoen. Of er moeten nieuwe lijken uit de kast gekomen zijn.
 

gevegt

Well-known member
De gemeente geeft een garantie af zodat ze bestaande schulden kunnen herfinancieren. Ik zie niet in wat dat te maken heeft met het niveau waarop ze spelen.

Als die sponsoren de keutel nu ineens intrekken moeten ze zich kapot schamen.

Dat ben ik met je eens.
Misschien bedoelen ze iets anders mbt de financi?n. TV geld e.d.
 

de waan

Well-known member
Als FC Twente dus was gedegradeerd (wat halverwege de competitie een re?le optie was) was het dus sowieso afgelopen geweest?
 

Ska P 187

Well-known member
Hoe naief ben je als je de afspraken maakt op basis van de eredivisie. Goed, die degradatie nu komt onverwacht, maar de kans had er dik in gezeten dat Twente met een afgeroomd elftal de komende jaren ook zou zijn afgedaald...
Ze vechten voor hun laatste strohalm?
 

Batigoal

Well-known member
Het zou me benieuwen of de KNVB dit besluit wel juridisch voldoende heeft dichtgetimmerd. Zou wat zijn als dit besluit terug gedraaid moet worden.
 

de waan

Well-known member
De onderbouwing op de site van de KNVB komt op mij niet heel overtuigend over. Maar ik vrees dat het volledige rapport niet openbaar is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze waren toch groter dan de Rangers, dus dan zullen ze toch moeiteloos terugkeren?
 

Joost

Well-known member
Het zou me benieuwen of de KNVB dit besluit wel juridisch voldoende heeft dichtgetimmerd. Zou wat zijn als dit besluit terug gedraaid moet worden.

De hele gang van zaken komt zo ontzettend krom over.

Dit werd in december gepubliceerd:
FC Twente heeft bepaalde toevoegingen in het contract met investeringsmaatschappij Doyen Sports verzwegen en daarmee doelbewust de licentiecommissie misleid. Dat is het oordeel van de licentiecommissie naar aanleiding van het onderzoek naar de samenwerking tussen Doyen Sports en de club.

Dit is in strijd met het Licentiereglement. Als gevolg hiervan wordt de licentie van FC Twente ingetrokken, tenzij de club volledig meewerkt aan een onafhankelijk onderzoek naar de huidige structuur van de club.

Dat is een heel duidelijke boodschap.

Dit is van gisteren;
Tijdens die vergadering kwam de licentiecommissie tot de conclusie dat het verleden van FC Twente rechtvaardigt om de licentie in te trekken.

Eigenlijk besluiten ze in mei dat ze in december de licentie al hadden moeten intrekken.

De gekozen oplossing lijkt in niets wat er eerder gecommuniceerd werd en hoe de reglementen zijn opgebouwd. Het lijkt echt een staaltje zeer creatief denken.
 

JFK

Well-known member
De KNVB heeft immers eisen gesteld om door te kunnen als Eredivisieclub en daar heeft Twente wel aan voldoen. Of er moeten nieuwe lijken uit de kast gekomen zijn.
is dat wel zo? Misschien heeft de KNVB eisen gesteld om door te gaan als BVO en op welk niveau dat is, is een misschien een tweede.
Wat de lijken aangaat, ik verwacht nog wel het e.e.a. eerlijk gezegd.
 

de waan

Well-known member
Je leest matuurlijk ook alleen maar erg ingekorte en versimpelde persberichten. Op basis daarvan is het lastig oordelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is toch logisch dat een licentie wordt ongetrokken als onder valse voorwendselen die licentie is verkregen? Dat ze later er alsnog voldoen, dat is alleen interessant voor een nieuwe licentie.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is toch logisch dat een licentie wordt ongetrokken als onder valse voorwendselen die licentie is verkregen? Dat ze later er alsnog voldoen, dat is alleen interessant voor een nieuwe licentie.

Dat ze de licentie onder valse voorwendselen hadden verkregen was in december ook al duidelijk. Toen was het schijnbaar niet ernstig genoeg tot intrekking. Nu wel. Ze hadden het toen moeten doen en niet eerst aanvullende eisen stellen waar ze aan voldaan hebben om hem alsnog in te trekken.
 

stc

Well-known member
Het onwaarschijnlijke scenario waarin Cambuur in de eredivisie zou blijven heeft mij de afgelopen dagen beziggehouden (uiteraard ook de degradatie van FC Twente).

Op dit moment richt Cambuur zich op de eerste divisie en richt ook zo zijn selectie in op basis van deze divisie. Over een paar weken volgt dan de beslissing dat Twente degradeert en Cambuur in de eredivisie blijft.
Cambuur zit dat met een selectie die niet waardig is voor eredivisie begrippen (minder punten etc.) en het lijkt mij stug, dat ze de spelers die deze zomer worden of zijn aangetrokken zijn op basis van kwaliteiten eerste divisie meteen weer transfereren voor andere kwalitatief betere spelers.

Ik weet dat dit scenario onwaarschijnlijk is, maar het kan wel gebeuren.

Verder zal het allicht eerder in dit topic zijn vermeld, maar bij verplichte degradatie is het stadion van Twente veel te groot denk ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Het stadion van FC Twente heeft wel vaker als decor gediend in de Jupiler League. Neem aan dat er meer fans komen dan toen Jong FC Twente meedeed.
 
Bovenaan